Skip to main content

Ik heb drie vragen.

  1. Ik wil een MiFi router kopen voor als ik onderweg en met de camper. Welke kan ik het beste kopen?
  2. Ik heb een abonnement met onbeperkt datalimiet. Zou ik dan een extra kaart kunnen kopen en die in de MiFi router stoppen? Wetende dat ik mijn telefoon op dat moment dan niet kan gebruiken. Ik zou dan steeds moeten switchen tussen die twee apparaten.
  3. is het beter om een aparte Simkaart te kopen en welke dan? Het is de bedoeling dat (als we weer mogen) een maand naar b.v. Noorwegen of Zwitserland te gaan. Ik wil het ‘s avonds af en toe een film kunnen streamen, naast gewoon internet gebruik.

Wie kan me hierin advies geven.

Hoi @Mirheij, welkom op ons forum!

  1. Op deze pagina vind je alles aan instellingen en apparaten die je nodig hebt voor mobiel wifi. Een specifieke Mifi-router kan ik je niet echt aanraden omdat ik er niet veel ervaring mee heb maar de meeste telefoonwinkels/webshops kunnen je daarin wel helpen. Of misschien heeft de community er meer ervaring mee.
  2. /3. Het enige abonnement dat ik je van het ACM mag adviseren (bron) is een mobiel internet-only abonnement. Hier kun je ook Mb's mee delen vanaf je onbeperkte abonnement!

Op onze site staat de volgende informatie over Duosim simkaarten:

Duo-Sim

Een Duo simkaart bestaat uit twee simkaarten voor hetzelfde telefoonnummer. Deze simkaarten kun je in verschillende toestellen plaatsen (bijvoorbeeld een mobiele telefoon en een carkit). Zo heb je twee toestellen waarop je met hetzelfde nummer bereikbaar bent, zonder dat je de simkaart over hoeft te plaatsen. Let bij de Duo simkaart wel op het volgende:

  • Een Duo simkaart kun je niet tegelijkertijd gebruiken in 2 toestellen. Heb je beide toestellen aan staan, dan komen je gesprekken en/of berichten binnen op het toestel dat je het laatste hebt gebruikt. Hierdoor kun je gesprekken of berichten missen/niet op tijd zien.
  • Zorg er dus voor dat er maar 1 toestel aanstaat. Wissel je van toestel, dan is het belangrijk dat het actieve toestel eerst wordt uitgeschakeld en daarna pas het tweede toestel wordt ingeschakeld. Na het wisselen kan het voorkomen dat je niet bereikbaar bent of dat je geen berichten kan ontvangen. Dit probleem verdwijnt nadat je een uitgaande verbinding hebt gemaakt.
  • Als je een Duo simkaart gebruikt, werken sommige apps niet vlekkeloos. WhatsApp, bijvoorbeeld, kun je maar op 1 apparaat tegelijk gebruiken. Wissel je van toestel, dan moet je WhatsApp afmelden op het ene toestel en hem (opnieuw) aanmelden op het andere toestel.
  • Duo simkaarten zijn niet bedoeld om in Dual-sim telefoons te gebruiken. Dit soort toestellen gebruik je juist voor 2 verschillende aansluitingen.
  • Je kunt e-sim niet gebruiken als Duo sim.

Dank je wel voor het antwoord.

Is deze kaart dan een aparte Simkaart of is het een duo Sim, waardoor inkomen swtichen tussen mijn mobiel en de Mifi?


Duosim en het internet only abonnement staan los van elkaar,

Duosim is  eigenlijk simpelweg een type simkaart, deze komen altijd als een setje, als je die aan zou vragen krijg je dus een nieuw setje simkaarten die je huidige simkaart vervangt.

Het internet-only abonnement is gewoon een los abonnement met eigen simkaart, eigen (097) nummer en eigen contract.


Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!