Skip to main content

Bij Telfort had ik 500MB per maand en heb daar jarenlang voldoende aan gehad. Nu bij KPN verbruikte ik vorige maand ineens ruim 1500MB en ben ik deze maand na twee weken al afgesloten. Hoe kan dit?

Verder word ik door jullie gebeld om mijn abonnement aan te passen omdat jullie mijn huidige voorwaarden niet willen ondersteunen bij KPN. Dit terwijl jullie dit communiceren:

  • Je voorwaarden, prijs en mogelijkheden blijven gelijk

Graag reactie want ik vertrouw KPN niet meer en sta op het punt van provider te veranderen.

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Hi @MCTHV, welkom op het Forum! Ik wil graag voor je kijken wanneer je deze datahoeveelheid verbruikt. Ik kan alleen niet inzien waaraan de data opgaat, maar dit kun je wel zelf terugvinden in jouw mobiele telefoon. Wel wil ik je adviseren om op alle momenten dat je jouw data uitzet wanneer je de data niet gebruikt of er een mogelijkheid is tot wifi. Daarnaast is het slim om niet te streamen via bijvoorbeeld Netflix, YouTube of Videoland terwijl je op data zit. Dan gaat het vaak erg snel.

Ik schrik een beetje van het tweede deel van jouw bericht. Het klopt zeker dat de Telfort-abonnementen zijn overgenomen onder dezelfde prijs, voorwaarden en mogelijkheden als wanneer deze bij Telfort zaten. Je zou daarin zelf de keuze hebben of je, wanneer je kunt verlengen, wilt verlengen naar een KPN Hussel-abonnement. Wat voor ondersteuning zocht je op het moment dat deze werd afgewezen?

Om het mee denken en kijken voor mij makkelijker te maken, wil ik je vragen jouw gegevens in te vullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd. Het gaat dan om:

  • Het betreffende 06-nummer
  • Naam op het contract
  • Postcode en huisnummer
  • Laatste 3 cijfers van de IBAN

Beste @MCTHV, heb je inmiddels op een andere manier contact met ons gehad? Ik zie dat je niet meer gereageerd hebt. Doe dat vooral alsnog als we je ergens bij kunnen helpen!


Ja, ik ben er inmiddels uit. Het blijkt dat ik mijn huidige mobiele Telfort abonnement wel kan continueren bij KPN, maar dat de volledige service van KPN voor dit abonnement niet verleend kan worden omdat KPN dit abonnement niet in zijn pakket heeft zitten. Voor mij was het verwarrend dat er gezegd werd dat mijn Telfort abonnement niet meer ondersteund zou worden door KPN. Dit suggereert dat je moet overstappen naar een abonnement uit het pakket van KPN. Ook  werden alle KPN opties met me doorgesproken en dat wekt dezelfde suggestie, nl dat je wat zou moeten veranderen.


Dat klinkt inderdaad erg verwarrend. Begrijpelijk dat dit vragen oplevert. Fijn dat alles nu duidelijk is in ieder geval 🙂.


Reageer