Skip to main content
Beantwoord

Mijn abonnement is te vroeg beƫindigd, ik ben ontevreden over de afhandeling

• May 4, 2026
  • 5 reacties
  • 49 keer bekeken

Beste KPN Moderators,

Ik schrijf jullie dit bericht in de hoop dat iemand deze klacht en probleem serieus op wilt pakken.

Op 8 april is door een fout van een medewerker van KPN mijn mobiele abonnement letterlijk uit de lucht gehaald. Terwijl ik op dat moment met een KPN-medewerker aan de telefoon zat om een ander probleem op te lossen, werd mijn verbinding door zijn toedoen direct verbroken. Wat bleek is dat hij mijn mobiele nummer uit de lucht heeft gehaald door een verkeerd einddatum bij het abonnement in te voeren.

Vanaf dat moment was ik volledig onbereikbaar en kon ik niet bellen. Hierdoor heb ik in grote onzekerheid gezeten of ik mijn telefoonnummer überhaupt nog terug zou krijgen. Tot overmaat van ramp bleek mijn nummer pas op 17 april teruggehaald te zijn, en toen slechts in de vorm van een prepaid aansluiting waar ik dus vrij weinig mee kan.

Dit betekende dat ik, om überhaupt te kunnen bellen, mijn telefoon moest opwaarderen met belminuten, een situatie die niet alleen onacceptabel is, maar ook voelt alsof ik jaren terug in de tijd werd gezet.

Tot op de dag van vandaag is mijn abonnement nog steeds niet correct hersteld vanwege problemen met mijn aanvraag, en pogingen om het op te lossen wordt niet aangeboden.Ā 

In deze tijd is een mobiel nummer veel meer dan alleen een communicatiemiddel. Het is gekoppeld aan essentiƫle diensten zoals DigiD, verificaties via sms en zelfs een simpel iets inloggen in mijn KPN-account was niet mogelijk. Daarnaast waren vrienden en familie niet in staat mij te bereiken, wat voor veel ongemak heeft gezorgd.

Ook werd mijn combivoordeel per direct stopgezet, omdat mijn nummer volgens uw systeem niet meer bestond. Dit heeft de situatie verder verergerd, onder andere doordat ik geen recht meer had op bepaalde kortingen en inbegrepen streamingdiensten.

Daarnaast is deze situatie door KPN zelf opgepakt door de klachtenafdeling van het hoofdkantoor. Ik werd inderdaad de volgende werkdag, op donderdag, gebeld. Tijdens dit gesprek werd mij toegezegd dat ik vrijdag of uiterlijk maandag zou worden teruggebeld met een passend voorstel om mij als klant te behouden en te compenseren voor het ongemak.

Dit beloofde telefoontje bleef echter uit en volgde pas op 20 april. Vervolgens werd mij een compensatievoorstel gedaan van slechts €5 per maand, wat ik als volstrekt belachelijk en respectloos vind en niet serieus te nemen ervaar.

Wat deze situatie extra frustrerend maakt, is dat dit voorstel totaal niet in verhouding staat tot de impact van het probleem, zeker gezien het feit dat mijn overstap naar KPN mij al €10 per maand extra kost.

Ik verwacht van KPN dat zij verantwoordelijkheid neemt voor deze fout en met een passend en redelijk compensatievoorstel komt dat recht doet aan de situatie. Op dit moment heb ik niet het gevoel dat ik als klant serieus genomen word.

Is dit werkelijk de manier waarop KPN met haar trouwe klanten omgaat?
Ik verzoek u dan ook dringend om deze klacht opnieuw te beoordelen en met een passende oplossing te komen.

Ik zie uw reactie spoedig tegemoet.

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@Tino23Ā 

Dat is niet zo fraai wat er gebeurd is, door een fout van een KPN medewerker.
Dit verdient zeker geen schoonheidsprijs, en is ook niet zoals KPN naar zijn klanten is.

De afdeling klantrelaties & klachten heeft jouw terechte klacht al in behandeling gehad, en dat is helaas ook de juiste en enige afdeling die hierin kan bemiddelen, en met een passende oplossing kan komen.

De moderators op de community van KPN behandelen geen klachten of individuele cases, ook die zullen je weer verwijzen naar de afdeling klantrelaties & klachten van KPN.
Dus vanuit hun kant zul je dus geen passende oplossing gaan krijgen, omdat de taak van de moderators is om alles op de community in goede banen te leiden en te zorgen dat iedereen zich aan de community regels houdt.
Uiteraard kunnen ze wel zaken doorspelen naar een andere afdeling, mocht dat nodig zijn of licht administratief werk uitvoeren.

Ik raad je ook aan om een nieuwe klacht aan te maken, en daarin duidelijk te verzoeken om jouw vorige ingediende klacht opnieuw te laten beoordelen.
Zet daarin duidelijk wat je graag ter compensatie wenst te krijgen, en of ze daarin mee willen gaan.

Klik hiervoor op de volgende link, en je komt direct uit op het online klachtenformulier van KPN, die je zo uitgebreid mogelijk invult en daarna verstuurt.

Daarnaast kun je jouw prepaid aansluiting met je eigen vertrouwde 06-nummer, ook gemakkelijk weer om laten zetten naar een mobiel abonnement.
In de meeste gevallen is de omzetting van prepaid naar abonnement binnen 5 werkdagen volbracht.

Je leest hier alles over, als je klikt op de volgende link:

Maar omdat er al een ingediende klacht is behandeld, en je niet kunt vinden inĀ het aangeboden aanbod, zou je dus opnieuw een klacht moeten indienen naar de afdeling klantrelaties en klachten voor een nieuwe beoordeling.

5 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Tino23Ā 

Dat is niet zo fraai wat er gebeurd is, door een fout van een KPN medewerker.
Dit verdient zeker geen schoonheidsprijs, en is ook niet zoals KPN naar zijn klanten is.

De afdeling klantrelaties & klachten heeft jouw terechte klacht al in behandeling gehad, en dat is helaas ook de juiste en enige afdeling die hierin kan bemiddelen, en met een passende oplossing kan komen.

De moderators op de community van KPN behandelen geen klachten of individuele cases, ook die zullen je weer verwijzen naar de afdeling klantrelaties & klachten van KPN.
Dus vanuit hun kant zul je dus geen passende oplossing gaan krijgen, omdat de taak van de moderators is om alles op de community in goede banen te leiden en te zorgen dat iedereen zich aan de community regels houdt.
Uiteraard kunnen ze wel zaken doorspelen naar een andere afdeling, mocht dat nodig zijn of licht administratief werk uitvoeren.

Ik raad je ook aan om een nieuwe klacht aan te maken, en daarin duidelijk te verzoeken om jouw vorige ingediende klacht opnieuw te laten beoordelen.
Zet daarin duidelijk wat je graag ter compensatie wenst te krijgen, en of ze daarin mee willen gaan.

Klik hiervoor op de volgende link, en je komt direct uit op het online klachtenformulier van KPN, die je zo uitgebreid mogelijk invult en daarna verstuurt.

Daarnaast kun je jouw prepaid aansluiting met je eigen vertrouwde 06-nummer, ook gemakkelijk weer om laten zetten naar een mobiel abonnement.
In de meeste gevallen is de omzetting van prepaid naar abonnement binnen 5 werkdagen volbracht.

Je leest hier alles over, als je klikt op de volgende link:

Maar omdat er al een ingediende klacht is behandeld, en je niet kunt vinden inĀ het aangeboden aanbod, zou je dus opnieuw een klacht moeten indienen naar de afdeling klantrelaties en klachten voor een nieuwe beoordeling.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 4, 2026

Ā 

Ā 

Michel, bedankt. Ik zal ƩƩn deze dagen eens een klachtformulier invullen.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Tino23Ā 

Laat nog even weten, wat er na het indienen van je tweede klacht eruit is gekomen.
Hopelijk wordt het dan een passende oplossing waar je wel tevreden mee bent.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 5, 2026

Hoi ​@Tino23Ā 

Laat nog even weten, wat er na het indienen van je tweede klacht eruit is gekomen.
Hopelijk wordt het dan een passende oplossing waar je wel tevreden mee bent.

Ā 

Helaas is daar weinig goeds uit gekomen.

Ik ben wel vrij snel teruggebeld door iemand van KPN, maar dat gesprek gaf eerlijk gezegd weinig vertrouwen. Ze kwam behoorlijk onervaren over, nam het probleem niet echt serieus en deed er zelfs wat lacherig over. Volgens haar moest ik eigenlijk al blij zijn met die €5 korting.Ā 

Daarnaast bleek ze ook nog eens verkeerde informatie te hebben over welk klantnummer het betrof. Ze wist even niet meer wat ze moest doen, en had wat bedenktijd nodig denk ik om mij dan een uur later terug te willen bellen.Ā Zoals eigenlijk al te verwachten viel, is daar vervolgens ook niets meer uit gekomen.

Eerlijk gezegd ben ik hier wederom behoorlijk teleurgesteld over. Dit is niet wat ik had verwacht van een partij als KPN, en al helemaal niet na al die jaren dat ik klant ben. Een korting of enig vorm van compensatie interesseert mij nu niet meer, mij gaat het om hoe er met mij en de situatie om is gegaan, niet één keer, maar nu meerdere keren.  Dus op dit moment ben ik aan het overwegen wat ik met mijn hele abonnement ga doen.
Ā 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Tino23Ā 

Bedankt dat je nog even een terugkoppeling wilde geven.
Op zich wel positief dat je snel werd teruggebeld door een medewerker van de afdeling klantrelaties & klachten, waaruit ik enigszins kan opmaken dat ze het snel oppakte nadat je een tweede klacht had ingediend.

Ondanks dat je vroeg om een nieuwe beoordeling, bleef de uitslag hetzelfde of te wel onveranderd.
Ze willen je wel die 5,- euro korting geven, maar daar blijft het dan ook bij.
Je kunt in elk geval tegenover jezelf zeggen, dat je het in elk geval geprobeerd hebt, want voor dezelfde geldt was er wat anders uitgerold qua tegemoetkoming.

Ik snap je teleurstelling goed, maar meer dan dit zal het niet gaan worden, aangezien alles nu is vastgelegd, omtrent jouw ingediende klachten, in de log onder jouw naam.

Begrijp ook dat je nu in overweging bent, of je nog wel klant bij KPN wenst te blijven.
Ik wens je daar veel succes mee.

Ā 

Ā 

Ā