Skip to main content
Beantwoord

mijn eerste factuur klopt niet

  • January 12, 2021
  • 8 reacties
  • 151 keer bekeken

Goedemorgen

Mijn eerste factuur klopt niet.

Er staat 14,95 maar in mijn contract staat 11,50.

Kan hier even naar gekeken worden? 

Ik hoor graag van jullie.

 

Mvg Babette

Beste antwoord door Shyrin van KPN

Goedenavond @Babette de Wit en welkom op het KPN Forum! Ik begrijp dat jouw eerste factuur niet klopt. Op onze website staat een mooi voorbeeld over de eerste factuur Mobiel. Bestaat de €14,95 uit abonnementskosten vanaf de startdatum + abonnementskosten voor de komende maand? Als het voorbeeld geen duidelijkheid over je eigen factuur geeft, dan kijk ik graag met je mee. Zou je jouw naam, postcode, huisnummer, 06-nummer en klantnummer willen achterlaten op het KPN Forum profiel? Laat je hier een seintje achter als je dat gedaan hebt? Dan kijk ik graag met je mee!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8 reacties

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • Antwoord
  • January 18, 2021

Goedenavond @Babette de Wit en welkom op het KPN Forum! Ik begrijp dat jouw eerste factuur niet klopt. Op onze website staat een mooi voorbeeld over de eerste factuur Mobiel. Bestaat de €14,95 uit abonnementskosten vanaf de startdatum + abonnementskosten voor de komende maand? Als het voorbeeld geen duidelijkheid over je eigen factuur geeft, dan kijk ik graag met je mee. Zou je jouw naam, postcode, huisnummer, 06-nummer en klantnummer willen achterlaten op het KPN Forum profiel? Laat je hier een seintje achter als je dat gedaan hebt? Dan kijk ik graag met je mee!


Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • January 22, 2021

Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 26, 2021

Goedenmorgen,

Ik lees je antwoord nu pas.

Nee ik snap nog steeds niet waarom mijn abbonnementskosten 14,95 zijn ipv 11,50?

Ik ga proberen me gegevens via profiel te sturen?

Groetjes Babette


Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • January 26, 2021

Dank je wel! Ik heb je factuur even nagekeken: jouw abonnementskosten zijn inderdaad €11,50 per maand. Op de betreffende factuur zijn extra verbruikskosten berekend: je kunt dat zelf terug zien op bladzijde 2 van 4 van de factuur. Je hebt 150 minuten / SMS en daar ben je in deze periode overheen gegaan: vandaar dat er extra kosten berekend zijn. Ik weet niet of je in deze periode eenmalig veel gebeld of gesmst hebt, maar anders kun je overwegen om je abonnement aan te passen naar onbeperkt bellen en SMS: dat is een euro extra en kan ingaan per de volgende factuurperiode. 


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 28, 2021

Hoii bedankt voor je antwoord!

Ik ben niet boven me belkosten gegaan en heb ook niet gesmst in de eerste maand van me abonnement.

Er staat zomaar 14,95? Ipv 11,50.

Wil je daar nog even naar kijken aub?

Alvast bedankt!

Hoor graag van je!

Mvg 

Babette de Wit


Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • January 31, 2021

Ik heb het nogmaals voor je nagekeken. Jouw abonnement is gestart op 16 december 2020. De abonnementskosten zijn berekend van 16 december 2020 tot en met 24 december 2020 en van 25 december 2020 tot en met 24 januari 2021. Dus vanaf de startdatum + abonnementskosten voor de komende maand: zo wordt iedere eerste factuur gefactureerd, omdat je abonnementskosten vooruit dient te betalen. Je kunt dit zelf nagaan op blad 2 van 2 van de factuur. Ik hoop dat mijn uitleg het duidelijker voor je heeft gemaakt! :slight_smile:


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 31, 2021

Bedankt voor je uitleg.

Ik snap het nu ja.

Mijn excuses 😊

Zou je ook eventueel naar mijn factuur van tv en internet willen kijken?

Daar was laatst zomaar 20 euro bij gerekend..waarom was dat?

Ik hoor graag van je

Mvg Babette de Wit


Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • February 4, 2021

Geen excuses nodig, hoor! Ben blij dat het nu duidelijk is! :blush: Op de factuur van Internet en TV zijn er extra kosten berekend: herinneringskosten. De factuur van november 2020 is te laat betaald, vandaar dat deze kosten berekend zijn (blad 2 van 2 op de factuur).