Skip to main content
Beantwoord

Mijn Internetbundel in Turkije werkt niet en ik wil mijn geld terug

• October 13, 2025
  • 10 reacties
  • 165 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Mijn KPN bundel voor Turkije werkt niet ondanks het feit dat ik alle stappen correct heb toegepast. 

Ik heb een product dat niet werkt, en ik ben daar niet blij mee. 

Ik ga morgen een lokaal databundel aanschaffen, en ik wil dat dit wordt hersteld. Ik ben hier al 3 dagen mee bezig.

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@Snabilie, welk op onze community! Wat balen dat de bundel niet werkt. Hij zou natuurlijk moeten werken. Je gebruikt wel deze?

Extra Bundel aanzetten

Goed om te weten: in sommige landen zijn alleen Extra Bundels voor mobiel internet beschikbaar. Gebruik dan WhatsApp om te bellen en berichten te versturen.

15000 MB

TURKIJE 15 AAN naar 1266

€ 24,99

25000 MB

TURKIJE 25 AAN naar 1266

€ 34,99

Staan alle instellingen ook goed? Roaming aan bijvoorbeeld, je kan ook een ander lokaal netwerk proberen.

Meer informatie over roaming kun je vinden op onze kennisbank:

Mocht het nou uiteindelijk toch allemaal niet lukken kun je contact met ons opnemen nadat de bunder verlopen is, als hij ongebruikt is kun je je geld gewoon terugkrijgen. Je kunt daarvoor online een belafspraak maken.

10 reacties

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 15, 2025

Hoi ​@Snabilie, welk op onze community! Wat balen dat de bundel niet werkt. Hij zou natuurlijk moeten werken. Je gebruikt wel deze?

Extra Bundel aanzetten

Goed om te weten: in sommige landen zijn alleen Extra Bundels voor mobiel internet beschikbaar. Gebruik dan WhatsApp om te bellen en berichten te versturen.

15000 MB

TURKIJE 15 AAN naar 1266

€ 24,99

25000 MB

TURKIJE 25 AAN naar 1266

€ 34,99

Staan alle instellingen ook goed? Roaming aan bijvoorbeeld, je kan ook een ander lokaal netwerk proberen.

Meer informatie over roaming kun je vinden op onze kennisbank:

Mocht het nou uiteindelijk toch allemaal niet lukken kun je contact met ons opnemen nadat de bunder verlopen is, als hij ongebruikt is kun je je geld gewoon terugkrijgen. Je kunt daarvoor online een belafspraak maken.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 10, 2025

Hoi, dank voor uw antwoord. 

Nu heeft KPN mij benaderd dat ik een bedrag van €50,- moet betalen (2 keer Turkije Bundel) zonder dat ik daar gebruik van heb kunnen maken. 

Hoe kan ik dit oplossen zonder dat het een project wordt? 

Groet, 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 10, 2025

Beste Thomas, 

Nu heb ik, zoals door u aanbevolen, contact opgenomen met KPN. 

Zij geven aan dat ik maar liefst 1 MB van het pakket zou hebben gebruikt. Dat vind ik eerlijk gezegd een vreemd verhaal. Ik heb dagenlang contact gezocht op meerdere manieren om juist datgene aan te geven wat er speelde; ik heb een bundel aangeschaft dat niet werkte, op welke wijze dan ook. Dan is het volstrekt onlogisch dat ik van de duizenden MB's maar 1 MB zou hebben verbruikt. Dat gaf de medewerksters namelijk aan; dat ze zullen nagaan of ik de bundel heb gebruikt. 

Ik ben het volstrekt oneens met deze gang van zaken  en ik protesteer hiertegen met klem. Het gaat me eerlijk gezegd niet eens meer enkel om het geld, maar ook om het principe. 

Gelukkig heb ik de printscreens nog van het overzicht, want het 'verbruik' wordt normaliter punctueel aangegeven, en het stond op 0. Hoe het kan dat er nu opeens 1 MB op staat is op zijn minst gesteld: vreemd.

Ik heb op aanraden van de medewerkster het bedrag (2 keer Turkije Bundel à 25 euro voldaan, en ik wens dat deze fout zo snel mogelijk wordt hersteld. 

Ik ben hier niet blij, en ik vind dat ik hier nu al veel tijd aan heb besteed. Gaarne het bedrag retourneren dat ten onrechte is doorberekend.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Wat balen zeg, zijn allebei de bundels aangebroken?

Ik snap dat je het er niet mee eens bent maar mijn collega's kunnen de bundel alleen vergoeden als deze ongebruikt is. Ik snap dat je m effectief niet hebt kunnen gebruiken maar als er een MB verbruikt is telt dat helaas wel. Mijn collega's kunnen je ook vertellen wanneer die verbruikt is en het zou ook op de specificatie van je factuur moeten staan.

Hier via de community kan ik je inhoudelijk helaas niet mee helpen met jouw abonnement, dat loopt allemaal via de gewone klantenservice.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 10, 2025

Ik val werkelijk van de ene verbazing in de andere;)

Vanaf het begin heb ik al medegedeeld dat ik mijn extra bundel niet heb kunnen gebruiken. Nu stelt KPN dat ik een 'hele' MB van de vele duizenden heb gebruikt... 

Het is geen hogere wiskunde om de conclusie te trekken dat ik de extra bundel niet heb kunnen gebruiken. Het lijkt wel een digitale VOC constructie om mij toch een bedrag in de schoenen te schuiven. 

Op mijn factuur staat niets over het verbruik van die ene MB, én ik heb printscreens genomen van het overzicht op mijn KPN (toen ik noodgedwongen van SIM kaart moest veranderen omdat KPN hetgeen niet kon leveren wat mij was toegezegd)

Kortom; ik vind dit wel een heek zwak verhaal. KPN moet verantwoordelijkheid nemen in plaats van het verzinnen van smoesjes. 

Ik snap best dat jij hier nu direct niets aan kunt doen, maar.ik noteer het alvast zodat iedereen dit kan lezen.  

Dank voor de hulp tot nu toe.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 14, 2025

Ik heb daarnet, na meermalen te zijn doorgeschakeld en lang te hebben gewacht, een medewerker van KPN kunnen spreken die met een heeeel ander verhaal kwam. 

Die zei dat éénmaal aangeschafte bundels, of ze het nu wel of niet doen, gewoon in rekening worden gebracht. De medewerker gaf ook aan dat KPN bundels het 'altijd doen. Wederom misleidende uitspraak, daar ik zelf al meerdere klachten heb gezien op diverse fora. 

Een andere medewerker van de debiteurenadministratie gaf aan geen rekening te zien voor enig internetgebruik vorige maand, (ook) vreemd dus. 

Ik heb de medewerker van de Klantenservice aangegeven dat mij is beloofd dat er sprake zou zijn van restitutie als ik de bundel niet heb kunnen gebruiken. 

De uiterst onvriendelijke medewerker lachte dit weg en zei dat dit niet mogelijk was. Ik heb toen de medewerker herhaald dat ik dit zwart op wit heb, en dat KPN gehouden is om zich aan haar woord te houden. Er is hier niet enkel sprake van wanprestatie, maar ook klantonvriendelijkheid van de bovenste plank. 

Ik gaf de medewerker aan het gesprek op te nemen voor mijn eigen administratie, en hij ging helemaal uit zijn dak. 

Voor de duidelijkheid: ik bewaar zoveel mogelijk bewijsmateriaal omdat KPN niet consistent is in haar uitspraken.

De medewerker schreeuwde dat hij de verbinding zou verbreken, en dat deed hij ook. 

Mijn mededeling aan KPN: ik zal de Geschillencommissie Telecommunicatie benaderen met deze onaanvaardbare werkwijze. Alle (juridische) kosten die ik hierbij zal moeten maken zullen worden verhaald. 

Schandalig dit.

Admin: samengevoegd met bestaand topic

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Dat schiet ook niet op ​@Snabilie, ik stuur je even een privébericht!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 18, 2025

Dank voor uw antwoord. 

Ik heb inmiddels een klacht ingediend bij KPN zelf en de Geschillencommissie Telecombinatie aangeschreven. 

Zonde dat het zoveel tijd en moeite moet kosten, maar ik heb nu echt alles geprobeerd.

Met vriendelijke groet,

Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • November 23, 2025

Ik ervaar nu hetzelfde, kom aan in Turkije (voor de derde keer dit jaar) en kan helemaal niets. Leuk hoor, als je boardingpas op je mobiel staat en daarvoor internet nodig is. 

Ik moest door van Istanbul naar Ankara, helaas veel te laat. Ik had 75 minuten overstaptijd maar had pas nadat ik wifi aan de praat kreeg (waarvoor ik vluchtgegevens nodig had zoals stoelnummer….) wee de mogelijkheid om door de douane te gaan. Helaas, dat was 90 minuten na landen. 

Met dank aan KPN, 7 uur overstaptijd. Ik vlieg nu om 02:00. 
Ik snap jullie behoefte klanten te beschermen, m aar zorg wel dat de maatregel past op de kwaal. In het digitale tijdperk kan je mensen niet onthouden van data. 
Iedereen die dit ervaart; kies Airalo, dan kan je wereldwijd gewoon dataverkeer op je mobiel doen. Dit is niet bedoeld als reclame, maar bedoeld om kosten te besparen omdat je vergaderingen mist, tickets moet boeken vanwege gemiste overstap, etc.
En ga weer lekker ouderwets printen, dan weet je zeker dat jij je boardingpas hebt. Welkom in 2025

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 25, 2025

Dat is flink balen. 

De medewerker van KPN die (eindelijk) mij belde na mijn klachten gaf aan dat het "nog nooit was voorgekomen dat een extra buitenlandbundel het niet deed".

Toen ik hem aangaf dat dit aantoonbaar wel zo is, ontkende hij dit resoluut. Hij gaf ook aan dat ik mijn geld niet terug zou krijgen, omdat ik maar liefst 1 MB had gebruikt van de 30.000 MB's (ik heb helemaal geen ene MB verbruikt, maar dat terzijde). 

Toen ik vervolgens aangaf dat er sprake is van wanprestatie én dat ik voor de goede orde het gesprek opnam, flipte de medewerker helemaal:).

Hij gaf aan; "Dit mag niieeeeet, ik ga de verbinding nu verbreken"…

Al met al, zeer kklantonvriendelijk. De medewerker had blijkbaar last van zijn geweten. 

Vervolgens werd ik door een andere medewerker van KPN gebeld omdat ik wederom had geklaagd over de gang van zaken. Die medewerker gaf mij aan dat ik de helft van mijn geld terug zal krijgen (verrekening) omdat ik van het ene pakket 1 MB zou hebben verbruikt.

Wat klopt hier niet aan? 

Antwoord; Dat ik mijn geld gerestitueerd krijg is geen gunst. Ik heb betaald voor een dienst en mij is verzekerd dat ik internet zou kunnen gebruiken in het buitenland. Als KPN om welke reden dan ook niet levert, en ik heb alles wat in mijn macht ligt ondernomen om dit aan te kaarten en op te lossen; dan is KPN niet enkel klachtwaardig- dan is er ook sprake van wanprestatie en een toerekenbare tekortkoming in de nakoming van de verplichting. 

De smoes van 1 MB is verbruikt is op zijn zachtst gezegd onzin. Daarom ben ik het ook grondig oneens met het feit dat ik enkel de helft van mijn geld terugkrijg van KPN. 

Onder de maat dit.