Skip to main content
Beantwoord

Mijn iPhone hotspot werkt niet met mijn Tesla

• January 13, 2025
  • 162 reacties
  • 5384 keer bekeken

Toon eerste bericht

162 reacties

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Dank ​@CornelisSimon! Ik zie dat je inmiddels ook een klacht hebt ingediend. Mijn collega's van de klachtenafdeling weten als het goed is ook hoe het proces werkt, maar ik heb voor de zekerheid een notitie voor ze achtergelaten. 

Als ze contact met je opnemen over je klacht is het daarna hopelijk snel geregeld!

• Nieuwkomer
  • January 3, 2026

Solution

Het probleem is voor mij opgelost nadat ik IPv6 had gewijzigd naar IPv4 met behulp van Apple Configurator hieronder.

https://support.apple.com/apple-configurator

1. Download Apple Configurator op een Mac via de Mac App Store

2. Open Configurator en ga naar File > New Profile (of Command + N)

3. Vul de sectie General in en ga daarna naar Cellular en selecteer Configure

4. Selecteer onder Configured APN Type: Default and Data APNs

5. Vul de benodigde gegevens in met de APN-instellingen van je provider

6. Selecteer onder Data APN Supported IP Versions: IPv4

7. Onderteken en installeer (flash) het profiel op je telefoon

• Deelnemer
  • January 10, 2026

Solution

Het probleem is voor mij opgelost nadat ik IPv6 had gewijzigd naar IPv4 met behulp van Apple Configurator hieronder.

Dank je voor deze oplossing. Ik ga het zo proberen. Het zou fijn zijn als de helpdesk dit ook weet, hier in het topic wordt steeds geadviseerd om een belafspraak te maken. De persoon aan de andere kant zegt dat hij me niet kan helpen en dat het raar is dat zijn collega’s beweren van wel. 

Overigens overstappen naar een andere provider klinkt makkelijker dan dit…… 

• Deelnemer
  • January 10, 2026

Vandaag heb ik geprobeerd aan jullie klantenservice uit te leggen wat ik precies wilde doen, maar de medewerker luisterde totaal niet. Hij bleef me alleen maar vertellen hoe ik op mijn iPhone de netwerk­instelling naar IPv4 kon veranderen – iets wat helemaal niet werkt. Toen ik probeerde dit uit te leggen, weigerde hij verder te luisteren en hing gewoon op. Hij weigerde ook om een ticket voor mij aan te maken. Ik heb nog nooit zo’n slechte service meegemaakt. ​@Jeroen van KPN 

Ik heb vandaag dezelfde ervaring, terugbelafspraak gemaakt, hij zegt dat hij me niet kan helpen. Werkt al 5 jaar bij KPN en heeft dit nog nooit gehad. Hij kan geen ticket hiervoor aanmaken en ondanks aandringen van mij dat op de community hele andere verhalen staan en KPN medewerkers aangeven dat er een belafspraak voor gemaakt moet worden blijft hij er bij dat hij me niet kan helpen…… en nu??? 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Het advies is dan toch om een nieuwe belafspraak te maken ​@Marijnje. Voor de zekerheid vul even jouw community profiel in. Dan zal ik een notitie maken dat de technische dienst aangestuurd dient te worden. 

• Deelnemer
  • January 10, 2026

Het advies is dan toch om een nieuwe belafspraak te maken ​@Marijnje. Voor de zekerheid vul even jouw community profiel in. Dan zal ik een notitie maken dat de technische dienst aangestuurd dient te worden. 

Profiel aangevuld. Kan ik dan ergens naar verwijzen? Dank je wel! 

• Deelnemer
  • January 10, 2026

Profiel aangevuld. Kan ik dan ergens naar verwijzen? Dank je wel! 

Weer gebeld, andere, positieve ervaring. Fingers crossed dan maar! 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Ik zie dat de laatste medewerker nu inderdaad een melding voor de technische dienst heeft geregistreerd. Dus dan moet het nu toch goedkomen ​@Marijnje 

• Topper
  • January 10, 2026

Ik overweeg om met nummerbehoud over te stappen naar Youfone (KPN-dochteronderneming op het KPN-netwerk). Blijven de aanpassingen v.w.b. IPV4 op mijn nummer gehandhaafd of moet ik dat bij Youfone dat opnieuw in gang gaan zetten?

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Gezien het dan een nieuw abonnement is denk ik niet dezelfde instellingen meegenomen worden, maar je kunt altijd van tevoren contact opnemen met Youfone om te vragen hoe het bij hen zit ​@01KJ.

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • January 10, 2026

Solution

https://support.apple.com/apple-configurator

1. Download Apple Configurator op een Mac via de Mac App Store

2. Open Configurator en ga naar File > New Profile (of Command + N)

3. Vul de sectie General in en ga daarna naar Cellular en selecteer Configure

4. Selecteer onder Configured APN Type: Default and Data APNs

5. Vul de benodigde gegevens in met de APN-instellingen van je provider

6. Selecteer onder Data APN Supported IP Versions: IPv4

7. Onderteken en installeer (flash) het profiel op je telefoon

Ik heb het net getest, en dit is idd de werkende oplossing voor de nieuwere aansluitingen, waarbij het niet meer mogelijk is om de APN aan te passen naar een ipv4 only adres.

Is makkelijk uit te voeren, indien je beschikt over een Mac.

Heb je die niet, dan kan je het volgende profiel downloaden (met je iphone)

ipv4 configuratie

Let op, die heb ik zelf gemaakt, dus is niet ondertekend.

Na downloaden ga je naar instellingen, klik op profiel gedownload, en rechtsboven op installeer.

Hierna je iphone opnieuw opstarten. vanaf nu heb je alleen nog maar ipv4, en werkt de hotspot

• Deelnemer
  • January 19, 2026

Dit werkt! Super thnx.Â