Skip to main content
Beantwoord

Mijn iPhone is gestolen en ik wil mijn huidige abonnement eerder beëindigen. Hoe?

• November 26, 2025
  • 4 reacties
  • 56 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

hoi,

Ik heb onlangs mijn mobiel abonnement bij KPN stopgezet. Op 16 december zou beëindiging plaatsvinden. Het geval wil dat mijn iPhone is gestolen. En nu ik wil graag zo snel mogelijk een nieuwe mobiel kopen. En natuurlijk niet wachten tot 16 december. Kunnen jullie de beëindiging eerder laten ingaan? Ik betaal wel tot 16/12.

groet Richard

Beste antwoord door Denise van KPN

Hi ​@Factuuradres, welkom op de KPN Community!

Wat balen dat jouw iPhone gestolen is, zeg! Ik snap dat je graag zo snel mogelijk een nieuw toestel wilt.

Heb je bij jouw nieuwe provider gekozen voor de nummerbehoud bij aanvraag van het nieuwe abonnement? Dan maak je gebruik van de overstapservice. Meestal krijg je dan het nieuwe toestel al wel eerder, zoals ​@Marlon92 zegt. Dit toestel kan je dan nu gebruiken in combinatie met de KPN simkaart. Die zal je waarschijnlijk wel opnieuw moeten aanvragen: simkaart vervangen. Of je maakt gebruik van e-sim, dan hoef je deze alleen maar op jouw nieuwe toestel te installeren: E-sim aanvragen, activeren en installeren.

Wil je toch eerder overstappen? Dan zal het nummer vrijgegeven moeten worden. Dit kan via de telefonische klantenservice. Jouw nieuwe provider kan na het vrijgeven van het nummer de overstap aanvragen. Voor de resterende dagen tot aan 16 december krijg je dan een afkoopsom. Maak eenvoudig online een belafspraak, dan bellen we jou op het moment dat het jou uitkomt.

4 reacties

• November 26, 2025

Je kunt gewoon de simkaart van je huidige abonnement in het nieuwe toestel stoppen. Dat werkt gewoon.

Wat is je bedoeling nadat het abonnement beëindigd is? Wil je verlengen? Of heb je dat al gedaan? Misschien bij een andere provider? 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 26, 2025

Contract bij KPN wordt beëindigd, met ingang van 16 december. Maar omdat ik nu een nieuw telefoon ga kopen, omdat de oude onlangs is gestolen, wil ik dat het oude telefoonnummer eerder wordt vrijgegeven aan de nieuwe provider. 

KORTOM. IK HEB EEN ANTWOORD NODIG VAN KPN OF EERDER VRIJGEGEVEN MOGELIJK IS??!!

JanD
Superuser
  • Superuser
  • November 26, 2025

Contract bij KPN wordt beëindigd, met ingang van 16 december. Maar omdat ik nu een nieuw telefoon ga kopen, omdat de oude onlangs is gestolen, wil ik dat het oude telefoonnummer eerder wordt vrijgegeven aan de nieuwe provider. 

Dan even met KPN contact opnemen ​@Factuuradres 

• November 26, 2025

Ik denk het niet.

Waarom heb je geen gebruik gemaakt van een normale overstap? Dan had je het nieuwe toestel van de nieuwe provider al in huis gehad waarschijnlijk. En dan had je daar zo de simkaart van KPN in kunnen zetten.

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • Antwoord
  • November 27, 2025

Hi ​@Factuuradres, welkom op de KPN Community!

Wat balen dat jouw iPhone gestolen is, zeg! Ik snap dat je graag zo snel mogelijk een nieuw toestel wilt.

Heb je bij jouw nieuwe provider gekozen voor de nummerbehoud bij aanvraag van het nieuwe abonnement? Dan maak je gebruik van de overstapservice. Meestal krijg je dan het nieuwe toestel al wel eerder, zoals ​@Marlon92 zegt. Dit toestel kan je dan nu gebruiken in combinatie met de KPN simkaart. Die zal je waarschijnlijk wel opnieuw moeten aanvragen: simkaart vervangen. Of je maakt gebruik van e-sim, dan hoef je deze alleen maar op jouw nieuwe toestel te installeren: E-sim aanvragen, activeren en installeren.

Wil je toch eerder overstappen? Dan zal het nummer vrijgegeven moeten worden. Dit kan via de telefonische klantenservice. Jouw nieuwe provider kan na het vrijgeven van het nummer de overstap aanvragen. Voor de resterende dagen tot aan 16 december krijg je dan een afkoopsom. Maak eenvoudig online een belafspraak, dan bellen we jou op het moment dat het jou uitkomt.