INTRO
De reden dat ik me na een half jaar wendt tot dit forum zijn de opmerkingen van KPN: "U kunt een klacht indienen maar deze gaat direct de prullenbak in" De klacht zou niet in behandeling genomen worden omdat er een "intern onderzoek” gaande is naar mijn verbindingsproblemen die ik sinds oktober 2023 op mijn iPhone 11 ervaar. Dit terlijk niemand mij kan vertellen wát er wordt onderzocht, wat de status is en wat ik kan verwachten. Steeds van het kastje naar de muur gestuurd. En niemand die mij sinds oktober 2023 heeft verteld dat deze verbindingsproblemen in iPhone 11 een bekende issue zijn bij KPN - dit wordt pas medegedeeld in mei 2024 op het moment dat ik een overstap maak naar een nieuwe provider (per 1 juli).
TOPIC
Ik moet toch zeggen dat ik enorm vervelende ervaringen heb, al een half jaar, dat terwijl ik altijd zeer tevreden was met KPN. Ik lees nu op het forum dat je met verbindingsproblemen in een iPhone 11 het beste een reperatieverzoek kan indienen. Dit terwijl ik op dit moment lijk te worden genegeerd door KPN, omdat ik mijn contract met KPN na jaren voor het eerst heb opgezegd. Hopelijk kunnen jullie mij hier op het forum wél helpen. De service tot nu toe is namelijk vele malen slechter geweest dan een matige budget provider.
In oktober 2023 begon ik problemen te krijgen met verbindingsproblemen. Geen verbinding met het internet voor een langere periode. Veel aan de lijn geweest met KPN (die me niet konden helpen omdat ze niet wisten wat het zou kunnen zijn, niet meedenken en geen oplossingen) en vervolgens naar 2 verschillende KPN winkels geweest. Daar gaven ze aan dat ze dit nog nooit eerder hadden meegemaakt en dat ze onderzoek moesten doen. Uiteindelijk de opmerking ‘ja dit probleem is zeer uitzonderlijk maar komt wel eens voor bij een iPhone 11 en gaat vanzelf over’. Het ging in eerste instantie ook over.
Sinds oktober tot heden heb ik nog twee keer hetzelfde probleem gehad, plotseling voor langere periode verbindingsproblemen. Weer telefonisch te horen krijgen dat men mij niet kon helpen. Ook niet toen ik aangaf dat ik dan moest overstappen, want dit is niet werkbaar. Vorige maand heb ik een overstap gemaakt en ga ik over op een nieuwe provider per 1 juli. Vervolgens weer last van verbindingsproblemen, en toen gaf een medewerker aan dat dit een ‘bekend’ probleem is (al jaar en dag) bij de iPhone 11 en dat KPN je telefoon vervangt indien dat het geval is. Maar, gaf hij aan, hij zag dat ik per 1 juli overstap, dus hij wist niet wat ze nog konden doen. Dit terwijl mijn verbindingsproblemen nog doorlopen. KPN is "intern een onderzoek gestart". Dit is sinds medio mei gaande. Voor updates is KPN niet beschikbaar. Niemand kan me vertellen wat er wordt gedaan en waar het onderzoek staat.
Zowel telefonisch als in de winkel aangegeven dat ik een klacht wil indienen. Dat is namelijk de standaard antwoord van een medewerker op mijn vraag om een uitleg over wat er nou allemaal gaande is en wat het probleem is of kan zijn: "het enige wat u nu kunt doen is een klacht indienen”. Ik zit met verbindingsproblemen en een overstap op 1 juli, maar zit sinds oktober 2023 al met problemen die komen en gaan. Nu ook weer.
Vervolgens netjes gevraagd waar ik een klacht kan indienen. Vervolgens te horen gekregen dat een dergelijke klacht direct de prullenbak ingaat, of achteraan het lijstje komt omdat ‘het onderzoek nog gaande is’. Wat het onderzoek is, wat er wordt onderzocht en wanneer verwacht wordt dat ik iets hoor kan niet gezegd worden. Ook geen statusupdate. "Bel over paar dagen maar weer”. Constant. Over and over again. Mijn telefoon is niet opgestuurd naar KPN, dus heb werkelijk geen idee wat er wordt onderzocht en waar ik op wacht, en een klacht via KPN lijkt ook geen zin te hebben.
Anderen hier ervaring mee? Wat zou de beste stap voor mij kunnen zijn? Ik ben tot nu toe altijd rustig en geduldigd gebleven. Achteraf gezien had ik moeten doorpakken denk ik. Het voelt alsof KPN dit actief wil laten doodbloeden. Dat zou uiteraard enorm kwalijk zijn.
PS. Ik was zeer verbaasd over de service van KPN de afgelopen tijd. Verbaasd dat ik zie dat het internet volstaat met verbindingsproblemen van de iPhone 11, dit terwijl KPN mij sinds oktober 2023 niet kan vertellen wat er aan de hand is en hoe het kan worden opgelost. En verbaasd (en toch weer niet) hoeveel soortgelijke klachten dit forum bevat.