Skip to main content

Hoi!

Ik ben in december tijdelijk geƫmigreerd uit Nederland. Ik heb ruik voor ik vertrok contact gehad met de KPN klantenservice om mijn mobiel abonnement om te laten zetten naar prepaid, zodat ik beschikking hou over mijn Nederlandse nummer. Dit zou per januari gebeuren, maar ik heb voor februari gewoon een factuur voor mijn mobiel abonnement gekregen. Ik heb gisteren daarom nogmaals online mijn emigratie doorgegeven, maar kon daar niet expliciet aangeven dat ik mijn nummer wil behouden.

Ik zou graag bevestiging krijgen dat ik mijn nummer kan behouden, zodat ik contact kan houden met familie en vrienden in Nederland. Verder zou ik graag de abonnementskosten die zijn afgeschreven voor februari terug ontvangen, aangezien ik met KPN heb afgesproken dat het abonnement omgezet zou worden naar prepaid en ik er verder geen gebruik meer van heb gemaakt.

Bellen met de klantenservice is lastig en duur vanuit mijn huidige woonplaats, dus ik vind het vervelend dat dit is misgegaan. Ik hoop dat dit via deze weg kan worden rechtgezet.

Hoi @N de Vries, wat vervelend dat de omzetting naar prepaid bij emigratie niet goed is gegaan! Logisch dat je hiervan baalt.

Ik snap ook heel goed dat je hiervoor liever niet belt, omdat de kosten voor bellen naar Nederland hoog zijn. Nu is het alleen zo dat ik opzeggingen via deze weg niet kan en mag verwerken.

Je hebt jouw emigratie nogmaals online door gegeven, heel goed. In het formulier kan je ook aangeven dat je jouw nummer wilt behouden. Op de pagina met informatie over opzegging bij emigreren staat namelijk het volgende:

We hebben het volgende nodig:

  • Een bewijs van uitschrijving bij de gemeente of je arbeidscontract in het buitenland of een verklaring van je studie instelling in het buitenland

  • Je klantnummer

  • Je contactgegevens

  • Geef aan welk mobiele nummer je eventueel wilt behouden door je abonnement om te laten zetten naar prepaid. Vul het online formulier in en voeg deze gegevens toe.

Heb je het daar niet aangegeven? Dan gaan mijn collega's er mogelijk vanuit dat je het nummer wilt behouden. Het beste advies dat ik je daarom kan geven, is om het formulier nogmaals in te vullen en dit keer aan te geven dat je jouw nummer graag wilt behouden. Je kunt eventueel ook een extra bestand toevoegen met daarin extra informatie over de emigratie, dat je jouw nummer wilt behouden en dat je jouw opzegging al eerder hebt doorgegeven maar dat deze niet is verwerkt. Mijn collega's zullen dit dan verder oppakken.


Beste Denise,

Ā 

Bedankt voor je antwoord. Ik heb mijn emigratie nogmaals doorgegeven, en wederom had ik geen optie om aan te geven dat ik mijn nummer wil behouden. Ik heb conform je suggestie een bestand geĆ¼pload waarin ik aangeef dat ik mijn nummer wil omzetten, maar aangezien ik slechts Ć©Ć©n bestand mag uploaden, heb ik het bewijs van uitschrijving er niet bij gedaan - ik hoop dat het zo goed gaat!


We zijn inmiddels een paar dagen verder. Heb je al reactie mogen ontvangen?


Fijn dat je er nog even op terug komt.Ā Ik heb nog helemaal geen reactie gehadā€¦


Dan zullen we nog even moeten afwachten. Het kan tot 10 werkdagen duren voor mijn collega's jouw vraagstuk in behandeling nemen. Laat je het me weten als je wat gehoord hebt?


Ik heb zojuist de bevestiging van opzegging mogen ontvangen-inclusief de melding dat ik mijn nummer kwijtraak. In de mail staat wel dat ik telefonisch contact op kan nemen met de klantenservice via het 0800-nummer. Buiten dat het nummer volgens mij niet werkt vanuit het buitenland is zoals eerder gesteld bellen erg duur en onpraktisch.

Ā Het tweede punt is dat de opzegging en daarmee het einde van de facturering per 6 april van kracht zijn. Zoals eerder aangegeven heb ik in December al telefonisch afgesproken dat mijn nummer per januari zou worden omgezet. Ik zou daarom toch ook graag zien dat ik het verschil in kosten terug krijg.

Ā 

Ā Ik hoop dat je mij kunt helpen om dit recht te zetten.


Ik ga kijken wat ik voor je kan betekenen.Ā Zou je je forumprofiel willen aanvullen met jouw 06-nummer, postcode, huisnummer, geboortedatum, klantnummer en de laatste 3 cijfers van jouw IBAN? Jouw IBAN kan je invullen onder ā€˜persoonlijke opmerkingenā€™. DeĀ gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef even een seintje als je dit gedaan hebt.


Ik heb mijn profiel aangevuld, fijn dat je wil kijken.


Ik heb dit doorgezet naar mijn collega's van de klachten afdeling. Ik heb hen verzocht om de opzegging die er nu in staat eruit te halen en een nieuwe in te leggen met behoud van jouw telefoonnummer. Ook heb ik hen gevraagd om de kosten van de afgelopen maanden te vergoeden, want ik kan zien dat je in december inderdaad contact hebt opgenomen om op te zeggen. Het kan tot 10 werkdagen duren voor mijn collega's dit verzoek oppakken, dus ik moet even een beroep doen op je geduld.


Enorm bedankt voor het doorgeven. Ik heb een afspraakbevestiging ontvangen, betreffende een telefonische afspraak.Ā Ik vermoed dat dit naar aanleiding van de klacht is, maar een telefonische belafspraak wordt m natuurlijk niet - kan ik deze gewoon negeren, of wordt de klacht dan niet in behandeling genomen? Weet de afdeling klachten mijn huidige situatie?


Ik zie dat mijn collega's vanochtend geprobeerd hebben te bellen, maar geen gehoor kregen. Niet zo gek, gezien de situatie. Welke ik in de klacht heb omschreven + ik heb een link naar dit topic meegegeven, dus mijn collega's zijn op de hoogte.Ā Voor de zekerheid heb ik een notitie achter gelaten dat bellen niet gaat en heb hen expliciet verzocht per e-mail contact op te nemen.


Heel erg fijn, bedankt!


Ik heb bevestiging gekregen dat het nummer wordt omgezet en ik mijn geld vanaf januari terug krijg. Dankjewel voor alle hulp!


Wat een goed bericht, zeg! Fijn dat het zo opgelost is!