Skip to main content

Ik heb al jaren hetzelfde mobiele nummer. Maar sinds een aantal jaar wordt ik gebeld door mensen (regio Friesland) die iemand proberen te bereiken via mijn nummer. De bellers zijn oprecht verbaasd als ze mij aan de lijn krijgen. Het lijkt op ‘verkeerd verbonden’ te zijn, maar ik vroeg ooit eens welk nummer ze belden en ze belden exact mijn mobiele nummer. Dat heb ik overigens onlangs niet meer gevraagd. Het rare is dat dit verschijnsel niet continu is; het is een poos heel intensief en dan stop het weer even. Om daarna weer opnieuw te beginnen. Hoe los ik dit op?

Welkom op ons Forum @niexo. Dat is gek. En je wordt dan gebeld door allerlei verschillende mensen uit Friesland op jouw nummer? Misschien heeft iemand ooit een keer per ongeluk jouw nummer ergens verspreidt of achtergelaten bij een bepaalde groep mensen. Ik durf het niet te zeggen. 
En ik begrijp dat dit in vlagen gebeurt? Zit daar iets van een lijn in te herkennen? Bijvoorbeeld altijd 's avonds of in bepaalde periodes van het jaar? Ik ben heel benieuwd hoe dit zo ontstaan is. 

Hoe dan ook, we kunnen veel moeite steken in onderzoeken waar dit vandaan komt, maar dat lost het probleem niet op denk ik. Op onze site kun je meer informatie vinden over telefonisch overlast en kun je de overlast ook melden.

Mocht het zo vervelend zijn dat je een ander nummer wil, dan kan dat. Je kunt daarvoor naar een winkel gaan, maar ik kan het ook voor je regelen. Wil je dit, laat me het dan weten.  


Dag @Niek_, dank voor je antwoord.

Ik heb niet de indruk dat het per abuis verspreidt is. Met bij vlagen bedoel ik dat het soms een maand of een paar maanden weg is, en dan ineens krijg ik weer veel telefoontjes uit Friesland.

Ik wil zeker geen ander nummer en overlast is een groot woord, het is vooral erg vreemd. Dat vinden de mensen aan de andere kant van de lijn ook altijd. Soms zijn ze echt oprecht erg verbaasd als ze me aan de lijn krijgen, omdat ze kort daarvoor nog de juiste persoon aan de lijn hadden bijvoorbeeld. Het lijkt echt op ‘verkeerd verbonden’. Ik heb nu een aantal van die nummers geblokkeerd en het is al weer een poosje rustig. Als ik weer gebeld wordt door ze ga ik dieper op onderzoek uit denk ik :)

 

 


Ik vind het nog steeds een bijzonder verhaal. Ik denk inderdaad dat we meer te weten kunnen komen door het uitvragen van de bellers. Ik ben benieuwd of je binnenkort weer gebeld wordt en of dat dan iets oplevert… Weet in ieder geval dat het wijzigen van je nummer een optie is, mocht het echt vervelend worden.Â