Skip to main content
Ik heb het volgende probleem. Mijn mobiele nummer, dat ik al jaren heb, is sinds kort door Vodafone vrijgegeven aan een klant van hun. Het nummer is mijn zakelijke nummer als ZZP-er. Ik werd gisteren gebeld door voicemail van Vodafone om de voicemail in te stellen, terwijl ik klant ben bij kpn.

Gebeld met klantenservice kpn en men vertelde dat het nummer bij kpn in gebruik is en niet bij Vodafone. Toch Vodafone gebeld en men vertelde mij dat dit niet kon en dat mijn nummer behoorde aan een klant van Vodafone. Deze persoon was recentelijk overgestapt naar Vodafone en men kon die klant nu niet gaan vertellen dat het nummer gewijzigd zou worden. Moest maar naar kpn bellen. Kpn gebeld en men vertelde mij dat de fout bij Vodafone lag en dat ik hun maar moest bellen.

Dit is mijn zakelijke nummer!!! Staat op facturen/visitekaartjes/Offertes etc.

Ik heb niets gedaan en zit dus nu tussen kpn en Vodafone in en wordt van kastje naar de muur gestuurd.

Moet u bij Vodafone zijn....nee, dan moet u bij kpn zijn.....nee, ik kan dit niet zomaar wijzigen dan moet u bij Vodafone zijn.....

Dit kan toch niet zomaar?

Ik denk dan, kpn neem contact op met Vodafone of andersom en zoek het lekker uit maar ik wens hier niet als klant de dupe van te worden.



Het verhaal dat dit niet mogelijk is dat ken ik nu wel, het is wel mogelijk want ik heb een contract bij kpn en Vodafone heeft ook gezegd dat het nummer behoort aan een klant van Vodafone ne niet aan een klant van kpn.



*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Hallo @Erwan

Vervelende zaak voor je...

Maar dit is het consumentenforum, die heeft geen gegevens van de zakelijke kant.

Dus kun je dit beter op het Zakelijk forum stellen.
Klopt, maar mijn nummer wordt zowel zakelijk als privé gebruikt. Het is eigenlijk een prive-nummer dat ik zakelijk ook gebruik. Bij kpn staat hij geregistreerd als privé.
OK Erwan

Dan zal webcare dit binnenkort overnemen.

Mocht je dat nog niet gedaan hebben zet dan vast je klantnummer(s) en Postcode en huisnummer en telefoonnummer in je forumprofiel Klik hier, wat alleen zichtbaar is voor webcare en voor jou, dan kunnen ze je sneller helpen.

Dus niet hier plaatsen maar in de link die je kunt aanklikken.
Hallo @Erwan Wat een raar verhaal is dit. Het gaat om het mobiele nummer dat je in je profiel hebt vermeld? Want ik zie dat dit nummer gewoon bij ons in dienst staat. Jouw abonnement is er aan gekoppeld en ik zie dat je er ook gewoon gebruik van maakt. Ik begrijp niet helemaal wat Vodafone precies van plan is, maar zoals ik het zie is het zeker niet zo dat men dit nummer 'zomaar' kan overnemen. Ik wil met alle plezier kijken of ik nog iets meer kan vinden, als je daar prijs op stelt. Heb je zelf nog contact gehad met Vodafone?
Vodafone gebeld. Men had idd mijn nummer afgelopen december vrijgegeven aan een klant.

Deze klant was vervolgens geblokkeerd om enige redenen.

Iedereen die mij belt met een Vodafone abonnement wordt nu op mijn telefoon geblokkeerd.

Ook klanten, collega's etc.

Ben er niet blij mee!!!!

Men heeft een case aangemaakt, zal mij benieuwen...
Ik kan het me levendig voorstellen, @Erwan. Wat ik vreemd vind en ook niet zo goed begrijp is hoe dit zo gekomen is. Je bent al even klant bij ons met dit nummer en dat was in december ook zo. Ik snap niet goed wat Vodafone wil met een met actief nummer van ons, dat afgelopen december niet én ook nu niet bij hun hoort. Aan onze kant van de lijn zie ik ook niets geks: niets dat duidt op een overnameverzoek van je nummer of überhaupt iets van een activiteit vanuit een andere provider. Kan ik op dit moment nog iets voor je betekenen?


Nee, moet eerst afwachten hoe zich dit ontwikkeld. Bedankt voor je reactie.
Prima. Hou me op de hoogte!
Vodafone heeft er een case van gemaakt. Mensen met Vodafone abonnement kunnen mij niet bellen. Ze worden geblokkeerd. Erg vervelend. Tevens Ä·pn gebeld en mijn sim kaart was erg verouderd. Men zou een nieuwe opsturen. Dit was vorige week, maar tot op heden niets ontvangen.

Bijzonder dat je van een goedlopend abonnement in deze situatie terecht komt zonder dat je er iets aan kunt doen
Ik ben het helemaal met je eens dat het een bijzondere gang van zaken is en ik hoop dat de concullega snel duidelijk krijgt wat het probleem nu precies is. Ik durf je niet te zeggen waar het precies is misgegaan met je nieuwe simkaart. Ik stuur met alle plezier een nieuwe op. Wil je -voor de zekerheid- het nummer van je huidige simkaart nog in je KPN Forum profiel vermelden?
Ik heb het nummer van de simkaart toegevoegd.

Het vreemde is dat ik klantenservice gebeld heb en ze mij verteld hebben dat de soms slechte ontvangst verbinding aan de verouderde sim kaart kon liggen. Er zou een nieuwe gestuurd worden. Afgelopen vrijdag gechat en men kon zien dat de sim kaart verstuurd was. Heb echter nog niets, terwijl ik van kpn altijd snelle en correcte leveringen ken.

De simkaart is toch niet naar het adres van de klant van Vodafone gestuurd.

Zou je dit even willen checken, heb al vaak gehoord dat het onmogelijk is en achteraf blijkt het toch zo te zijn.
Hallo @Erwan Zoals afgesproken is er inmiddels een nieuwe simkaart onderweg. Ik hoop van harte dat je probleem met Vodafone snel is opgelost!
De simkaart is aangekomen. Dank je wel. Heb weer meerdere keren gebeld met Vodafone. Eerste keer kon men het nummer en casenummer niet vinden. Dacht dus dat het opgelost was, maar helaas. Weer gebeld en toen wou men mij een Vodafone nummer geven, terwijl ik een abonnement bij kpn heb ?!?

Nu wordt het voor dinsdag opgelost en anders moet ik weer contact opnemen.

Ik wacht dinsdag af en dan leg ik het verhaal bij kassa of radar neer.

Zie dit niet opgelost worden en nen er wel klaar mee.

Hou je op de hoogte.
Graag gedaan, @Erwan . Ik ben heel benieuwd en ik hoop dat het snel voor elkaar is.

Reageer