Skip to main content
Antwoord

Mijn nummer lijkt gehackt te zijn

• September 15, 2025
  • 2 reacties
  • 60 keer bekeken

Hallo,

ik ben voor werk in Oezbekistan en word al de hele dag gebeld door Nederlandse nummers die ik zelf nooit gebeld heb! Mensen bellen mij met de vraag waarom ik ze zo vaak bel!? Wat kan ik hieraan doen?

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hoi ​@Dubbeldekker. Welkom op de community! Wat vervelend dat je hiermee te maken krijgt tijdens je verblijf in Oezbekistan! Wat je beschrijft klinkt als spoofing. Daarbij wordt jouw telefoonnummer misbruikt om anderen te bellen. Je eigen toestel belt die mensen dus niet echt, maar voor de ontvanger lijkt het alsof jouw nummer hen belt. Helaas kun je dit zelf niet direct stoppen, omdat het nummer wordt misbruikt via externe systemen. Meer uitleg vind je ook op onze pagina over spoofing.

Hopelijk neemt de overlast snel af. 

2 reacties

Leen59
Wijsgeer
  • September 15, 2025

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 17, 2025

Hoi ​@Dubbeldekker. Welkom op de community! Wat vervelend dat je hiermee te maken krijgt tijdens je verblijf in Oezbekistan! Wat je beschrijft klinkt als spoofing. Daarbij wordt jouw telefoonnummer misbruikt om anderen te bellen. Je eigen toestel belt die mensen dus niet echt, maar voor de ontvanger lijkt het alsof jouw nummer hen belt. Helaas kun je dit zelf niet direct stoppen, omdat het nummer wordt misbruikt via externe systemen. Meer uitleg vind je ook op onze pagina over spoofing.

Hopelijk neemt de overlast snel af.