Skip to main content

Goedendag,

sinds een paar weken wordt ook mijn nummer gebruikt om andere mensen lastig te vallen.

ik vind het vreemd dat KPN hier niets aan kan doen of op z’n minst met een goed verhaal komt hoe het mogelijk is dat dit gebeurt.  Ik persoonlijk heb geen idee hoe het is gekomen en er is niet veel over te vinden. Ik ga er van uit dat niet alleen KPN klanten hier last van hebben. 

Met vriendelijke groet,

Lucas

 

Admin: eigen topic voor vraag gemaakt aorigineel topic]

Als je hoort dat anderen worden gebeld vanaf jouw nummer, maar je weet zelf van niets, dan is de kans groot dat jouw telefoonnummer is gespoofd. Met spoofing laten oplichters een ander nummer op de telefoon van de ontvanger zien dan het nummer waarmee ze daadwerkelijk bellen. Elk telefoonnummer kan worden gebruikt voor spoofing.

Wanneer jouw telefoonnummer is gespooft, wordt er eigenlijk niet vanaf jouw nummer gebeld, maar de ontvanger ziet wel jouw nummer op zijn of haar telefoon verschijnen. Omdat het gesprek in werkelijkheid vanaf een ander nummer wordt gevoerd, zul je het gesprek niet terugvinden in jouw belgeschiedenis en op jouw factuur.

Helaas kun je spoofing van je nummer niet voorkomen. Wel kun je direct al je contacten waarschuwen als je ontdekt dat uw nummer wordt misbruikt.


Ik begrijp gewoon niet wanneer mensen een voor hen totaal onbekend nummer als onbeantwoord zien staan, waarom ze dan überhaupt terug bellen. Ik heb dan altijd zo iets van: als ze me nodig hebben bellen ze nog wel een keer.

Ik bel geen onbekenden, ook al staat het nummer in de lijst onbeantwoord. 

Van mij zul je dus geen last hebben.

Tenzij het toevallig van mijn netnummer gebied is…. en het nummer begint met 528 of 529.