Skip to main content
Beantwoord

Mijn opzegging (binnen 14 dagen) is niet goed ingevoerd en nu zit ik aan een jaarcontract vast

• January 20, 2026
  • 2 reacties
  • 51 keer bekeken

Hierbij dien ik een officiële klacht in over de afhandeling van mijn contractbeëindiging.

Ik heb dit contract 4 dagen geleden afgesloten. Vandaag ben ik naar de KPN-winkel geweest om gebruik te maken van mijn wettelijke 14 dagen bedenktijd (herroepingsrecht), omdat de dienst technisch niet voldoet (geen ontvangst van internationale SMS).

Samen met de winkelmedewerker is er gebeld naar de klantenservice. Echter, er is een grove fout gemaakt: mijn contract is geregistreerd als een reguliere opzegging per einddatum over één jaar, in plaats van een onmiddellijke annulering binnen de bedenktijd. De telefonische klantenservice geeft aan dit niet te kunnen herstellen.

Ik eis dat KPN:

De foutieve opzegging corrigeert naar een onmiddellijke annulering (ontbinding) per direct.

Mij per ommegaande een schriftelijke bevestiging stuurt dat het contract is beëindigd en dat er geen verdere facturatie zal plaatsvinden.

Mocht dit niet binnen 48 uur hersteld zijn, dan zal ik dit escaleren naar de Geschillencommissie Telecommunicatie en de ACM (ConsuWijzer).

Met vriendelijke groet,

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@AntoineZ 

Welkom op de community van KPN.

Wat een vervelende situatie ben je terecht gekomen, omtrent het annuleren van je KPN abonnement binnen de wettelijke bedenktijd van 14 dagen.

Helaas, kan jouw probleem niet opgelost worden via de community van KPN, omdat opzeggingen via de community niet in behandeling worden genomen, ook omdat er altijd een verificatie moet plaats vinden.

Het beste is om toch weer telefonisch contact op te nemen met de klantenservice van KPN via 0800-0402 of 1200 vanaf een KPN mobiele aansluiting.

Spreek dan nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in:
ik wil een medewerker spreken, en na de tweede vraag bestelling annuleren.

De medewerker die je te spreken krijgt zou de fout moeten herstellen, en jouw bestelling vervolgens moeten annuleren volgens het herroepingsrecht.
Dit is de snelste manier, om het te kunnen oplossen!

Kom je er niet uit met de klantenservice, dan kun je een officiële klacht indienen via het online klachtenformulier, die dan direct uitkomt op de afdeling klachten & klantrelaties.

Klik daarvoor op de volgende link:

Online Klachtenformulier KPN

Ik hoop oprecht, dat het snel voor je wordt opgelost.

2 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@AntoineZ 

Welkom op de community van KPN.

Wat een vervelende situatie ben je terecht gekomen, omtrent het annuleren van je KPN abonnement binnen de wettelijke bedenktijd van 14 dagen.

Helaas, kan jouw probleem niet opgelost worden via de community van KPN, omdat opzeggingen via de community niet in behandeling worden genomen, ook omdat er altijd een verificatie moet plaats vinden.

Het beste is om toch weer telefonisch contact op te nemen met de klantenservice van KPN via 0800-0402 of 1200 vanaf een KPN mobiele aansluiting.

Spreek dan nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in:
ik wil een medewerker spreken, en na de tweede vraag bestelling annuleren.

De medewerker die je te spreken krijgt zou de fout moeten herstellen, en jouw bestelling vervolgens moeten annuleren volgens het herroepingsrecht.
Dit is de snelste manier, om het te kunnen oplossen!

Kom je er niet uit met de klantenservice, dan kun je een officiële klacht indienen via het online klachtenformulier, die dan direct uitkomt op de afdeling klachten & klantrelaties.

Klik daarvoor op de volgende link:

Online Klachtenformulier KPN

Ik hoop oprecht, dat het snel voor je wordt opgelost.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • January 20, 2026

Sowieso kan dit door de klachtenafdeling worden opgelost, dus ik zou zeker de route bewandelen die Michel verteld. Eerst even bellen, kijken of je dan een medewerker aan de lijn krijgt die het wel kan. En zo niet een officiële klacht indienen via het online formulier.