Skip to main content
Vraag

Mijn simkaart is steeds weg

• January 3, 2026
  • 5 reacties
  • 41 keer bekeken

Mijn simkaart is steeds weg. Na opnieuw opstarten even wel simkaart maar na een poosje is die weer weg! Hoe kan dat? 

5 reacties

• Deelnemer
  • January 3, 2026

Eerste verdachte = slecht contact.
Bij mij ook al enkele keren werd de SIM na plaastsing niet herkend. Na schoonmaken / schuurpoetsen of een beetje krassen met een klein mesje of schroevendraaier doet ie het weer. Het kan ook in de telefoon zitten wanneer de SIM niet klemt in de sleuf.

JanD
Superuser
  • January 3, 2026

Mijn simkaart is steeds weg. Na opnieuw opstarten even wel simkaart maar na een poosje is die weer weg! Hoe kan dat? 

Beste ​@Deurloos gaat het om een fysieke simkaart of een e-sim?

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 3, 2026

Dank Draadjes. Ik ga kijken wat ik kan doen. 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Eerste verdachte = slecht contact.
Bij mij ook al enkele keren werd de SIM na plaastsing niet herkend. Na schoonmaken / schuurpoetsen of een beetje krassen met een klein mesje of schroevendraaier doet ie het weer. Het kan ook in de telefoon zitten wanneer de SIM niet klemt in de sleuf.

Hoi ​@draadjes 

NOOIT! gaan krassen met en kleine mes of schroevendraaier op een fysieke simkaart (of schuurpoetsen), want hiermee maak je de simkaart mogelijk kapot, en kun je er helemaal niet meer mee bellen en internetten.
Dit is dus géén goed advies richting TS ​@Deurloos 

Een fysieke simkaart maak je altijd en alleen schoon met een zachte droge doek, door met deze doek rustig over de simkaart te gaan.

En ​@Deurloos mocht jouw smartphone de eSIM ondersteunen, dan zou ik overwegen om die te gaan installeren en te activeren op je smartphone.
Dan heb je nooit meer problemen die je wel kunt krijgen met een fysieke simkaart.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@Deurloos welkom hier! Zoals je merkt denkt iedereen graag even met je mee op de Community. Dank daarvoor iedereen. Werkt je simkaart weer? Je kan anders altijd even langs een KPN Winkel in de buurt gaan voor een vervangend exemplaar of een nieuwe simkaart online aanvragen!