Skip to main content
Beantwoord

Mijn simkaart wordt opeens niet meer herkent, kan geen verificatie sms meer krijgen

• January 5, 2026
  • 5 reacties
  • 30 keer bekeken

Sander Rombouts
Nieuwkomer

hoi mijn simkaart wordt niet herkent, ik kan niet bellen voor info en inloggen kan ook niet omdat ik een sms verificatie moet krijgen

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Sander Rombouts ,

Probeer eens de simkaart uit jouw telefoon te halen en daarna weer opnieuw te plaatsen. 

Werkt het dan nog niet? Dan is het kaartje mogelijk defect. Het handigste is dan om met jouw telefoon een bezoekje te brengen aan een KPN-winkel. Ze kunnen jou eventueel direct aan een vervangend simkaartje helpen. 

5 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • January 5, 2026

Probeer eens de simkaart uit jouw telefoon te halen en daarna weer opnieuw te plaatsen. 

Werkt het dan nog niet? Dan is het kaartje mogelijk defect. Het handigste is dan om met jouw telefoon een bezoekje te brengen aan een KPN-winkel. Ze kunnen jou eventueel direct aan een vervangend simkaartje helpen. 

JanD
Superuser
  • January 5, 2026

Beste ​@Sander Rombouts het helpt ook vaak door de mobiele netwerkinstellingen op je mobiel te resetten.

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • January 5, 2026

Even er uit halen en schoonpoetsen?

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@Sander Rombouts welkom hier! Zoals je ziet denkt iedereen graag even met je mee! De gegeven adviezen hierboven zou ik zeker willen onderschrijven:

• Haal het kaartje er even uit en poets hem op
  • reset de netwerkinstellingen (vliegtuigmodus aan/uit) en het toestel herstarten

Helpt dat niet bezoek dan even een KPN winkel of leen een toestel en neem even contact op met de klantenservice voor een nieuwe simkaart.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 14, 2026

​@Sander Rombouts 

Heb je nu weer een werkend simkaartje?Â