Ik ben van de een op de andere dag telefonisch niet meer bereikbaar omdat mijn telefoon heeft bedacht dat er geen SIM-kaart aanwezig is.
Ik heb mijn telefoon al aan en uitgezet maar dit is helaas niet de oplossing.
Hoe los ik dit op?
Hoi
Welkom op de community van KPN.
Haal je simkaart eens uit je toestel, en veeg hem met een zachte doek schoon.
Plaats hem vervolgens in een ander toestel, van een familielid of een goede vriend, en kijk of je dan wel gewoon verbinding krijgt met het mobiele netwerk van KPN.
Dit wordt ook wel een kruistest genoemd, om te controleren of het aan de simkaart zelf ligt of mogelijk aan het toestel.
Heb je ook in het andere toestel geen bereik, en krijg je eveneens de melding te zien dat er geen simkaart aanwezig is of geen service, dan is jouw simkaart defect of sterk verouderd.
In dat geval kun je jouw defecte simkaart omruilen voor een nieuwe simkaart in een KPN Winkel bij jouw in de buurt, aangezien dat de snelste optie is.
Je gaat dan bellend de winkel weer uit.
Doet je huidige simkaart het wel in het ander toestel, dan is de kans aanwezig dat er een defect in jouw eigen toestel zit, waardoor hij de simkaart niet meer herkend.
Je zou dan met het toestel en de aankoopbon terug kunnen gaan naar de winkel, waar je hem hebt gekocht of kunnen kijken naar een nieuw toestel.
Â
Hi en welkom
Ik zie dat Michel je al een mooi antwoord met verschillende tips gegeven heeft. We horen graag of je er daarmee uit gekomen bent!
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.