Skip to main content

Hallo! 

Ik heb aangifte gedaan van diefstal/kwijtraken van mijn telefoon bij de politie. Sim is ook geblokkeerd. 
Nu heb ik een oudere telefoon van mijn ouders te leen, maar ik heb mijn sim kaart natuurlijk niet meer. Hoe kan ik een nieuwe aanvragen als ik niet gebeld kan worden hierover? Ik loop helemaal vast hier. 

Kan ik een e-sim krijgen op dit toestel? 

Admin: eigen topic voor vraag gemaakt aorigineel topic]

Hoi ​@Davidvh81 

Welkom op de community van KPN.

Heel vervelend dat je mobiele telefoon is gestolen, en je dus nu niet meer bereikbaar bent.
In elk geval goed, dat je hiervan aangifte hebt gedaan bij de politie.

De snelste manier om weer aan een nieuwe simkaart te komen, is om langs een KPN Winkel te gaan bij jouw in de buurt, dan loop je al bellend weer de winkel uit.
Via de post gaat het te langer duren, ook omdat het momenteel bijzonder druk is bij PostNL.

Of je een E-sim kunt installeren op de leentoestel van je ouders, kan ik vanaf hier niet beoordelen, omdat je geen merk van het toestel hebt gegeven, en ook niet om welk model het gaat.
Maar mocht dat wel kunnen, dan zou dat eveneens via de KPN Winkel moeten gaan, omdat je geen verificatie sms kunt ontvangen, om de E-sim te kunnen activeren.

Dus morgen naar de KPN Winkel bij jouw in de buurt.
Neem dan wel een geldig legitimatiebewijs mee naar de winkel, want daar wordt om gevraagd ter verificatie.

En neem het leentoestel van je ouders mee!

Dank je Michel.

Toch maar even via FB aangevraagd en krijg het per post. Hopen dat dan niet te lang duurt! 

🙏🏻

Hoi ​@Davidvh81 

Ik begrijp dat je inmiddels via de Facebook pagina van KPN, een nieuwe simkaart hebt aangevraagd, die vervolgens naar je wordt opgestuurd.

Het zal dan niet eerder dan morgen (vrijdag) zijn, dat het wordt verstuurd vanuit KPN.
Met heel veel geluk, zou de nieuwe simkaart zaterdag op de deurmat kunnen vallen, anders wordt het pas na het weekend.

Wil je dit risico niet nemen, omdat je anders dagen niet bereikbaar bent, ga dan morgen alsnog even langs een KPN Winkel voor een nieuwe simkaart of E-sim.
Dan weet je in elk geval 100% zeker, dat je vanaf morgen weer bereikbaar bent op je eigen 06-nummer, maar daarnaast ook zelf weer kunt bellen en internetten.

De simkaart die je dan per post gaat ontvangen, kan je dan gewoon weggooien.

Reageer