Skip to main content
Beantwoord

Mijn telefoon schakelt niet automatisch over op buitenlandse netwerken

• August 18, 2025
  • 1 reactie
  • 103 keer bekeken

Hallo. 

Ik heb over mijn vraag al diverse topic gelezen maar geen antwoord kunnen vinden. 

Als ik de grens met België of Duitsland over ga, zou mijn telefoon automatisch moeten switchen naar een netwerk van dat land. Althans dat zegt de PKN website. Bij mij gebeurt dat dus niet. Ik moet bij mijn telefoon (iPhone 14 Pro) elf naar netwerk gaan en daar een netwerk selecteren. Niet handig in de auto en het zou toch automatisch moeten gaan? 

Instelling op de telefoon staan goed
Roaming aan
netwerkselectie op automatisch. 

Veel meer instellingen kan ik niet doen, meen ik. 

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@Joost d J, welkom op onze community, ik heb hier niet direct een verklaring voor. Dit hoort inderdaad automatisch te gaan.
Ik vind op het apple forum een zelfde situatie maar niet echt een oplossing of verklaring

Iphone 11 - automatic network selection d… - Apple Community

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

1 reactie

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 20, 2025

Hoi ​@Joost d J, welkom op onze community, ik heb hier niet direct een verklaring voor. Dit hoort inderdaad automatisch te gaan.
Ik vind op het apple forum een zelfde situatie maar niet echt een oplossing of verklaring

Iphone 11 - automatic network selection d… - Apple Community