Skip to main content
Vraag

Mijn toestel blijkt niet op voorraad en ik moet €850 in een keer betalen

• April 8, 2026
  • 4 reacties
  • 85 keer bekeken

Hallo,

Ik heb mijn telefoonabonnement verlengd met een nieuwe telefoon. Bij het bestellen werd niet aangegeven dat het toestel niet op voorraad is, wat ik wel vreemd vind.

Daarnaast heb ik gekozen voor maandelijkse betaling, maar in mijn overzicht staat nu dat ik €850 in één keer moet betalen. Dit lijkt niet te kloppen.

Kunt u dit voor mij controleren en verduidelijken?

Alvast bedankt.

4 reacties

jimny
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • April 8, 2026

@Dh2000  Het snelste antwoord kun je het beste bellen met de klantenservice 0800-0402

jimny
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • April 9, 2026

@Dh2000 heb je inmiddels de klantenservice gebeld en is het opgelost

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • April 9, 2026

Dat lijkt me logisch ​@Dh2000 
Een telefoon op afbetaling (en dat is het in principe) en dan na 1 maand opzeggen dat gaat niet. Dat gaat alleen als de telefoon in één keer betaald wordt.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • April 9, 2026

Welkom op de community ​@Dh2000, hoewel de aanleiding minder leuk is🙁 Wat jammer dat je toestel ineens niet op voorraad is, en dat je toestelkrediet niet goed lijkt te staan. 

Dat een toestel op het moment van bestellen voorradig is, maar nadat je de bestelling geplaatst hebt niet meer, dan kan helaas voorkomen. Als er nog maar een beperkte voorraad aanwezig is, en er worden rond hetzelfde moment meerdere bestellingen geplaatst voor hetzelfde toestel. Dit is niet iets waar we een oplossing voor hebben, we kunnen het toestel pas naar je opsturen als we weer een nieuwe levering ontvangen.

Wat betreft het niet kloppen van je toestelkrediet, dat is wel erg merkwaardig 🤔 Hoe staat het op je bestelbevestiging die je hebt ontvangen na het plaatsen van de bestelling? Staat het daar wel goed? Als het daar óók al niet goed staat, dan is dat hoe de bestelling in is gevoerd en zal het ook op deze manier worden verwerkt. Het eenmalige bedrag zal dan ook echt worden afgeschreven. Als dit niet je bedoeling is, kan ik eigenlijk weinig anders dan je adviseren om de bestelling te annuleren, en opnieuw te plaatsen met het juiste toestelkrediet. Dit is niet iets dat we kunnen aanpassen bij een lopende bestelling, ook al klopt er iets niet..