Skip to main content

Goedemorgen,

Ik heb een vraag, mijn zoontje smste met zijn Deense vakantie vriendinnetje en ineens kan hij niet meer smsen, wel ontvangen. Eerder kon hij wel gewoon smsen.Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?

Hij heeft een kids abbo onbeperkt sms.

Toestel een OPPO.

 

Hoi @lesleyp 
Helaas vertel je het merk en type niet van de telefoon.
Is het een iPhone dan kan ik je wel helpen, zet anders het merk en type even in je bericht.

Bij de iPhone ga naar instellingen - berichten
zorg dat de schakelaar iMessage op aan staat

Kijk bij Stuur en ontvang via, of daar wel het afzender-adres in staat (telefoonnummer en/of e-mailadres)

Ga even terug naar Instellingen berichten en zorg dat de schakelaar Stuur als sms Uit staat.


Update:

Ah nu zie ik dat het een OPPO telefoon is.
Daar zal een ander dan de instellingen van moeten opgeven, die ken ik niet


Aanvulling, hij kan wel naar mij SMSen... erg raar dit. Eerder deed dit het ook gewoon.


Hallo @lesleyp misschien heeft "Denemarken' de SMS-ontvangst wel geblokkeerd?

 


Het rare is hij kan alleen met mijn vrouw en mij smsen ook. Ook met bijvoorbeeld een vriendje uit zijn klas niet....


@lesleyp T-mobile heeft daar een pagina voor Toestelhulp | Krijg hulp met je Oppo-apparaat | T-Mobile


Gezien idd, maar geen oplossing....


Hij heeft trouwens een OPPo A52


Geeft ook de foutmelding 42....


Hoi @lesleyp 

Kijk eens op de  support-pagina van Oppo

Ook kun je bellen of chatten:
Kijk eens op de contactpagina


@lesleyp OPPO Via deze link kunt u live chatten met de klantenservice van OPPO.


Zou het aan de OPPO liggen dan? Kan wel smsjes ontvangen, en verder kunnen mijn vrouw en ik wel met het smsen.

Bij andere krijgt hij dus fout 42


@lesleyp Die foutcode 42 zegt mij niets en kan die ook niet terugvinden op het net. Wat gebeurt er precies als hij een sms wil versturen ? Kan hij het bericht wel opstellen ? Komt die foutmelding na op versturen gedrukt te hebben? Kan het niet zijn dat bij de contacten die hij wil bereiken iets fout zit bijv. dat men zoveel sms'jes heeft opgeslagen dat die aan het maximum berichten zitten qua opslag ?


Heel gek... ineens kan hij weer smsen... niets gedaan... fout code 42 kwam na het op verzenden drukken...


Hoi @lesleyp, dat was een heel gek probleem waarbij jouw zoontje niet naar een aantal kon sms’en! Inmiddels lukt dat wel weer dus? Volgende keer dat hij dit ervaart kunnen jullie zijn simkaart eens in jouw toestel (of dat van je vrouw) proberen. Als het daarmee op dat moment ook niet lukt ligt het niet aan het toestel. Als het daarmee dan wel lukt is het een instelling op zijn eigen toestel.