Skip to main content
Vraag

MijnKPN app werkt niet op nieuwe iPhone 16 Plus

• February 3, 2025
  • 7 reacties
  • 87 keer bekeken

Ik probeer de e-sim te installeren op mijn nieuwe iPhone 16 plus, maar als ik de KPN app download geeft ie aan dat ik geen internet/wifi heb. Ik heb de telefoon al herstart, de app al opnieuw gedownload maar niks werkt. En als ik de service wil contacten zeggen ze dat ik moet bellen maar ik kan niet bellen zonder mijn e-sim. 

Mijn oude telefoon is gestolen. De e-sim is momenteel geblokkeerd. Ik heb gewoon goed WIFI.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

Ik heb hetzelfde probleem nu. Zijn er weer werkzaamheden?

Admin: verplaatst naar je eigen topic

Jasper van KPN
Moderator

Er zijn geen werkzaamheden bekend ​@Pattylouisesmit, lukt het inmiddels wel, of nog niet? Lukt het wel via de website om in te loggen, of ook niet?

Voor het activeren van de e-sim kan je ook een fysieke simkaart ophalen bij een van onze winkels. Dat is de snelste weg daarvoor: kpn.com/winkel.

Ik heb inmiddels contact gehad met de technische dienst en er was inderdaad een storing in de app. Deze is nu verholpen maar nu heb ik een ander probleem.

Probleem is dat ik voorlopig in het buitenland zit en mijn e-sim moet activeren. Ik heb alle stappen gevolgd (mijn moeder heeft een nieuwe fysieke simkaart in haar telefoon gedaan zodat we de sms konden ontvangen) en het leek te werken, maar nu blijft de e-sim op “No Service” staan. Ik heb mijn telefoon al een paar keer opnieuw opgestart. Ik kan dus nog niet bellen of smsen. 

hoe los ik dit op?

Jasper van KPN
Moderator

Goed om te lezen dat dat gelukt is ​@Pattylouisesmit! Mijn idee van de winkel gaat niet op als je in het buitenland bent. De e-sim kan ook in het buitenland geactiveerd worden, mits je met een Wifi netwerk bent verbonden. Was je dat wel? De stappen over het activeren leggen we ook uit in onze Kennisbank: 

Hi! Inmiddels ben ik weer een stapje verder. De e-sim kaart connect inmiddels met een provider en ik kan weer bellen en smsen. Enige wat niet werkt is de data. Hij geeft aan dat ik 5g en vol bereik heb maar internet werkt niet. 

Forum|alt.badge.img+3

Welk buitenland?

Voor de zekerheid eerst dit: sms BESCHERMING AAN naar 1266 om het peperdure buiten de bundel niet-EU dataverkeer te blokkeren.

Daarna mobiele data en data roaming van de KPN eSim aanzetten.

Zonodig een voor het land geldige databundel aanschaffen.

Wisselen tussen de verschillende mobiele netwerken en 5G/4G.

Eventueel IPv6 uitzetten in de APN instellingen (indien mogelijk), of APN portalmmm.nl proberen.

Jasper van KPN
Moderator

Dat is een stap de goede kant op inderdaad, fijn! De vraag en suggestie van Pieter zijn een goede volgende stap, daar ben ik ook benieuwd naar.