Skip to main content
Hoi! Onlangs heb ik mijn abonnement omgezet in een sim-only. Na het omzetten stond in de app dat ik nog maar 774 mb internet over had die maand. Dat klopte niet, ik was nog lang niet door mijn mbs. Nu was gisteren op eem festival en waren mjjn mbs op en was ik genoodzaakt om bij te kopen (voor 1 dag en dus lang niet opgemaakt!). Nu het weer de eerste van de maand is staat er wel weer keurig 4G, maar ik begrijp niet hoe het kan en dit grapje koste me wel 8 euro..

Ha @Alida8719, welkom! Op het moment dat je abonnement niet de volledige maand loopt, krijg je ook niet het exacte aantal MB's voor die maand. Voorbeeld: je kiest voor een abonnement met 10 GB en deze gaat op de 10e van de maand in. Je hebt dan dus nog twee derde van de maand te gaan. In dat geval krijg je dus ook maar twee derde van de 10 GB en betaal je ook maar twee derde van het maandbedrag. Per de eerste van de volgende maand krijg je dan de gehele 10 GB en betaal je hier ook voor.



Verklaart bovenstaande uitleg waarom jij minder MB's tot je beschikking had? Mocht je verder toch nog vragen hebben, laat je het me dan weten?
Hoi @Marcia_ , bedankt voor je antwoord. Begrijp ik, maar snap ik niet. Ik ben qua mb's gelijk gebleven, mijn nieuwe mb's kreeg ik altijd op de 1e van de maand en ik was hier, zoals elke maand, nog lang niet door! Ik heb dit ook nergens gelezen bij het omzetten van mijn nieuwe abbo. Is dat niet een beetje krom?

Ik baal gewoon ontzettend van die 8 euro voor een paar mb die ik wel echt nog even nodig had op dat moment :))
Per abonnement geldt dan inderdaad alsnog dat het naar rato wordt verdeeld. Dit staat niet in het contract, maar wel in de algemene voorwaarden. Heel begrijpelijk dat je hiervan baalt, helemaal als het aantal MB's feitelijk niet verandert! Doordat je een nieuw contract aangaat, wordt dit toch zo verwerkt. Ik kan er echt niets anders van maken 😞.