Skip to main content

Goed nieuws voor alle Applefans: ook dit najaar onthulde Apple zijn nieuwste generatie smartphones: iPhone 12. In dit topic lees je meer over de pre-order, features en verschillen tussen de iPhone 12 iPhone 12 Mini, iPhone 12 Pro en iPhone 12 Pro Max, hoe je de nieuwste iPhone bij KPN kunt bestellen en de levertijd

Heb je vragen over de levering van de nieuwe iPhone 13? Dan kun je terecht in dit topic: iPhone 13 bij KPN, levertijden en specificaties


Wees er snel bij: als eerste besteld = als eerste in huis

Op 16 oktober is de voorverkoop van start gegaan voor de iPhone 12 & iPhone 12 ProAls eerste besteld = als eerste in huis!
Release schema: 

Voorverkoop 16 oktober;
Pre-order de iPhone 12 Voorverkoop: vrijdag 16 oktober 14.00 uur - In de winkels: vrijdag 23 oktober
Pre-order de iPhone 12 Pro Voorverkoop: vrijdag 16 oktober 14.00 uur - In de winkels: vrijdag 23 oktober

Voorverkoop 6 november;
iPhone 12 mini Voorverkoop: vrijdag 6 november 14.00 uur - In de winkels: vrijdag 13 november
iPhone 12 Pro Max Voorverkoop: vrijdag 6 november 14.00 uur - In de winkels: vrijdag 13 november

 

Levertijd iPhone 12

iPhone 12 levertijden: 

iPhone 12               → direct leverbaar tot ~ 2 tot 3 weken*
iPhone 12 Pro        → direct leverbaar tot ~ 2 tot 3 weken*

iPhone 12 mini        → direct leverbaar tot ~ 1 tot 2 weken*
iPhone 12 Pro Max  → direct leverbaar tot ~ 1 tot 2 weken*

De nieuwe iPhone 12 en 12 Pro zijn sinds 16 oktober in de voorverkoop gegaan. De aller vroegste bestellers die de nieuwste iPhone vooruitbestelt hebben kunnen hem vanaf 23 oktober verwachten. 

*Wanneer je je bestelling ontvangt hangt af van het model, kleur en geheugencapaciteit. Een aantal toestellen zijn populair waardoor de levertijd langer duurt.

Niet geleverd? Door een tekort aan toestellen bij Apple is de levertijd wat langer, hierboven vermelden wij  per uitvoering de actuele verwachtte levertermijn. We doen er alles aan om jouw bestelling zo snel mogelijk af te leveren. Hierin geldt: als eerste besteld = als eerste in huis. Via e-mail en sms houden we je op de hoogte over je bestelling! Of raadpleeg: mijn bestelling mobiel

Meer informatie over de levertijd vind je onderaan in de FAQ levertijd iPhone 12!

Apple iPhone 12 & iPhone 12 Mini


Apple iPhone 12
De gloednieuwe iPhone 12 heeft een 6,1-inch Super Retina XDR display. Daarnaast zijn alle toestelschermen voorzien van Apple's nieuwste techniek: Ceramic Shield, deze is 4 keer sterker en kan dus tegen een stootje Een van de grootste verschillen met de iPhone 11, is dat de iPhone 12 Apple nu voor het eerst een smartphone uitbrengt die geschikt is voor 5G. Op het 5G-netwerk van KPN kun je sneller, betrouwbaarder en veiliger internetten.
De iPhone 12 heeft 3 camera's: een groothoekcamera, ultragroothoekcamera en een selfiecamera. Een nieuwe A14 Bionic Chip zorgt voor uitmuntende prestaties. De iPhone 12 is te krijgen in verschillende kekke kleuren. Natuurlijk zijn er de klassieke zwarte, witte, groene en rode iPhones. Je kunt daarnaast kun je nu ook kiezen voor blauw! Loop jij binnenkort te shinen met een iPhone 12 zwart 256 GB? De nieuwe iPhone 12 wordt uitgevoerd met opslagruimtes van 128GB en 256GB. Een mooie upgrade in vergelijking met voorganger iPhone 11.

Apple iPhone 12 Mini
De iPhone 12 Mini lijkt veel op de iPhone 12. Zoals de naam al verklapt, is het toestel iets kleiner van formaat. Het iPhone 12 Mini beeldscherm is 5,4-inch en heeft hetzelfde Super Retina Oled display als het iPhone 12 display. Omdat de iPhone 12 Mini ook een A14 Bionic chip heeft, hoef je je over prestaties en batterijduur niet druk te maken! De Apple iPhone 12 Mini kleuren zijn hetzelfde als de kleuren van de iPhone 12. 

Apple iPhone 12 Pro & iPhone 12 Pro Max


De Apple iPhone 12 Pro en iPhone 12 Pro Max zijn de nieuwe krachtpatsers van Apple. Het strakke, rechthoekige ontwerp maakt ook van deze toestellen echte design toppers. Over goede camera's ook niets te klagen. De iPhone Pro en iPhone Pro Max camera's zijn met recht high end te noemen. Hoogtepunt is de unieke LiDAR scanner. Deze herkent diepte en maakt je foto's nóg realistischer. Apple heeft de iPhone 12 Pro en iPhone 12 Pro Max uitgerust met de kraakheldere Retina XDR displays. De iPhone 12 Pro heeft een 6,1 inch OLED-scherm. Liever een maatje meer? Ga dan voor de iPhone 12 Pro Max met een 6,7 inch OLED-scherm.

FAQ levertijd iPhone 12

 

Hoe kan het dat de leverdatum toch nog verlaat is?

We proberen de leverdatum van je toestel zo nauwkeurig mogelijk te voorspellen. Tijdens het plaatsen van je bestellingen is het mogelijk dat meerdere hetzelfde toestel in hun winkelmandje hebben zitten en net de bestelling eerder hebben afgerond. Hierdoor kan het zijn dat je toestel onverwachts toch een langere levertijd heeft. Geen zorgen, jouw iPhone komt eraan! Uiteraard doen wij ons uiterste best om je bestelling zo snel mogelijk gereed te maken.

Waarom is het ene model iPhone 12 direct leverbaar en het andere duurt weken voordat ik 'm thuis heb?

Sommige modellen in combinatie met een bepaalde kleur en geheugencapaciteit zijn favoriet. Daardoor kan het voorkomen dat (bijvoorbeeld) een andere kleur die minder populair is wel binnen een dag geleverd wordt. Apple levert zijn toestellen per bulk aan ons uit door het tekort aan toestellen wereldwijd. Wij ontvangen de iPhone 12 niet allemaal in één keer, maar in kleinere hoeveelheden. Voor elke levering is niet precies bekend hoeveel toestellen, welke kleuren & geheugencapaciteit wij in ons magazijn binnenkrijgen. Uiteraard krijg je van ons een update via mail en sms zodra we meer informatie hebben over jouw bestelling

Kan de KPN klantenservice op basis van mijn ordernummer een leverdatum geven?

Helaas kan onze klantenservice ook geen exacte leverdatum aan je doorgeven. Door een tekort aan iPhone 12 toestellen wereldwijd worden wij elke week door Apple bevoorraad. We weten niet precies hoeveel, welke type, kleur en geheugencapaciteit we bij de levering van Apple ontvangen. Wij doen er alles aan om je bestelling zo snel mogelijk af te leveren. Zodra jouw iPhone 12 bij ons binnen is, krijg je van ons direct een melding via sms en mail dat je toestel eraan komt! :tada:

Wanneer kan ik mijn iPhone verwachten?

We doen er alles aan om jouw bestelling zo snel mogelijk af te leveren. Hierin geldt: als eerste besteld = als eerste in huis. Via e-mail en sms houden we je op de hoogte over je bestelling! Of raadpleeg: mijn bestelling mobiel

Iemand in mijn omgeving heeft de nieuwste iPhone 12 al ontvangen, terwijl hij later besteld heeft. Hoe kan dit?

Als eerste besteld = als eerste in huis! Daar houden we ons aan. Maar stel dat een bepaalde kleur en/of geheugencapaciteit enorm populair is, dan is een andere kleur sneller te leveren door ons. Zelfs als deze later besteld is.

 Ik heb per ongeluk de verkeerde type/ kleur/geheugencapaciteit besteld, kan ik dit nog wijzigen?

Je bestelling wijzigen nadat je 'm hebt afgerond kan helaas niet. We hanteren een strak order- en leverschema, omdat we jouw toestelkeuze hebben vastgelegd is de uitlevering van je bestelling gekoppeld aan het type, kleur en geheugencapaciteit. Je order annuleren en opnieuw plaatsen kan altijd, neem daarvoor contact op met de klantenservice.
Let op: je bestelling komt wel weer achteraan de wachtrij te staan. Controleer daarom je bestelling vooraf goed!

 

Ook interessant om te lezen: 

 

Hi @Davidvangelderen, als pastelgroen niet helemaal je ding is, snap ik dat je toch graag voor de zwarte wil gaan :wink:

Zou je je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag het mobiele nummer waar het om gaat in het opmerkingenveld noteren, zodat ik met je mee kan kijken!


Hi @LouiseMuppet, welkom op het forum!

Nu echter lukt het me deze keer niet om een iPhone12 te pre-orderen (zonder een abonnement af te sluiten als nieuwe klant) en ervoor te zorgen dat deze dan klaarligt in de winkel. 

Deze constructie komt mij niet bekend voor, en mijn collega's ook niet. Het normale bestelproces bij de consumentenmarkt biedt hier niet de mogelijkheden voor. Kan het wellicht zijn dat je dit eerder via de zakelijke markt hebt besteld? Of via de zakelijke webshop voor mobiele telefoons

 


Goedemiddag ik heb op 18-10-2020 een iPhone 12 pro besteld alleen heb ik hier niks niks van vernomen omdat het nog steeds aan het controleren is kan hier na gekeken worden aangezien morgen de levering hoort te zijn 

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 


Op 16-10-2020 heb ik een iPhone 12 Pro besteld en hierbij een abonnement afgesloten. Na 2 dagen en veel contact met de klantenservice bleek dat mijn oder is uitgevallen. Het bedrag van €1056 heb ik 1 keer via IDEAL betaald. Zonder mijn inzien heeft KPN deze order er opnieuw ingezet, maar hier staat op dat ik de €1056 nog een keer moet betalen bij levering van het toestel. Meer dan 3 uur contact gehad met de klantenservice bleek dat het bedrag van de uitgevallen order niet kan worden verrekend met de nieuwe order. Ik moet op nieuw betalen en het bedrag van de eerste order die was uitgevallen (fout van KPN zelf, niet van de klant) zou ik terug krijgen op mijn rekening. KPN gaat er van uit dat zonder contact opnemen klanten zomaar nog een keer €1000 kan missen. Bovendien moet ik er zelf achter komen dat mijn order is uitgevallen, KPN neemt zelf geen contact op met de klant. Nee je moet zelf elke keer contact opnemen, wat een slechte service zeg…….. Besloten om de order die opnieuw was ingevoerd niet aan te nemen bij de levering omdat ik hier niet mee akkoord ga.  Nu vraag ik mij af wanneer ik mijn bedrag van €1056 terug gestort krijg op de rekening. Er gaan meerdere verhalen op internet rond dat het meer dan een maand kan duren voordat je je geld terug krijgt. De ene van de klantenservice zegt dat het binnen 14 dagen en de ander binnen 3-5 werkdagen. Ik zou graag willen dat het bedrag van €1056 handmatig op mijn rekening wordt gestort en niet via het systeem, want dat werkt naar mijn inzien niet. 

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

 


Ha @Maja_ ,

Thanks voor je reactie. Had gister al even gebeld en een collega van je heeft het al geregeld. Pastelgroen kan je natuurlijk als gozert niet mee aankomme!

thanks nogmaals voor het reageren en fijne avond


 

Op 16-10-2020 heb ik een iPhone 12 Pro besteld en hierbij een abonnement afgesloten. Na 2 dagen en veel contact met de klantenservice bleek dat mijn oder is uitgevallen. Het bedrag van €1056 heb ik 1 keer via IDEAL betaald. Zonder mijn inzien heeft KPN deze order er opnieuw ingezet, maar hier staat op dat ik de €1056 nog een keer moet betalen bij levering van het toestel. Meer dan 3 uur contact gehad met de klantenservice bleek dat het bedrag van de uitgevallen order niet kan worden verrekend met de nieuwe order. Ik moet op nieuw betalen en het bedrag van de eerste order die was uitgevallen (fout van KPN zelf, niet van de klant) zou ik terug krijgen op mijn rekening. KPN gaat er van uit dat zonder contact opnemen dat klanten zomaar nog een keer €1000 kunnen missen. Bovendien moet ik er zelf achter komen dat mijn order is uitgevallen, KPN neemt zelf geen contact op met de klant. Nee je moet zelf elke keer contact opnemen, wat een slechte service zeg…….. Besloten om de order die opnieuw was ingevoerd niet aan te nemen bij de levering omdat ik hier niet mee akkoord ga.  Nu vraag ik mij af wanneer ik mijn bedrag van €1056 terug gestort krijg op de rekening. Er gaan meerdere verhalen op internet rond dat het meer dan een maand kan duren voordat je je geld terug krijgt. De ene van de klantenservice zegt dat het binnen 14 dagen en de ander binnen 3-5 werkdagen. Ik zou graag willen dat het bedrag van €1056 handmatig op mijn rekening wordt gestort en niet via het systeem, want dat werkt naar mijn inzien niet. 


Hoi @Jelle - iPhone 12, welkom! Ik kan me in deze situatie voorstellen dat je de nieuw ingelegde order eerste geannuleerd hebt. Een terugbetaling wordt uitgevoerd zodra het toestel weer bij ons is. Als je hem überhaupt nog niet ontvangen had, zoals in dit geval, dan wordt de terugbetaling dus ook direct geregeld. Je hebt het dan binnen 5 werkdagen op je rekening. Het kan af en toe voorkomen dat het iets langer duurt. Maar daar ga ik niet standaard vanuit. Dus ik zou ook verwachten dat je het uiterlijk morgen of dinsdag hebt (afhankelijk van of de uitval ook op de 16e al is verwerkt door het systeem, of pas de 17e of 18e). 


Vrijdag 16 oktober om 14:00 besteld en dan nu een dag van te voren dit bericht! Helemaal super! Meerdere mensen?

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 


Ja hier ook zelfde bericht. iPhone 12 pro blue 513gb. 14:05 besteld en ook dus volgens KPN niet op voorraad? Wat een onzin dit?

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Via de mail? Ik nog niks ontvangen maar kom ook niet verder in de bestelsite. Helaas afwachthen. Welke kleur en gb?

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Iphone 12 pro 128gb goud. Volgens mijn hebben ze die mail gewoon naar iedereen toe gestuurd. Slaat echt helemaal nergens op dit, zeker niet voor zo een groot bedrijf

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic 


Ja via de mail. 

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Ik werk zelf in een telefoonzaak. Klopt wel dat iphone’s in het begin een grote schaarste hebben. Dit doet apple vermoeden wij express om het een uniek product te houden. Helaas

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Meer mensen die niet hun bestellingen kunnen zien? Ik kom niet verder dan dit.

 

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

 


Mooi geen iPhone morgen helemaal klaar mee kpn komen morgen hier 2 binnen van Vodafone wou dat ik over gestap was bha misselijk maken dit daag kpn

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Iphone 12 pro 128gb goud. Volgens mijn hebben ze die mail gewoon naar iedereen toe gestuurd. Slaat echt helemaal nergens op dit, zeker niet voor zo een groot bedrijf 

Ben zo woest he 

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Hallo,

 

Op zaterdag 17 oktober heb ik de iPhone 12 graphite besteld en mails gekregen dat het goed doorgekomen is. Dit ging al eerst mis omdat de telefonische verkoper een gold ipv graphite had geslecteerd. Hierdoor moest ik zelf de volgende dag terugbellen en duurde de order een dag langer.

 

Nu kreeg ik 20 oktober een mailtje dat ik donderdagavond een berichtje zal krijgen met daarin een PostNL track en trace. Dat is tot op heden nog niet gebeurd. Ik baal hier flink van want pre order niet voor niks. Anders had ik hem morgen ook in de winkel kunnen halen. 
 

ik wil graag dat dit opgelost wordt en een enige vorm van compensatie zal wel prettig zijn. Jullie bedrijf staat bekend als zeer betrouwbaar maar dat begint helaas af te nemen.

 

Ik hoop op een oplossing snel zodat ik niet teleurgesteld wordt omdat ik hem gepre-ordered heb.

 

Met vriendelijke groet,

 

Timo ter Huerne

(Klant nummer (...) )

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

*Admin: gegevens verborgen i.v.m. privacy


Hier precies hetzelfde! Vrijdag 16 oktober 14:00 besteld! Ook deze mail NET pas gekregen?

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Ik heb dit ook.

Echter net een mail gehad dat ik de IPhone 12 Pro morgen niet krijgen door een te kort.

Best knap als hij morgen pas uitgebracht wordt…

Kunnen dus nog wel even wachten en beloftes worden wederom niet waar gemaakt….zucht.…

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Ik ben nog op deze mail aan het wachten. Vermoed het zelfde helaas. Welke had je besteld?

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Hier precies hetzelfde!

Vorige week, niet voor niets, meteen toen het mogelijk was in de pre-order besteld.

En nu een mail binnen krijgen dat ze hem niet meer op voorraad hebben? Toch bijzonder als hij morgen pas op de markt komt.…hoe kan je hem nu dan al niet meer op voorraad hebben?

En waarom weten ze dat nu pas? Avondje van te voren?

Belachelijk!! 

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Ik had zelf al gebeld vanavond nog voor het k.u.t mailtje van KPN. Vond het al raar dat er 1 dag van te voren nog geen update te hebben gehad. De vriendelijke man aan de lijn ging even doorvragen terwijl ik op wachten stond. Hij meldde dat inderdaad morgen mijn iPhone (pro, blauw, 512) naar alle waarschijnlijkheid niet geleverd ging worden. Maar hij durfde wel te zeggen dat deze zaterdag geleverd zal gaan worden? Vreemd dus? Afwachten dan maar. Geloof niet dat de 512 massaal gekozen is door iedereen en dat er schaarste is voor dat type. Lijkt er dus inderdaad dat ze naar iedereen dit mailtje hebben gestuurd? Wie zal het zeggen?

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Hallo,

 

Op zaterdag 17 oktober heb ik de iPhone 12 graphite besteld en mails gekregen dat het goed doorgekomen is. Dit ging al eerst mis omdat de telefonische verkoper een gold ipv graphite had geslecteerd. Hierdoor moest ik zelf de volgende dag terugbellen en duurde de order een dag langer.

 

Nu kreeg ik 20 oktober een mailtje dat ik donderdagavond een berichtje zal krijgen met daarin een PostNL track en trace. Dat is tot op heden nog niet gebeurd. Ik baal hier flink van want pre order niet voor niks. Anders had ik hem morgen ook in de winkel kunnen halen. 
 

ik wil graag dat dit opgelost wordt en een enige vorm van compensatie zal wel prettig zijn. Jullie bedrijf staat bekend als zeer betrouwbaar maar dat begint helaas af te nemen.

 

Ik hoop op een oplossing snel zodat ik niet teleurgesteld wordt omdat ik hem gepre-ordered heb.

 

Met vriendelijke groet,

 

Timo ter Huerne

(Klant nummer (...) )

Hier ook zelfde ga echt alles annuleren en over  stappen echt klaar met kpn  

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Nou ik, en ik las al meerdere mensen, hebben een mail gehad dat de telefoon niet komt…

Dus ik denk ook niet dat jij hem morgen krijgt. Ze zeggen de telefoon niet meer op voorraad te hebben. Toch wel bijzonders als hij morgen pas op de markt zou komen..

Ronduit slecht van KPN! 

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Ik had de IPhone 12 Pro gold besteld.

Maar dus niet op voorraad meer, en dat vind ik best bijzonder als hij morgen op de markt komt 🤔

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Reageer