Skip to main content

Goed nieuws voor alle Applefans: ook dit najaar onthulde Apple zijn nieuwste generatie smartphones: iPhone 12. In dit topic lees je meer over de pre-order, features en verschillen tussen de iPhone 12 iPhone 12 Mini, iPhone 12 Pro en iPhone 12 Pro Max, hoe je de nieuwste iPhone bij KPN kunt bestellen en de levertijd

Heb je vragen over de levering van de nieuwe iPhone 13? Dan kun je terecht in dit topic: iPhone 13 bij KPN, levertijden en specificaties


Wees er snel bij: als eerste besteld = als eerste in huis

Op 16 oktober is de voorverkoop van start gegaan voor de iPhone 12 & iPhone 12 ProAls eerste besteld = als eerste in huis!
Release schema: 

Voorverkoop 16 oktober;
Pre-order de iPhone 12 Voorverkoop: vrijdag 16 oktober 14.00 uur - In de winkels: vrijdag 23 oktober
Pre-order de iPhone 12 Pro Voorverkoop: vrijdag 16 oktober 14.00 uur - In de winkels: vrijdag 23 oktober

Voorverkoop 6 november;
iPhone 12 mini Voorverkoop: vrijdag 6 november 14.00 uur - In de winkels: vrijdag 13 november
iPhone 12 Pro Max Voorverkoop: vrijdag 6 november 14.00 uur - In de winkels: vrijdag 13 november

 

Levertijd iPhone 12

iPhone 12 levertijden: 

iPhone 12               → direct leverbaar tot ~ 2 tot 3 weken*
iPhone 12 Pro        → direct leverbaar tot ~ 2 tot 3 weken*

iPhone 12 mini        → direct leverbaar tot ~ 1 tot 2 weken*
iPhone 12 Pro Max  → direct leverbaar tot ~ 1 tot 2 weken*

De nieuwe iPhone 12 en 12 Pro zijn sinds 16 oktober in de voorverkoop gegaan. De aller vroegste bestellers die de nieuwste iPhone vooruitbestelt hebben kunnen hem vanaf 23 oktober verwachten. 

*Wanneer je je bestelling ontvangt hangt af van het model, kleur en geheugencapaciteit. Een aantal toestellen zijn populair waardoor de levertijd langer duurt.

Niet geleverd? Door een tekort aan toestellen bij Apple is de levertijd wat langer, hierboven vermelden wij  per uitvoering de actuele verwachtte levertermijn. We doen er alles aan om jouw bestelling zo snel mogelijk af te leveren. Hierin geldt: als eerste besteld = als eerste in huis. Via e-mail en sms houden we je op de hoogte over je bestelling! Of raadpleeg: mijn bestelling mobiel

Meer informatie over de levertijd vind je onderaan in de FAQ levertijd iPhone 12!

Apple iPhone 12 & iPhone 12 Mini


Apple iPhone 12
De gloednieuwe iPhone 12 heeft een 6,1-inch Super Retina XDR display. Daarnaast zijn alle toestelschermen voorzien van Apple's nieuwste techniek: Ceramic Shield, deze is 4 keer sterker en kan dus tegen een stootje Een van de grootste verschillen met de iPhone 11, is dat de iPhone 12 Apple nu voor het eerst een smartphone uitbrengt die geschikt is voor 5G. Op het 5G-netwerk van KPN kun je sneller, betrouwbaarder en veiliger internetten.
De iPhone 12 heeft 3 camera's: een groothoekcamera, ultragroothoekcamera en een selfiecamera. Een nieuwe A14 Bionic Chip zorgt voor uitmuntende prestaties. De iPhone 12 is te krijgen in verschillende kekke kleuren. Natuurlijk zijn er de klassieke zwarte, witte, groene en rode iPhones. Je kunt daarnaast kun je nu ook kiezen voor blauw! Loop jij binnenkort te shinen met een iPhone 12 zwart 256 GB? De nieuwe iPhone 12 wordt uitgevoerd met opslagruimtes van 128GB en 256GB. Een mooie upgrade in vergelijking met voorganger iPhone 11.

Apple iPhone 12 Mini
De iPhone 12 Mini lijkt veel op de iPhone 12. Zoals de naam al verklapt, is het toestel iets kleiner van formaat. Het iPhone 12 Mini beeldscherm is 5,4-inch en heeft hetzelfde Super Retina Oled display als het iPhone 12 display. Omdat de iPhone 12 Mini ook een A14 Bionic chip heeft, hoef je je over prestaties en batterijduur niet druk te maken! De Apple iPhone 12 Mini kleuren zijn hetzelfde als de kleuren van de iPhone 12. 

Apple iPhone 12 Pro & iPhone 12 Pro Max


De Apple iPhone 12 Pro en iPhone 12 Pro Max zijn de nieuwe krachtpatsers van Apple. Het strakke, rechthoekige ontwerp maakt ook van deze toestellen echte design toppers. Over goede camera's ook niets te klagen. De iPhone Pro en iPhone Pro Max camera's zijn met recht high end te noemen. Hoogtepunt is de unieke LiDAR scanner. Deze herkent diepte en maakt je foto's nóg realistischer. Apple heeft de iPhone 12 Pro en iPhone 12 Pro Max uitgerust met de kraakheldere Retina XDR displays. De iPhone 12 Pro heeft een 6,1 inch OLED-scherm. Liever een maatje meer? Ga dan voor de iPhone 12 Pro Max met een 6,7 inch OLED-scherm.

FAQ levertijd iPhone 12

 

Hoe kan het dat de leverdatum toch nog verlaat is?

We proberen de leverdatum van je toestel zo nauwkeurig mogelijk te voorspellen. Tijdens het plaatsen van je bestellingen is het mogelijk dat meerdere hetzelfde toestel in hun winkelmandje hebben zitten en net de bestelling eerder hebben afgerond. Hierdoor kan het zijn dat je toestel onverwachts toch een langere levertijd heeft. Geen zorgen, jouw iPhone komt eraan! Uiteraard doen wij ons uiterste best om je bestelling zo snel mogelijk gereed te maken.

Waarom is het ene model iPhone 12 direct leverbaar en het andere duurt weken voordat ik 'm thuis heb?

Sommige modellen in combinatie met een bepaalde kleur en geheugencapaciteit zijn favoriet. Daardoor kan het voorkomen dat (bijvoorbeeld) een andere kleur die minder populair is wel binnen een dag geleverd wordt. Apple levert zijn toestellen per bulk aan ons uit door het tekort aan toestellen wereldwijd. Wij ontvangen de iPhone 12 niet allemaal in één keer, maar in kleinere hoeveelheden. Voor elke levering is niet precies bekend hoeveel toestellen, welke kleuren & geheugencapaciteit wij in ons magazijn binnenkrijgen. Uiteraard krijg je van ons een update via mail en sms zodra we meer informatie hebben over jouw bestelling

Kan de KPN klantenservice op basis van mijn ordernummer een leverdatum geven?

Helaas kan onze klantenservice ook geen exacte leverdatum aan je doorgeven. Door een tekort aan iPhone 12 toestellen wereldwijd worden wij elke week door Apple bevoorraad. We weten niet precies hoeveel, welke type, kleur en geheugencapaciteit we bij de levering van Apple ontvangen. Wij doen er alles aan om je bestelling zo snel mogelijk af te leveren. Zodra jouw iPhone 12 bij ons binnen is, krijg je van ons direct een melding via sms en mail dat je toestel eraan komt! :tada:

Wanneer kan ik mijn iPhone verwachten?

We doen er alles aan om jouw bestelling zo snel mogelijk af te leveren. Hierin geldt: als eerste besteld = als eerste in huis. Via e-mail en sms houden we je op de hoogte over je bestelling! Of raadpleeg: mijn bestelling mobiel

Iemand in mijn omgeving heeft de nieuwste iPhone 12 al ontvangen, terwijl hij later besteld heeft. Hoe kan dit?

Als eerste besteld = als eerste in huis! Daar houden we ons aan. Maar stel dat een bepaalde kleur en/of geheugencapaciteit enorm populair is, dan is een andere kleur sneller te leveren door ons. Zelfs als deze later besteld is.

 Ik heb per ongeluk de verkeerde type/ kleur/geheugencapaciteit besteld, kan ik dit nog wijzigen?

Je bestelling wijzigen nadat je 'm hebt afgerond kan helaas niet. We hanteren een strak order- en leverschema, omdat we jouw toestelkeuze hebben vastgelegd is de uitlevering van je bestelling gekoppeld aan het type, kleur en geheugencapaciteit. Je order annuleren en opnieuw plaatsen kan altijd, neem daarvoor contact op met de klantenservice.
Let op: je bestelling komt wel weer achteraan de wachtrij te staan. Controleer daarom je bestelling vooraf goed!

 

Ook interessant om te lezen: 

 

Wanneer kan ik mijn iPhone 12 Pro Max verwachten?

Ik heb een pre order gedaan op 10-11-20.

In mijn netwerk zie ik al veel mensen met een 12 PRO MAX, Maar ik heb hem toch ook als 1 van de eerste besteld? 

 

Groetjes Tatjana,


Drie weken verder en weer een melding dat hij nog steeds niet op voorraad is. De 27ste loopt mijn oude abonnement af. Ik mag hopen dat ik wel tijdig mijn nieuwe simkaart ontvang. 


Ik had mijn iPhone 12 Pro Pacific blue binnen 2 weken en inmiddels een halve week in gebruik. Blij mee. 


Ik heb op 10-11-2020 de iphone 12 pro max besteld , nu wacht ik al precies een week op levering van de telefoon . Nu staat in de pagina waar ik kan zien hoe het met de status is , dat hij op controleren blijft staan terwijl ik wel een email van kpn heb ontvangen waar in staat gefeliciteerd, we gaan direct voor u aan de slag! Hoe lang kan ik nog op mijn nieuwe toestel wachten ? 
 

met vriendelijke groet


@Sander2001 Geen zorgen! Dat je abonnement afloopt, betekent niet dat je oude simkaart stopt met werken. Het verlopen van je abonnement betekent dat je een contractsvrij abonnement hebt. Dit kun je zo lang laten doorlopen als je zelf wilt. Je hoeft dus niet per se aan het eind van je contractsperiode een nieuwe abonnement af te sluiten. Hopelijk ontvang je spoedig een status-update. Ik kan me voorstellen dat je graag je nieuwe telefoon in ontvangst wilt nemen:blush:


Hoi allemaal,

Om iedereen weer een beetje hoop te geven, ik had mijn iPhone 12 pro, 128gb, graphite op 21-10-20 besteld en kreeg vandaag een bericht om een afspraak te maken voor bezorging. Dat wordt dus morgen.

Dus voor iedereen die nog wacht, er is hoop!! 😁


Dag KPN, 

Ik heb de iPhone 12 pro gold 128 gb inmiddels bijna 4 weken geleden besteld met de toenmalige levertijd 2-3 weken. Nu is mij een paar berichten geleden, in ditzelfde forum, verteld dat dit toch 3-4 weken van de release datum zou kunnen worden, prima. Vrijdag is het 4 weken van de release datum en nog steeds heb ik geen updates ontvangen sinds 28 oktober. Nu zie ik dat er momenteel bij de levertijd van de iPhone 12 pro gold 128 gb opnieuw 2-3 weken staat. Klopt dit dan wel?
Zoals misschien in de rest van de rest van deze berichten reeks wel duidelijk is, jullie klanten willen duidelijkheid. Het is prima dat jullie niet de snelste zijn met leveren maar communiceer dit van te voren, en nu. https://www.google.nl/amp/s/radar.avrotros.nl/amp/dit-zijn-je-rechten-als-een-bedrijf-je-online-bestelling-niet-kan-leveren/
Wanneer kan ik mijn telefoon verwachten @Kpn? Deze vrijdag zoals mij een paar berichten geleden is verteld?

Met vriendelijke groet


Beste KPN,

Morgen wordt mijn tel. geleverd. Bij de bestelling heb ik een IBAN……..86 doorgegeven waar al onze gezamenlijke rekeningen worden betaald. Echter hebben wij (mijn vrouw en ik) beide een bankpas met een ander IBAN, toch is het een dezelfde rekening. In de mail die ik kreeg van KPN staat dat ik het bankpasje met IBAN……...86 moet klaarleggen. Maar daar hebben wij geen bankpas van, die bestaat niet.

Krijg ik hier morgen problemen mee met de koerier? 

Groet Matthieu


Beste KPN,

Morgen wordt mijn tel. geleverd. Bij de bestelling heb ik een IBAN……..86 doorgegeven waar al onze gezamenlijke rekeningen worden betaald. Echter hebben wij (mijn vrouw en ik) beide een bankpas met een ander IBAN, toch is het een dezelfde rekening. In de mail die ik kreeg van KPN staat dat ik het bankpasje met IBAN……...86 moet klaarleggen. Maar daar hebben wij geen bankpas van, die bestaat niet.

Krijg ik hier morgen problemen mee met de koerier? 

Groet Matthieu

Hi @Matthieu81, ik zie dat mijn collega Marcia deze vraag al beantwoord heeft in je eigen topic!


Dag KPN, 

Ik heb de iPhone 12 pro gold 128 gb inmiddels bijna 4 weken geleden besteld met de toenmalige levertijd 2-3 weken. Nu is mij een paar berichten geleden, in ditzelfde forum, verteld dat dit toch 3-4 weken van de release datum zou kunnen worden, prima. Vrijdag is het 4 weken van de release datum en nog steeds heb ik geen updates ontvangen sinds 28 oktober. Nu zie ik dat er momenteel bij de levertijd van de iPhone 12 pro gold 128 gb opnieuw 2-3 weken staat. Klopt dit dan wel?
Zoals misschien in de rest van de rest van deze berichten reeks wel duidelijk is, jullie klanten willen duidelijkheid. Het is prima dat jullie niet de snelste zijn met leveren maar communiceer dit van te voren, en nu. https://www.google.nl/amp/s/radar.avrotros.nl/amp/dit-zijn-je-rechten-als-een-bedrijf-je-online-bestelling-niet-kan-leveren/
Wanneer kan ik mijn telefoon verwachten @Kpn? Deze vrijdag zoals mij een paar berichten geleden is verteld?

Met vriendelijke groet

Ik snap dat dit heel erg frustrerend is Iris :slight_frown: Het antwoord op je vragen moet ik je echt verschuldigd blijven, meer dan dat er nu weer ‘2 tot 3 weken’ vermoedelijke levertijd staat bij jouw type toestel kan ik ook niet zien. Het is elk jaar opnieuw ellende met de levering van de nieuwste iPhones omdat we simpelweg niet genoeg toestellen geleverd krijgen vanuit Apple. We krijgen mondjesmaat nieuwe voorraad binnen (en de andere providers ook, het wordt verdeeld) maar weten nooit hoeveel van welk type/welke kleur. Hopelijk ontvang je alsnog deze week bericht over de levering en kan je hem snel in ontvangst nemen!


Hoi allemaal,

Om iedereen weer een beetje hoop te geven, ik had mijn iPhone 12 pro, 128gb, graphite op 21-10-20 besteld en kreeg vandaag een bericht om een afspraak te maken voor bezorging. Dat wordt dus morgen.

Dus voor iedereen die nog wacht, er is hoop!! 😁

 

Hebben nog meer mensen een bericht gehad? Ik heb zelf de Iphone pro zilver 128gb besteld op 20 okt en helaas nog niks vernomen of hij deze week wel/niet komt.


Hoi allemaal,

Om iedereen weer een beetje hoop te geven, ik had mijn iPhone 12 pro, 128gb, graphite op 21-10-20 besteld en kreeg vandaag een bericht om een afspraak te maken voor bezorging. Dat wordt dus morgen.

Dus voor iedereen die nog wacht, er is hoop!! 😁

Lekker dan, heb precies dezelfde besteld op 20-10-20, en nog niks gehoord. Dus tot zover: als eerste besteld = als eerste in huis. En dat wanneer je al jaren klant bent bij KPN. 


Intussen zou de telefoon vandaag eindelijk geleverd worden. De koerier belt mij om me te attenderen dat ik nog een bedrag moet pinnen. Dat is gek, want dat heb ik bij de bestelling meer dan 3 weken geleden al voldaan. Ik heb contact opgenomen met KPN voor uitleg en ze zijn het aan het uitzoeken. Wat is er met jullie aan de hand KPN? Het duurt zo allemaal veel te lang. Echt slecht


@Sander2001 Helaas een bekend probleem je leest het hier veel.

Enige wat je kan doen is betalen nogmaals anders gaat toestel retour en kan je opnieuw bestellen 

Het geld komt daarna retour lees je hier overal 

 

@Maja_ Is dit nu niet iets wat met spoed opgepakt moet worden niet iedereen heeft dubbel dat bedrag klaar staan natuurlijk 🤔

En weer opnieuw in de rij wil ook niemand

 


De bezorger heeft mijn telefoon weer meegenomen. Ik mag hopen dat KPN mij niet de bestelling opnieuw laat doen en dat ze dit vandaag nog in orde maken.


@Sander2001 Ben bang dat je order nu is geannuleerd 😞 

Dat is wat je hier leest wat er dan gebeurt.


@MW2020 Ik kan me voorstellen dat je met smart op jouw iPhone zit te wachten! De verwachte levertijd van de iPhone 12 Pro 128GB Silver is 3 tot 4 weken. We doen ons best om 'm je zo snel mogelijk toe te sturen. Je ontvangt een mailtje zo gauw het toestel jouw kant op komt. Via de orderstatuspagina kan je zelf ook online de status van je bestelling in de gaten houden :relaxed:

@Sander2001 Dat is wel gek inderdaad. Als je jouw forumprofiel invult en ons hier een seintje geeft wanneer je dit hebt gedaan, dan kijken we graag even met je mee.


@MW2020 Ik kan me voorstellen dat je met smart op jouw iPhone zit te wachten! De verwachte levertijd van de iPhone 12 Pro 128GB Silver is 3 tot 4 weken. We doen ons best om 'm je zo snel mogelijk toe te sturen. Je ontvangt een mailtje zo gauw het toestel jouw kant op komt. Via de orderstatuspagina kan je zelf ook online de status van je bestelling in de gaten houden :relaxed:

@Sander2001 Dat is wel gek inderdaad. Als je jouw forumprofiel invult en ons hier een seintje geeft wanneer je dit hebt gedaan, dan kijken we graag even met je mee.

 

@Alexandra geldt de 3 tot 4 weken vanaf moment release datum (23 okt) of vanaf nu? Als het vanaf release datum is, hoor ik hem morgen/zaterdag te ontvangen.


@MW2020 Ik kan me voorstellen dat je met smart op jouw iPhone zit te wachten! De verwachte levertijd van de iPhone 12 Pro 128GB Silver is 3 tot 4 weken. We doen ons best om 'm je zo snel mogelijk toe te sturen. Je ontvangt een mailtje zo gauw het toestel jouw kant op komt. Via de orderstatuspagina kan je zelf ook online de status van je bestelling in de gaten houden :relaxed:

@Sander2001 Dat is wel gek inderdaad. Als je jouw forumprofiel invult en ons hier een seintje geeft wanneer je dit hebt gedaan, dan kijken we graag even met je mee.

Ik heb het een en ander ingevuld


Dag KPN, 

Ik heb de iPhone 12 pro gold 128 gb inmiddels bijna 4 weken geleden besteld met de toenmalige levertijd 2-3 weken. Nu is mij een paar berichten geleden, in ditzelfde forum, verteld dat dit toch 3-4 weken van de release datum zou kunnen worden, prima. Vrijdag is het 4 weken van de release datum en nog steeds heb ik geen updates ontvangen sinds 28 oktober. Nu zie ik dat er momenteel bij de levertijd van de iPhone 12 pro gold 128 gb opnieuw 2-3 weken staat. Klopt dit dan wel?
Zoals misschien in de rest van de rest van deze berichten reeks wel duidelijk is, jullie klanten willen duidelijkheid. Het is prima dat jullie niet de snelste zijn met leveren maar communiceer dit van te voren, en nu. https://www.google.nl/amp/s/radar.avrotros.nl/amp/dit-zijn-je-rechten-als-een-bedrijf-je-online-bestelling-niet-kan-leveren/
Wanneer kan ik mijn telefoon verwachten @Kpn? Deze vrijdag zoals mij een paar berichten geleden is verteld?

Met vriendelijke groet

Stelletje kleine kinderen. Volgens mij zijn er belangrijkere zaken. 


 @MW2020 Het geldt vanaf dit moment. We zijn afhankelijk van de voorraad die we vanuit Apple krijgen, maar het is een schatting. Dus als het toestel er eerder is, ontvang je 'm natuurlijk eerder, dat gebeurt zo snel mogelijk.

@Sander2001 Dankjewel, ik lees intussen ook dat de koerier langs geweest is, maar dat je het toestel niet aangenomen hebt. Klopt dat? Als het toestel retour gegaan is, moet het opnieuw besteld worden. In dat geval raad ik je aan om contact op te nemen met de klantenservice, om dit zo snel mogelijk in orde te maken en op te lossen. Als het anders zit, horen we het graag van je.


 @MW2020 Het geldt vanaf dit moment. We zijn afhankelijk van de voorraad die we vanuit Apple krijgen, maar het is een schatting. Dus als het toestel er eerder is, ontvang je 'm natuurlijk eerder, dat gebeurt zo snel mogelijk.

@Sander2001 Dankjewel, ik lees intussen ook dat de koerier langs geweest is, maar dat je het toestel niet aangenomen hebt. Klopt dat? Als het toestel retour gegaan is, moet het opnieuw besteld worden. In dat geval raad ik je aan om contact op te nemen met de klantenservice, om dit zo snel mogelijk in orde te maken en op te lossen. Als het anders zit, horen we het graag van je

De koerier belde met deze boodschap. Ik zei tegen hem dat ik dit bedrag al betaald heb en niet van plan was dit nog een keer te doen. Ik heb contact opgenomen met de klantenservice die het zou gaan inkijken. Ik mag hopen dat KPN met een betere oplossing komt dan “opnieuw bestellen” . Ik heb dusver niets meer vernomen. 

 


Hoi allemaal,

Om iedereen weer een beetje hoop te geven, ik had mijn iPhone 12 pro, 128gb, graphite op 21-10-20 besteld en kreeg vandaag een bericht om een afspraak te maken voor bezorging. Dat wordt dus morgen.

Dus voor iedereen die nog wacht, er is hoop!! 😁

Hi Matthieu? Fijn dat jij bericht hebt gehad en hopelijk binnen is. Ik heb hetzelfde model 21-10 om 00.01 besteld, alleen bij mij nog geen bericht dat hij mijn kant op komt. 
 

Iemand die later dan 21 oktober de telefoon heeft besteld en hem al bonen heeft. Betwijfel de ‘als eerste besteld, als eerste in huis’ van KPN. 


Hoi allemaal,

Om iedereen weer een beetje hoop te geven, ik had mijn iPhone 12 pro, 128gb, graphite op 21-10-20 besteld en kreeg vandaag een bericht om een afspraak te maken voor bezorging. Dat wordt dus morgen.

Dus voor iedereen die nog wacht, er is hoop!! 😁

Hi Matthieu? Fijn dat jij bericht hebt gehad en hopelijk binnen is. Ik heb hetzelfde model 21-10 om 00.01 besteld, alleen bij mij nog geen bericht dat hij mijn kant op komt. 
 

Iemand die later dan 21 oktober de telefoon heeft besteld en hem al bonen heeft. Betwijfel de ‘als eerste besteld, als eerste in huis’ van KPN. 

Dat klopt inderdaad niet. Ik heb de bestelling 20-20 geplaatst. Nog altijd niks binnen. 


De bestelling is inderdaad geannuleerd. Nog geen oplossing aangeboden door KPN service. Ik zal weer moeten bellen. 


Reageer