Skip to main content

Goed nieuws voor alle Applefans: ook dit najaar onthulde Apple zijn nieuwste generatie smartphones: iPhone 12. In dit topic lees je meer over de pre-order, features en verschillen tussen de iPhone 12 iPhone 12 Mini, iPhone 12 Pro en iPhone 12 Pro Max, hoe je de nieuwste iPhone bij KPN kunt bestellen en de levertijd

Heb je vragen over de levering van de nieuwe iPhone 13? Dan kun je terecht in dit topic: iPhone 13 bij KPN, levertijden en specificaties


Wees er snel bij: als eerste besteld = als eerste in huis

Op 16 oktober is de voorverkoop van start gegaan voor de iPhone 12 & iPhone 12 ProAls eerste besteld = als eerste in huis!
Release schema: 

Voorverkoop 16 oktober;
Pre-order de iPhone 12 Voorverkoop: vrijdag 16 oktober 14.00 uur - In de winkels: vrijdag 23 oktober
Pre-order de iPhone 12 Pro Voorverkoop: vrijdag 16 oktober 14.00 uur - In de winkels: vrijdag 23 oktober

Voorverkoop 6 november;
iPhone 12 mini Voorverkoop: vrijdag 6 november 14.00 uur - In de winkels: vrijdag 13 november
iPhone 12 Pro Max Voorverkoop: vrijdag 6 november 14.00 uur - In de winkels: vrijdag 13 november

 

Levertijd iPhone 12

iPhone 12 levertijden: 

iPhone 12               → direct leverbaar tot ~ 2 tot 3 weken*
iPhone 12 Pro        → direct leverbaar tot ~ 2 tot 3 weken*

iPhone 12 mini        → direct leverbaar tot ~ 1 tot 2 weken*
iPhone 12 Pro Max  → direct leverbaar tot ~ 1 tot 2 weken*

De nieuwe iPhone 12 en 12 Pro zijn sinds 16 oktober in de voorverkoop gegaan. De aller vroegste bestellers die de nieuwste iPhone vooruitbestelt hebben kunnen hem vanaf 23 oktober verwachten. 

*Wanneer je je bestelling ontvangt hangt af van het model, kleur en geheugencapaciteit. Een aantal toestellen zijn populair waardoor de levertijd langer duurt.

Niet geleverd? Door een tekort aan toestellen bij Apple is de levertijd wat langer, hierboven vermelden wij  per uitvoering de actuele verwachtte levertermijn. We doen er alles aan om jouw bestelling zo snel mogelijk af te leveren. Hierin geldt: als eerste besteld = als eerste in huis. Via e-mail en sms houden we je op de hoogte over je bestelling! Of raadpleeg: mijn bestelling mobiel

Meer informatie over de levertijd vind je onderaan in de FAQ levertijd iPhone 12!

Apple iPhone 12 & iPhone 12 Mini


Apple iPhone 12
De gloednieuwe iPhone 12 heeft een 6,1-inch Super Retina XDR display. Daarnaast zijn alle toestelschermen voorzien van Apple's nieuwste techniek: Ceramic Shield, deze is 4 keer sterker en kan dus tegen een stootje Een van de grootste verschillen met de iPhone 11, is dat de iPhone 12 Apple nu voor het eerst een smartphone uitbrengt die geschikt is voor 5G. Op het 5G-netwerk van KPN kun je sneller, betrouwbaarder en veiliger internetten.
De iPhone 12 heeft 3 camera's: een groothoekcamera, ultragroothoekcamera en een selfiecamera. Een nieuwe A14 Bionic Chip zorgt voor uitmuntende prestaties. De iPhone 12 is te krijgen in verschillende kekke kleuren. Natuurlijk zijn er de klassieke zwarte, witte, groene en rode iPhones. Je kunt daarnaast kun je nu ook kiezen voor blauw! Loop jij binnenkort te shinen met een iPhone 12 zwart 256 GB? De nieuwe iPhone 12 wordt uitgevoerd met opslagruimtes van 128GB en 256GB. Een mooie upgrade in vergelijking met voorganger iPhone 11.

Apple iPhone 12 Mini
De iPhone 12 Mini lijkt veel op de iPhone 12. Zoals de naam al verklapt, is het toestel iets kleiner van formaat. Het iPhone 12 Mini beeldscherm is 5,4-inch en heeft hetzelfde Super Retina Oled display als het iPhone 12 display. Omdat de iPhone 12 Mini ook een A14 Bionic chip heeft, hoef je je over prestaties en batterijduur niet druk te maken! De Apple iPhone 12 Mini kleuren zijn hetzelfde als de kleuren van de iPhone 12. 

Apple iPhone 12 Pro & iPhone 12 Pro Max


De Apple iPhone 12 Pro en iPhone 12 Pro Max zijn de nieuwe krachtpatsers van Apple. Het strakke, rechthoekige ontwerp maakt ook van deze toestellen echte design toppers. Over goede camera's ook niets te klagen. De iPhone Pro en iPhone Pro Max camera's zijn met recht high end te noemen. Hoogtepunt is de unieke LiDAR scanner. Deze herkent diepte en maakt je foto's nóg realistischer. Apple heeft de iPhone 12 Pro en iPhone 12 Pro Max uitgerust met de kraakheldere Retina XDR displays. De iPhone 12 Pro heeft een 6,1 inch OLED-scherm. Liever een maatje meer? Ga dan voor de iPhone 12 Pro Max met een 6,7 inch OLED-scherm.

FAQ levertijd iPhone 12

 

Hoe kan het dat de leverdatum toch nog verlaat is?

We proberen de leverdatum van je toestel zo nauwkeurig mogelijk te voorspellen. Tijdens het plaatsen van je bestellingen is het mogelijk dat meerdere hetzelfde toestel in hun winkelmandje hebben zitten en net de bestelling eerder hebben afgerond. Hierdoor kan het zijn dat je toestel onverwachts toch een langere levertijd heeft. Geen zorgen, jouw iPhone komt eraan! Uiteraard doen wij ons uiterste best om je bestelling zo snel mogelijk gereed te maken.

Waarom is het ene model iPhone 12 direct leverbaar en het andere duurt weken voordat ik 'm thuis heb?

Sommige modellen in combinatie met een bepaalde kleur en geheugencapaciteit zijn favoriet. Daardoor kan het voorkomen dat (bijvoorbeeld) een andere kleur die minder populair is wel binnen een dag geleverd wordt. Apple levert zijn toestellen per bulk aan ons uit door het tekort aan toestellen wereldwijd. Wij ontvangen de iPhone 12 niet allemaal in één keer, maar in kleinere hoeveelheden. Voor elke levering is niet precies bekend hoeveel toestellen, welke kleuren & geheugencapaciteit wij in ons magazijn binnenkrijgen. Uiteraard krijg je van ons een update via mail en sms zodra we meer informatie hebben over jouw bestelling

Kan de KPN klantenservice op basis van mijn ordernummer een leverdatum geven?

Helaas kan onze klantenservice ook geen exacte leverdatum aan je doorgeven. Door een tekort aan iPhone 12 toestellen wereldwijd worden wij elke week door Apple bevoorraad. We weten niet precies hoeveel, welke type, kleur en geheugencapaciteit we bij de levering van Apple ontvangen. Wij doen er alles aan om je bestelling zo snel mogelijk af te leveren. Zodra jouw iPhone 12 bij ons binnen is, krijg je van ons direct een melding via sms en mail dat je toestel eraan komt! :tada:

Wanneer kan ik mijn iPhone verwachten?

We doen er alles aan om jouw bestelling zo snel mogelijk af te leveren. Hierin geldt: als eerste besteld = als eerste in huis. Via e-mail en sms houden we je op de hoogte over je bestelling! Of raadpleeg: mijn bestelling mobiel

Iemand in mijn omgeving heeft de nieuwste iPhone 12 al ontvangen, terwijl hij later besteld heeft. Hoe kan dit?

Als eerste besteld = als eerste in huis! Daar houden we ons aan. Maar stel dat een bepaalde kleur en/of geheugencapaciteit enorm populair is, dan is een andere kleur sneller te leveren door ons. Zelfs als deze later besteld is.

 Ik heb per ongeluk de verkeerde type/ kleur/geheugencapaciteit besteld, kan ik dit nog wijzigen?

Je bestelling wijzigen nadat je 'm hebt afgerond kan helaas niet. We hanteren een strak order- en leverschema, omdat we jouw toestelkeuze hebben vastgelegd is de uitlevering van je bestelling gekoppeld aan het type, kleur en geheugencapaciteit. Je order annuleren en opnieuw plaatsen kan altijd, neem daarvoor contact op met de klantenservice.
Let op: je bestelling komt wel weer achteraan de wachtrij te staan. Controleer daarom je bestelling vooraf goed!

 

Ook interessant om te lezen: 

 

Bedankt voor de reactie, maar ik heb zeker 2 weken geen update gehad…. 


4 weken mijn abonnement verlengt met de iPhone 12 pro.

Wanneer word deze geleverd?


Ai, dat is jammer, Setje! Je kunt dan het beste af en toe de bestelomgeving checken. Je logt daar in met het bestelnummer (begint met SISH-) en je postcode. Zodra hij geleverd kan worden wordt ook daar de status geüpdatete en krijg je verzendinformatie etc… Voor de volledigheid heb ik je bestelnummer even in je forumprofiel gezet.


Ai, dat is jammer, Setje! Je kunt dan het beste af en toe de bestelomgeving checken. Je logt daar in met het bestelnummer (begint met SISH-) en je postcode. Zodra hij geleverd kan worden wordt ook daar de status geüpdatete en krijg je verzendinformatie etc… Voor de volledigheid heb ik je bestelnummer even in je forumprofiel gezet.

 

Dank je Erik, ik kijk dagelijks of er iets in de bestelomgeving er nieuws is, maar helaas….
 

Kunnen jullie ook niet zien tot welke besteldatum er al telefoons geleverd zijn? 
Bij sommige andere providers staan data van wanneer telefoons geleverd kunnen worden; bijvoorbeeld bij Vodafone staat dat bestellingen t/m 23 oktober geleverd worden tussen 28 nov en 7 dec.
Is er bij KPN iets wat een betere indicatie geeft dan “2-3 weken”? Als je al 4 weken wacht, lijkt de indicatie 2-3 weken niet echt betrouwbaar.

Ik snap best dat jullie gek worden van constant deze levertijd vragen en de medewerkers kunnen er ook niks aan doen, alleen die onduidelijkheid is gewoon erg vervelend. Als je weet waar je aan toe et, is het wachten iets minder erg ;)


Beetje klaar met KPN op dit moment. Het moment dat ik mijn iphone besteld was de levertijd 2 a 3 weken. Nu een maand verder en ik krijg het bericht dat er pas weer met 2 a 3 weken een nieuwe levering komt. Dan nog maar te hopen dat ik hem dan geleverd krijg en er niet mensen zijn die eerder in de rij staan en hem dus eerder krijgen. Wat een slechte communicatie en een schandalige manier om met je klanten om te gaan. Denk volgende keer wel 2x na voordat ik de nieuwe Iphone hier bestel…

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 


Hallo KPN, 

 

komen er überhaupt iPhone 12 pro’s binnen? En zo ja met welke frequentie? Wekelijks of een aantal keer per week? Of krijgen jullie ze ook al weken niet geleverd? 
 

Groet, Alex


Hoi, 

vraagje…. 

ik heb een iphone 12 red 128gb besteld, nu blijkt deze niet op voorraad hebben jullie enig idee wanneer hij weer beschikbaar is? 

groetjes kaylee 

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 


Vandaag eindelijk de melding gekregen dat mijn iPhone 12 pro 128Gb graphite op voorraad is en wordt verstuurd. 


Vandaag eindelijk de melding gekregen dat mijn iPhone 12 pro 128Gb graphite op voorraad is en wordt verstuurd. 

En hoelang heb je hierop moeten wachten? 
 

groetjes kaylee 


Vandaag eindelijk de melding gekregen dat mijn iPhone 12 pro 128Gb graphite op voorraad is en wordt verstuurd. 

En hoelang heb je hierop moeten wachten? 
 

groetjes kaylee 

Ik heb hem op 23-10 besteld. Dus zo'n vier n halve week


Vandaag eindelijk de melding gekregen dat mijn iPhone 12 pro 128Gb graphite op voorraad is en wordt verstuurd. 

En hoelang heb je hierop moeten wachten? 
 

groetjes kaylee 

Ik heb hem op 23-10 besteld. Dus zo'n vier n halve week

Kpn, betekent dit dat ik nu nog 2 weken moet wachten op mijn iphone 12 pro 128gb graphite omdat ik geen bericht heb gehad? 

Ik heb de iphone op 28-10 besteld dus dat is komende woensdag ook al 4 weken geleden.

Met vriendelijke groet, 

Gemma


Hier op 19/11 verlengd met een Iphone 12 pro max pacific blue 128GB

Op het moment van bestellen zei de medewerker dat die op voorraad was, helaas was dat niet het geval,  afijn, even wachten, bezorgtijd stond toen op 1 week, vanochtend gechat met KPN en die zeiden dat ik hem omstreeks 26/27 binnen zou moeten krijgen, ging bij hem om een indicatie, maar nu ik hier de berichten lees en de levering vandaag is aangepast naar 1 tot 2 weken is, zal dat deze week vast niks worden

Ben heel benieuwd


 

Kunnen jullie ook niet zien tot welke besteldatum er al telefoons geleverd zijn? 

Hi all, ik zoom even hierop in. 

Helaas niet, we zijn hierin afhankelijk van Apple. Hoe rot dit ook is, wacht dit even af. Zodra je toestel bij ons binnen is krijg je hier een bericht van. :relaxed:


Hier op 19/11 verlengd met een Iphone 12 pro max pacific blue 128GB

Op het moment van bestellen zei de medewerker dat die op voorraad was, helaas was dat niet het geval,  afijn, even wachten, bezorgtijd stond toen op 1 week, vanochtend gechat met KPN en die zeiden dat ik hem omstreeks 26/27 binnen zou moeten krijgen, ging bij hem om een indicatie, maar nu ik hier de berichten lees en de levering vandaag is aangepast naar 1 tot 2 weken is, zal dat deze week vast niks worden

Ben heel benieuwd

Hier op 9/11 verlengd met de Pro Max. Nog voor dat hij in de winkel kwam. Ik heb nog geen telefoon.. Stond toen vrijwel direct op 1-2 weken, die zijn inmiddels om en ik heb nog niets vernomen. Dus ik ga niet van deze week uit! :) 


Ik heb de iPhone 12 pro 64 silver op 25 okt besteld maar nog niet ontvangen!

hoor sinds 29 oktober (bericht dat hij er binnen een paar dagen aan komt) ook niets meer KPN

 

Admin: verplaatst naar centrale topic


Op 23 oktober mijn Pro Gold al besteld, maar het is wel erg stil…. 
Heb ook al even geen update meer gehad van KPN, klantenservice gebeld, maar die weten ook helemaal niks. Ik heb zo langzamerhand zo'n spijt dat ik ben overgestapt. 

 

Is er überhaupt iemand die al een Iphone 12 Pro Gold heeft ontvangen??

 

 

21-10 besteld, maar ik heb nog niks. Wel elke week een update 😉 

 

Ik ben benieuwd, hoop toch ook gauw te lezen dat mensen hun telefoon ontvangen, dat geeft anderen ook hoop… als jij 'm krijgt, zal het voor mij ook niet lang meer duren :)

21 oktober iPhone Pro Gold 128GB besteld en wordt morgen verzonden. Duurt de jouwe vast niet lang meer 😉 


Hier op 19/11 verlengd met een Iphone 12 pro max pacific blue 128GB

Op het moment van bestellen zei de medewerker dat die op voorraad was, helaas was dat niet het geval,  afijn, even wachten, bezorgtijd stond toen op 1 week, vanochtend gechat met KPN en die zeiden dat ik hem omstreeks 26/27 binnen zou moeten krijgen, ging bij hem om een indicatie, maar nu ik hier de berichten lees en de levering vandaag is aangepast naar 1 tot 2 weken is, zal dat deze week vast niks worden

Ben heel benieuwd

Hier op 9/11 verlengd met de Pro Max. Nog voor dat hij in de winkel kwam. Ik heb nog geen telefoon.. Stond toen vrijwel direct op 1-2 weken, die zijn inmiddels om en ik heb nog niets vernomen. Dus ik ga niet van deze week uit! :) 

 

Vreemd, best jammer dat er geen duidelijkheid is, medewerkers zeggen ook maar wat om je hoop te geven helaas, toen ik ging verlengen(19/11) stond er 1 week levertijd, vanaf gisteren stond er 1 tot 2 weken, hoe is het mogelijk dat KPN geen precieze datum kan geven, of tenminste een datum geven die reeel is


Zojuist bericht gehad dat mijn op 26 oktober bestelde iPhone 12 Pro Graphite 256GB morgen bezorgd wordt; ik was de hoop dat ik hem deze maand nog ging krijgen al kwijt dus dat is een erg positieve verrassing.

 

Hopelijk betekent dit ook dat voor alle anderen het lange wachten bijna voorbij is.


Hier op 19/11 verlengd met een Iphone 12 pro max pacific blue 128GB

Op het moment van bestellen zei de medewerker dat die op voorraad was, helaas was dat niet het geval,  afijn, even wachten, bezorgtijd stond toen op 1 week, vanochtend gechat met KPN en die zeiden dat ik hem omstreeks 26/27 binnen zou moeten krijgen, ging bij hem om een indicatie, maar nu ik hier de berichten lees en de levering vandaag is aangepast naar 1 tot 2 weken is, zal dat deze week vast niks worden

Ben heel benieuwd

Hier op 9/11 verlengd met de Pro Max. Nog voor dat hij in de winkel kwam. Ik heb nog geen telefoon.. Stond toen vrijwel direct op 1-2 weken, die zijn inmiddels om en ik heb nog niets vernomen. Dus ik ga niet van deze week uit! :) 

 

Vreemd, best jammer dat er geen duidelijkheid is, medewerkers zeggen ook maar wat om je hoop te geven helaas, toen ik ging verlengen(19/11) stond er 1 week levertijd, vanaf gisteren stond er 1 tot 2 weken, hoe is het mogelijk dat KPN geen precieze datum kan geven, of tenminste een datum geven die reeel is

Precies! Ik heb ondertussen ook nog maar 1 mail gehad, de wel bekende mail die iedereen krijgt; dat er geen voorraad is.. Irritant.


Hallo,

inmiddels wacht ik al 3 weken op mijn iPhone 12 pro. Heeft iemand enig idee hoelang het nog gaat duren voordat ik mijn telefoon eindelijk binnen heb? 

Met vriendelijke groet, Gemma


Ik zit inmiddels al 5 weken te wachten. Dus ga er maar vanuit dat het helaas nog wel even gaat duren.

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Op 23 oktober mijn Pro Gold al besteld, maar het is wel erg stil…. 
Heb ook al even geen update meer gehad van KPN, klantenservice gebeld, maar die weten ook helemaal niks. Ik heb zo langzamerhand zo'n spijt dat ik ben overgestapt. 

 

Is er überhaupt iemand die al een Iphone 12 Pro Gold heeft ontvangen??

 

 

21-10 besteld, maar ik heb nog niks. Wel elke week een update 😉 

 

Ik ben benieuwd, hoop toch ook gauw te lezen dat mensen hun telefoon ontvangen, dat geeft anderen ook hoop… als jij 'm krijgt, zal het voor mij ook niet lang meer duren :)

21 oktober iPhone Pro Gold 128GB besteld en wordt morgen verzonden. Duurt de jouwe vast niet lang meer 😉 

Oh dat is nou bijzonder, ik heb exact dezelfde telefoon op 18 oktober besteld, 0 updates sinds 28 oktober. Heb hier net 3 kwartier met de klantenservice van KPN gebeld en het enige wat mij verteld kon worden is “het kan nog 2-3 weken duren”. Er is gecontroleerd of mijn order goed in het systeem staat wat wel zo bleek te zijn.

Eerste besteld eerste in huis? Sure.
@Kpn wat gaat hier fout en hoe gaan jullie dit oplossen? 


Hier net smsje met de bekende tekst dat de telefoon nog steeds niet op voorraad, ben heel benieuwd wanneer wel, denk dat de medewerker van gisteren wederom nonsens aan het praten was


Al meer dan 3 weken geleden een Iphone 12 Pro besteld en hij blijft maar niet leverbaar. Graag wil ik weten of er al een stip op de horizon is of een leverdatum


Al meer dan 3 weken geleden een Iphone 12 Pro besteld en hij blijft maar niet leverbaar. Graag wil ik weten of er al een stip op de horizon is of een leverdatum

Denk dat het nog wel even kan duren als ik deze website mag geloven: https://www.iphoned.nl/tips/nieuwe-iphone-levertijd/

Ik heb de iPhone 12 Pro eergisteren besteld en ga ervan uit dat ik deze pas ergens eind januari, begin februari krijg. Als het eerder is dan is dat mooi meegenomen :wink:

 

iPhone 12 (Pro) levertijd: hier zijn de nieuwe iPhones (niet) op voorraad

Laatst bijgewerkt op 23 november om 13:00 uur

In dit overzicht zetten we de actuele iPhone 12-, iPhone 12 Pro-, iPhone 12 mini- en iPhone 12 Pro Max-levertijden voor je op een rijtje, zodat je precies weet waar je de nieuwe iPhone het beste kunt kopen. Zie hieronder de tabel met gemiddelde levertijden.

iPhone 12-versie Levertijd met abonnement Levertijd los toestel
iPhone 12 2 tot 4 weken 2 tot 4 weken
iPhone 12 Pro 4 tot 7 weken 3 tot 7 weken
iPhone 12 Pro Max 2 tot 3 weken 2 tot 3 weken
iPhone 12 mini 1 tot 2 weken 1 tot 2 weken
 

Op 23 oktober mijn Pro Gold al besteld, maar het is wel erg stil…. 
Heb ook al even geen update meer gehad van KPN, klantenservice gebeld, maar die weten ook helemaal niks. Ik heb zo langzamerhand zo'n spijt dat ik ben overgestapt. 

 

Is er überhaupt iemand die al een Iphone 12 Pro Gold heeft ontvangen??

 

 

21-10 besteld, maar ik heb nog niks. Wel elke week een update 😉 

 

Ik ben benieuwd, hoop toch ook gauw te lezen dat mensen hun telefoon ontvangen, dat geeft anderen ook hoop… als jij 'm krijgt, zal het voor mij ook niet lang meer duren :)

21 oktober iPhone Pro Gold 128GB besteld en wordt morgen verzonden. Duurt de jouwe vast niet lang meer 😉 

Oh dat is nou bijzonder, ik heb exact dezelfde telefoon op 18 oktober besteld, 0 updates sinds 28 oktober. Heb hier net 3 kwartier met de klantenservice van KPN gebeld en het enige wat mij verteld kon worden is “het kan nog 2-3 weken duren”. Er is gecontroleerd of mijn order goed in het systeem staat wat wel zo bleek te zijn.

Eerste besteld eerste in huis? Sure.
@Kpn wat gaat hier fout en hoe gaan jullie dit oplossen? 

Om hierop terug te komen, ik ben vandaag terug gebeld door KPN door een hele vriendelijke en professionele man. Deze heeft mij verzekerd dat dit absoluut niet de bedoeling is en ze wel gewoon netjes de lijst af werken. Wel weer te horen gekregen dat het inderdaad nog 3 weken kan duren voordat mijn telefoon geleverd gaat worden. 


Reageer