Skip to main content

Goed nieuws voor alle Applefans: ook dit najaar onthulde Apple zijn nieuwste generatie smartphones: iPhone 12. In dit topic lees je meer over de pre-order, features en verschillen tussen de iPhone 12 iPhone 12 Mini, iPhone 12 Pro en iPhone 12 Pro Max, hoe je de nieuwste iPhone bij KPN kunt bestellen en de levertijd

Heb je vragen over de levering van de nieuwe iPhone 13? Dan kun je terecht in dit topic: iPhone 13 bij KPN, levertijden en specificaties


Wees er snel bij: als eerste besteld = als eerste in huis

Op 16 oktober is de voorverkoop van start gegaan voor de iPhone 12 & iPhone 12 ProAls eerste besteld = als eerste in huis!
Release schema: 

Voorverkoop 16 oktober;
Pre-order de iPhone 12 Voorverkoop: vrijdag 16 oktober 14.00 uur - In de winkels: vrijdag 23 oktober
Pre-order de iPhone 12 Pro Voorverkoop: vrijdag 16 oktober 14.00 uur - In de winkels: vrijdag 23 oktober

Voorverkoop 6 november;
iPhone 12 mini Voorverkoop: vrijdag 6 november 14.00 uur - In de winkels: vrijdag 13 november
iPhone 12 Pro Max Voorverkoop: vrijdag 6 november 14.00 uur - In de winkels: vrijdag 13 november

 

Levertijd iPhone 12

iPhone 12 levertijden: 

iPhone 12               → direct leverbaar tot ~ 2 tot 3 weken*
iPhone 12 Pro        → direct leverbaar tot ~ 2 tot 3 weken*

iPhone 12 mini        → direct leverbaar tot ~ 1 tot 2 weken*
iPhone 12 Pro Max  → direct leverbaar tot ~ 1 tot 2 weken*

De nieuwe iPhone 12 en 12 Pro zijn sinds 16 oktober in de voorverkoop gegaan. De aller vroegste bestellers die de nieuwste iPhone vooruitbestelt hebben kunnen hem vanaf 23 oktober verwachten. 

*Wanneer je je bestelling ontvangt hangt af van het model, kleur en geheugencapaciteit. Een aantal toestellen zijn populair waardoor de levertijd langer duurt.

Niet geleverd? Door een tekort aan toestellen bij Apple is de levertijd wat langer, hierboven vermelden wij  per uitvoering de actuele verwachtte levertermijn. We doen er alles aan om jouw bestelling zo snel mogelijk af te leveren. Hierin geldt: als eerste besteld = als eerste in huis. Via e-mail en sms houden we je op de hoogte over je bestelling! Of raadpleeg: mijn bestelling mobiel

Meer informatie over de levertijd vind je onderaan in de FAQ levertijd iPhone 12!

Apple iPhone 12 & iPhone 12 Mini


Apple iPhone 12
De gloednieuwe iPhone 12 heeft een 6,1-inch Super Retina XDR display. Daarnaast zijn alle toestelschermen voorzien van Apple's nieuwste techniek: Ceramic Shield, deze is 4 keer sterker en kan dus tegen een stootje Een van de grootste verschillen met de iPhone 11, is dat de iPhone 12 Apple nu voor het eerst een smartphone uitbrengt die geschikt is voor 5G. Op het 5G-netwerk van KPN kun je sneller, betrouwbaarder en veiliger internetten.
De iPhone 12 heeft 3 camera's: een groothoekcamera, ultragroothoekcamera en een selfiecamera. Een nieuwe A14 Bionic Chip zorgt voor uitmuntende prestaties. De iPhone 12 is te krijgen in verschillende kekke kleuren. Natuurlijk zijn er de klassieke zwarte, witte, groene en rode iPhones. Je kunt daarnaast kun je nu ook kiezen voor blauw! Loop jij binnenkort te shinen met een iPhone 12 zwart 256 GB? De nieuwe iPhone 12 wordt uitgevoerd met opslagruimtes van 128GB en 256GB. Een mooie upgrade in vergelijking met voorganger iPhone 11.

Apple iPhone 12 Mini
De iPhone 12 Mini lijkt veel op de iPhone 12. Zoals de naam al verklapt, is het toestel iets kleiner van formaat. Het iPhone 12 Mini beeldscherm is 5,4-inch en heeft hetzelfde Super Retina Oled display als het iPhone 12 display. Omdat de iPhone 12 Mini ook een A14 Bionic chip heeft, hoef je je over prestaties en batterijduur niet druk te maken! De Apple iPhone 12 Mini kleuren zijn hetzelfde als de kleuren van de iPhone 12. 

Apple iPhone 12 Pro & iPhone 12 Pro Max


De Apple iPhone 12 Pro en iPhone 12 Pro Max zijn de nieuwe krachtpatsers van Apple. Het strakke, rechthoekige ontwerp maakt ook van deze toestellen echte design toppers. Over goede camera's ook niets te klagen. De iPhone Pro en iPhone Pro Max camera's zijn met recht high end te noemen. Hoogtepunt is de unieke LiDAR scanner. Deze herkent diepte en maakt je foto's nóg realistischer. Apple heeft de iPhone 12 Pro en iPhone 12 Pro Max uitgerust met de kraakheldere Retina XDR displays. De iPhone 12 Pro heeft een 6,1 inch OLED-scherm. Liever een maatje meer? Ga dan voor de iPhone 12 Pro Max met een 6,7 inch OLED-scherm.

FAQ levertijd iPhone 12

 

Hoe kan het dat de leverdatum toch nog verlaat is?

We proberen de leverdatum van je toestel zo nauwkeurig mogelijk te voorspellen. Tijdens het plaatsen van je bestellingen is het mogelijk dat meerdere hetzelfde toestel in hun winkelmandje hebben zitten en net de bestelling eerder hebben afgerond. Hierdoor kan het zijn dat je toestel onverwachts toch een langere levertijd heeft. Geen zorgen, jouw iPhone komt eraan! Uiteraard doen wij ons uiterste best om je bestelling zo snel mogelijk gereed te maken.

Waarom is het ene model iPhone 12 direct leverbaar en het andere duurt weken voordat ik 'm thuis heb?

Sommige modellen in combinatie met een bepaalde kleur en geheugencapaciteit zijn favoriet. Daardoor kan het voorkomen dat (bijvoorbeeld) een andere kleur die minder populair is wel binnen een dag geleverd wordt. Apple levert zijn toestellen per bulk aan ons uit door het tekort aan toestellen wereldwijd. Wij ontvangen de iPhone 12 niet allemaal in één keer, maar in kleinere hoeveelheden. Voor elke levering is niet precies bekend hoeveel toestellen, welke kleuren & geheugencapaciteit wij in ons magazijn binnenkrijgen. Uiteraard krijg je van ons een update via mail en sms zodra we meer informatie hebben over jouw bestelling

Kan de KPN klantenservice op basis van mijn ordernummer een leverdatum geven?

Helaas kan onze klantenservice ook geen exacte leverdatum aan je doorgeven. Door een tekort aan iPhone 12 toestellen wereldwijd worden wij elke week door Apple bevoorraad. We weten niet precies hoeveel, welke type, kleur en geheugencapaciteit we bij de levering van Apple ontvangen. Wij doen er alles aan om je bestelling zo snel mogelijk af te leveren. Zodra jouw iPhone 12 bij ons binnen is, krijg je van ons direct een melding via sms en mail dat je toestel eraan komt! :tada:

Wanneer kan ik mijn iPhone verwachten?

We doen er alles aan om jouw bestelling zo snel mogelijk af te leveren. Hierin geldt: als eerste besteld = als eerste in huis. Via e-mail en sms houden we je op de hoogte over je bestelling! Of raadpleeg: mijn bestelling mobiel

Iemand in mijn omgeving heeft de nieuwste iPhone 12 al ontvangen, terwijl hij later besteld heeft. Hoe kan dit?

Als eerste besteld = als eerste in huis! Daar houden we ons aan. Maar stel dat een bepaalde kleur en/of geheugencapaciteit enorm populair is, dan is een andere kleur sneller te leveren door ons. Zelfs als deze later besteld is.

 Ik heb per ongeluk de verkeerde type/ kleur/geheugencapaciteit besteld, kan ik dit nog wijzigen?

Je bestelling wijzigen nadat je 'm hebt afgerond kan helaas niet. We hanteren een strak order- en leverschema, omdat we jouw toestelkeuze hebben vastgelegd is de uitlevering van je bestelling gekoppeld aan het type, kleur en geheugencapaciteit. Je order annuleren en opnieuw plaatsen kan altijd, neem daarvoor contact op met de klantenservice.
Let op: je bestelling komt wel weer achteraan de wachtrij te staan. Controleer daarom je bestelling vooraf goed!

 

Ook interessant om te lezen: 

 

Op 23 oktober mijn Pro Gold al besteld, maar het is wel erg stil…. 
Heb ook al even geen update meer gehad van KPN, klantenservice gebeld, maar die weten ook helemaal niks. Ik heb zo langzamerhand zo'n spijt dat ik ben overgestapt. 

 

Is er überhaupt iemand die al een Iphone 12 Pro Gold heeft ontvangen??

 

 

21-10 besteld, maar ik heb nog niks. Wel elke week een update 😉 

 

Ik ben benieuwd, hoop toch ook gauw te lezen dat mensen hun telefoon ontvangen, dat geeft anderen ook hoop… als jij 'm krijgt, zal het voor mij ook niet lang meer duren :)

21 oktober iPhone Pro Gold 128GB besteld en wordt morgen verzonden. Duurt de jouwe vast niet lang meer 😉 

Oh dat is nou bijzonder, ik heb exact dezelfde telefoon op 18 oktober besteld, 0 updates sinds 28 oktober. Heb hier net 3 kwartier met de klantenservice van KPN gebeld en het enige wat mij verteld kon worden is “het kan nog 2-3 weken duren”. Er is gecontroleerd of mijn order goed in het systeem staat wat wel zo bleek te zijn.

Eerste besteld eerste in huis? Sure.
@Kpn wat gaat hier fout en hoe gaan jullie dit oplossen? 

Om hierop terug te komen, ik ben vandaag terug gebeld door KPN door een hele vriendelijke en professionele man. Deze heeft mij verzekerd dat dit absoluut niet de bedoeling is en ze wel gewoon netjes de lijst af werken. Wel weer te horen gekregen dat het inderdaad nog 3 weken kan duren voordat mijn telefoon geleverd gaat worden. 

1 november besteld. Dat is bijna 4 weken. Zojuist gebeld met service en nog steeds niks te vertellen.  Wel dat er wat uitgeleverd word maar dat ik al bijna 4 weken wacht lijkt niet uit te maken. 

 


Mediamarkt heeft de Iphone 64GB Blauw inmiddels weer op voorraad. Vandaag heb ik ook een mailtje van jullie gekregen dat het bij jullie niet zo is. Kunnen jullie mij anders 909 euro geven zodat ik langs de Mediamarkt kan gaan?

 


Net een sms’je ontvangen dat morgen mijn IPhone 12 Pro Max morgen geleverd wordt! Besteld op 9/11. 


Net een sms’je ontvangen dat morgen mijn IPhone 12 Pro Max morgen geleverd wordt! Besteld op 9/11. 

Netjes
 

Welke kleur en welke grootte(hoeveel opslag)


In week 4 is het eindelijk zo ver, zojuist controleerde ik mijn status en ik zag dat mijn toestel op voorraad is en wordt verzonden (nog geen bericht ontvangen)
 

Ik had op 30 oktober een iPhone 12 Pro 128 GB Pacific besteld, toen ik ‘m bestelde stond een verwachte levertijd van 2-3 weken. In week 4 is het dus echter zo ver. Succes iedereen nog met wachten! 


Net een sms’je ontvangen dat morgen mijn IPhone 12 Pro Max morgen geleverd wordt! Besteld op 9/11. 

Netjes
 

Welke kleur en welke grootte(hoeveel opslag)

De 128gb in Graphite! 


Goedemorgen,

 

Ik heb precies 2 weken geleden een bestelling gedaan voor de iPhone 12 pro max. Nu is de geschatte levertijd 2 weken.  Ook in de winkel vertelde de medewerkers dat de kans echt nihil is dat dit 2 weken duurt.

 

Toch krijg ik de 22e een mail dat hij wederom niet op voorraad is.  Ik had vorige week nog contact met de klantenservice  en die vertelt dat ze genoeg voorraad hebben voor de pre orders.

 

Volgens mij zitten er meerdere medewerkers bij KPN niet op 1 lijn. Erg verveel voor de klant maar ook voor KPN.

 

Is het mogelijk om te laten weten wanneer mijn telefoon binnen komt?  Zo niet zou ik graag willen weten hoe ik mijn bestelling kan annuleren.

 

Mvg Marco

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 


https://www.kpn.com/service/administratie/bestelling/annuleren-of-wijzigen.htm

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Daarvoor zul je eerst de telefoon moeten ontvangen als ik mezelf niet vergis.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Op 23 oktober mijn Pro Gold al besteld, maar het is wel erg stil…. 
Heb ook al even geen update meer gehad van KPN, klantenservice gebeld, maar die weten ook helemaal niks. Ik heb zo langzamerhand zo'n spijt dat ik ben overgestapt. 

 

Is er überhaupt iemand die al een Iphone 12 Pro Gold heeft ontvangen??

 

 

21-10 besteld, maar ik heb nog niks. Wel elke week een update 😉 

 

Ik ben benieuwd, hoop toch ook gauw te lezen dat mensen hun telefoon ontvangen, dat geeft anderen ook hoop… als jij 'm krijgt, zal het voor mij ook niet lang meer duren :)

21 oktober iPhone Pro Gold 128GB besteld en wordt morgen verzonden. Duurt de jouwe vast niet lang meer 😉 

Oh dat is nou bijzonder, ik heb exact dezelfde telefoon op 18 oktober besteld, 0 updates sinds 28 oktober. Heb hier net 3 kwartier met de klantenservice van KPN gebeld en het enige wat mij verteld kon worden is “het kan nog 2-3 weken duren”. Er is gecontroleerd of mijn order goed in het systeem staat wat wel zo bleek te zijn.

Eerste besteld eerste in huis? Sure.
@Kpn wat gaat hier fout en hoe gaan jullie dit oplossen? 

Om hierop terug te komen, ik ben vandaag terug gebeld door KPN door een hele vriendelijke en professionele man. Deze heeft mij verzekerd dat dit absoluut niet de bedoeling is en ze wel gewoon netjes de lijst af werken. Wel weer te horen gekregen dat het inderdaad nog 3 weken kan duren voordat mijn telefoon geleverd gaat worden. 

1 november besteld. Dat is bijna 4 weken. Zojuist gebeld met service en nog steeds niks te vertellen.  Wel dat er wat uitgeleverd word maar dat ik al bijna 4 weken wacht lijkt niet uit te maken. 

 

Ik heb op 23/10 besteld Pro 128gb , al een paar keer gebeld, maar ze weten het gewoon echt niet.
Vanochtend weer een mail gehad dat er een tekort is bla bla en dat ze zo snel mogelijk proberen te leveren. Ondertussen is de omzetting van mijn abo naar KPN ook al 3x uitgesteld…
Kan helaas niets anders doen dan wachten.

 

Wel leuk om te lezen wanneer mensen besteld hebben en wel geleverd krijgen. Volgens mij is de gold vooral vertraagd…. Mocht ik positief bericht krijgen dan zal ik het ook delen...


25 oktober 12 pro 128 gold besteld nog helemaal niets gehoord… terwijl media markt op dit moment gewoon online en in de winkel op voorraad is… hoe kan dit dan KPN?? Wacht al bijna 5 weken 


25 oktober 12 pro 128 gold besteld nog helemaal niets gehoord… terwijl media markt op dit moment gewoon online en in de winkel op voorraad is… hoe kan dit dan KPN?? Wacht al bijna 5 weken 

Ik neem aan dat je wel een bevestiging van je bestelling gekregen hebt? We zijn afhankelijk van de voorraad die we van Apple ontvangen, je ontvangt je toestel zo snel mogelijk. Je ontvangt een mail zo gauw ‘ie naar jou onderweg is. Zie ook de veelgestelde vragen bovenin dit topic.


Klopt wel een bevestiging


Hier net de mijn bestelling status gecheckt en deze staat nu op stap 2, de telefoon is op voorraad en word klaargemaakt voor verzending

iPhone 12 pro max 128GB pacific blue en op 19/11 verlengt


Op 5 november de Iphone 12 Pro besteld. Ik ontvang al 3 weken dat deze nog niet geleverd kan worden. Kan iemand aangeven wat de status is? Of de levertijd?


Hallo @JE71 , volgens de zakelijke webshop van KPN is er geen leveringsgarantie vanuit de leveranciers, KPN zelf verwacht een levertijd van 3 à 4 weken.

 


vanaf het moment van bestellen?


vanaf het moment van bestellen?

Ik neem aan van wel, maar dat moet je aan KPN vragen. 


Hier net de mijn bestelling status gecheckt en deze staat nu op stap 2, de telefoon is op voorraad en word klaargemaakt voor verzending

iPhone 12 pro max 128GB pacific blue en op 19/11 verlengt

En is zojuist verstuurd


Iphone pro 12 max  gold op 6 november om 1405 besteld. Deze omdat het dan niet lukte met het contract overname moeten annuleren. Mijn contract staat dus nog op mijn moeders naam. Na 4 keer te horen via de mail dat het niet lukte, naar de winkel gegaan. Daar hebben zij mij ook niet kunnen helpen. Gehoord dat het niet aan mij lag en dat ik maar de klantenservice moest bellen voor een oplossing. Ook daar konden ze mij niet helpen. Uiteindelijk het maar opgegeven en de Iphone 12 pro max gold op de 19e opnieuw besteld. Voor niks geannuleerd. Er werd ook nog gezegd dat de levertijd een week is. Nou niet dus.


Iphone pro 12 max  gold op 6 november om 1405 besteld. Deze omdat het dan niet lukte met het contract overname moeten annuleren. Mijn contract staat dus nog op mijn moeders naam. Na 4 keer te horen via de mail dat het niet lukte, naar de winkel gegaan. Daar hebben zij mij ook niet kunnen helpen. Gehoord dat het niet aan mij lag en dat ik maar de klantenservice moest bellen voor een oplossing. Ook daar konden ze mij niet helpen. Uiteindelijk het maar opgegeven en de Iphone 12 pro max gold op de 19e opnieuw besteld. Voor niks geannuleerd. Er werd ook nog gezegd dat de levertijd een week is. Nou niet dus.

In de winkel werd mij ook vertelt dat de levertijd echt niet langer dan 2 weken zou zijn.  Precies twee weken geleden bestelt.  Vandaag gebeld en ze geven aan dat het nog eens 2 weken kan duren. Erg transparant... 

^ Iphone 12 pro max.

Ik zou niks aannemen wat ze beloven qua levertijden. 


@JE71, ik heb je topic verplaatst naar dit verzameltopic. Neem het startbericht even door voor alle info rondom bestellen en levering. 

 

In het algemeen, ook voor andere recente reageerders in dit topic: wij weten niet van te voren precies wat we geleverd krijgen aan types toestellen. Daardoor kunnen we niet altijd een sluitende prognose geven over wanneer je telefoon geleverd wordt. Als we wel informatie hebben krijg je een e-mail. Als het toestel verzonden wordt krijg je opnieuw een e-mail met ook track en trace. Tevens kun je de bestelling volgen via de online bestelomgeving (login met bestelnummer en postcode).


Beste KPN,

graag zou ik willen weten per wanneer de iPhone 12 pro wel op voorraad is. Ik heb het volledige bedrag al betaald maar behalve dat mij verteld is dat hij niet op voorraad is er verder niets verteld. Ik krijg een bericht wanneer hij er wel is, maar ik zou graag weten wanneer ik hem ongeveer kan verwachten en/of dat ik hem misschien beter in een winkel kan komen ophalen.

 

ik hoor het graag!

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 


11 November de iPhone 12 blue 64gb besteld. Komt vandaag binnen. 2 weken is niet verschrikkelijk. Maar betere communicatie is wel gewenst.
Niet iedereen is op de hoogte van wanneer er meer vraag dan aanbod is. Dus wanneer er klanten bij jullie in de winkel staan moeten jullie bij voorbaat daar ook niet van uit gaan vind ik


19 November de 12 Pro Max 128GB Graphite besteld. Medewerker aan de telefoon zei dat het toestel op voorraad was, wat ik vreemd vond met zo veel wachtenden. Echter bleek er uit de orderbevestiging dat er geen voorraad was.

Uiteindelijk wordt het toestel de 28e bezorgd. Hopelijk hebben jullie wat aan deze informatie!


Reageer