Skip to main content

Goed nieuws voor alle Applefans: ook dit najaar onthulde Apple zijn nieuwste generatie smartphones: iPhone 12. In dit topic lees je meer over de pre-order, features en verschillen tussen de iPhone 12 iPhone 12 Mini, iPhone 12 Pro en iPhone 12 Pro Max, hoe je de nieuwste iPhone bij KPN kunt bestellen en de levertijd

Heb je vragen over de levering van de nieuwe iPhone 13? Dan kun je terecht in dit topic: iPhone 13 bij KPN, levertijden en specificaties


Wees er snel bij: als eerste besteld = als eerste in huis

Op 16 oktober is de voorverkoop van start gegaan voor de iPhone 12 & iPhone 12 ProAls eerste besteld = als eerste in huis!
Release schema: 

Voorverkoop 16 oktober;
Pre-order de iPhone 12 Voorverkoop: vrijdag 16 oktober 14.00 uur - In de winkels: vrijdag 23 oktober
Pre-order de iPhone 12 Pro Voorverkoop: vrijdag 16 oktober 14.00 uur - In de winkels: vrijdag 23 oktober

Voorverkoop 6 november;
iPhone 12 mini Voorverkoop: vrijdag 6 november 14.00 uur - In de winkels: vrijdag 13 november
iPhone 12 Pro Max Voorverkoop: vrijdag 6 november 14.00 uur - In de winkels: vrijdag 13 november

 

Levertijd iPhone 12

iPhone 12 levertijden: 

iPhone 12               → direct leverbaar tot ~ 2 tot 3 weken*
iPhone 12 Pro        → direct leverbaar tot ~ 2 tot 3 weken*

iPhone 12 mini        → direct leverbaar tot ~ 1 tot 2 weken*
iPhone 12 Pro Max  → direct leverbaar tot ~ 1 tot 2 weken*

De nieuwe iPhone 12 en 12 Pro zijn sinds 16 oktober in de voorverkoop gegaan. De aller vroegste bestellers die de nieuwste iPhone vooruitbestelt hebben kunnen hem vanaf 23 oktober verwachten. 

*Wanneer je je bestelling ontvangt hangt af van het model, kleur en geheugencapaciteit. Een aantal toestellen zijn populair waardoor de levertijd langer duurt.

Niet geleverd? Door een tekort aan toestellen bij Apple is de levertijd wat langer, hierboven vermelden wij  per uitvoering de actuele verwachtte levertermijn. We doen er alles aan om jouw bestelling zo snel mogelijk af te leveren. Hierin geldt: als eerste besteld = als eerste in huis. Via e-mail en sms houden we je op de hoogte over je bestelling! Of raadpleeg: mijn bestelling mobiel

Meer informatie over de levertijd vind je onderaan in de FAQ levertijd iPhone 12!

Apple iPhone 12 & iPhone 12 Mini


Apple iPhone 12
De gloednieuwe iPhone 12 heeft een 6,1-inch Super Retina XDR display. Daarnaast zijn alle toestelschermen voorzien van Apple's nieuwste techniek: Ceramic Shield, deze is 4 keer sterker en kan dus tegen een stootje Een van de grootste verschillen met de iPhone 11, is dat de iPhone 12 Apple nu voor het eerst een smartphone uitbrengt die geschikt is voor 5G. Op het 5G-netwerk van KPN kun je sneller, betrouwbaarder en veiliger internetten.
De iPhone 12 heeft 3 camera's: een groothoekcamera, ultragroothoekcamera en een selfiecamera. Een nieuwe A14 Bionic Chip zorgt voor uitmuntende prestaties. De iPhone 12 is te krijgen in verschillende kekke kleuren. Natuurlijk zijn er de klassieke zwarte, witte, groene en rode iPhones. Je kunt daarnaast kun je nu ook kiezen voor blauw! Loop jij binnenkort te shinen met een iPhone 12 zwart 256 GB? De nieuwe iPhone 12 wordt uitgevoerd met opslagruimtes van 128GB en 256GB. Een mooie upgrade in vergelijking met voorganger iPhone 11.

Apple iPhone 12 Mini
De iPhone 12 Mini lijkt veel op de iPhone 12. Zoals de naam al verklapt, is het toestel iets kleiner van formaat. Het iPhone 12 Mini beeldscherm is 5,4-inch en heeft hetzelfde Super Retina Oled display als het iPhone 12 display. Omdat de iPhone 12 Mini ook een A14 Bionic chip heeft, hoef je je over prestaties en batterijduur niet druk te maken! De Apple iPhone 12 Mini kleuren zijn hetzelfde als de kleuren van de iPhone 12. 

Apple iPhone 12 Pro & iPhone 12 Pro Max


De Apple iPhone 12 Pro en iPhone 12 Pro Max zijn de nieuwe krachtpatsers van Apple. Het strakke, rechthoekige ontwerp maakt ook van deze toestellen echte design toppers. Over goede camera's ook niets te klagen. De iPhone Pro en iPhone Pro Max camera's zijn met recht high end te noemen. Hoogtepunt is de unieke LiDAR scanner. Deze herkent diepte en maakt je foto's nóg realistischer. Apple heeft de iPhone 12 Pro en iPhone 12 Pro Max uitgerust met de kraakheldere Retina XDR displays. De iPhone 12 Pro heeft een 6,1 inch OLED-scherm. Liever een maatje meer? Ga dan voor de iPhone 12 Pro Max met een 6,7 inch OLED-scherm.

FAQ levertijd iPhone 12

 

Hoe kan het dat de leverdatum toch nog verlaat is?

We proberen de leverdatum van je toestel zo nauwkeurig mogelijk te voorspellen. Tijdens het plaatsen van je bestellingen is het mogelijk dat meerdere hetzelfde toestel in hun winkelmandje hebben zitten en net de bestelling eerder hebben afgerond. Hierdoor kan het zijn dat je toestel onverwachts toch een langere levertijd heeft. Geen zorgen, jouw iPhone komt eraan! Uiteraard doen wij ons uiterste best om je bestelling zo snel mogelijk gereed te maken.

Waarom is het ene model iPhone 12 direct leverbaar en het andere duurt weken voordat ik 'm thuis heb?

Sommige modellen in combinatie met een bepaalde kleur en geheugencapaciteit zijn favoriet. Daardoor kan het voorkomen dat (bijvoorbeeld) een andere kleur die minder populair is wel binnen een dag geleverd wordt. Apple levert zijn toestellen per bulk aan ons uit door het tekort aan toestellen wereldwijd. Wij ontvangen de iPhone 12 niet allemaal in één keer, maar in kleinere hoeveelheden. Voor elke levering is niet precies bekend hoeveel toestellen, welke kleuren & geheugencapaciteit wij in ons magazijn binnenkrijgen. Uiteraard krijg je van ons een update via mail en sms zodra we meer informatie hebben over jouw bestelling

Kan de KPN klantenservice op basis van mijn ordernummer een leverdatum geven?

Helaas kan onze klantenservice ook geen exacte leverdatum aan je doorgeven. Door een tekort aan iPhone 12 toestellen wereldwijd worden wij elke week door Apple bevoorraad. We weten niet precies hoeveel, welke type, kleur en geheugencapaciteit we bij de levering van Apple ontvangen. Wij doen er alles aan om je bestelling zo snel mogelijk af te leveren. Zodra jouw iPhone 12 bij ons binnen is, krijg je van ons direct een melding via sms en mail dat je toestel eraan komt! :tada:

Wanneer kan ik mijn iPhone verwachten?

We doen er alles aan om jouw bestelling zo snel mogelijk af te leveren. Hierin geldt: als eerste besteld = als eerste in huis. Via e-mail en sms houden we je op de hoogte over je bestelling! Of raadpleeg: mijn bestelling mobiel

Iemand in mijn omgeving heeft de nieuwste iPhone 12 al ontvangen, terwijl hij later besteld heeft. Hoe kan dit?

Als eerste besteld = als eerste in huis! Daar houden we ons aan. Maar stel dat een bepaalde kleur en/of geheugencapaciteit enorm populair is, dan is een andere kleur sneller te leveren door ons. Zelfs als deze later besteld is.

 Ik heb per ongeluk de verkeerde type/ kleur/geheugencapaciteit besteld, kan ik dit nog wijzigen?

Je bestelling wijzigen nadat je 'm hebt afgerond kan helaas niet. We hanteren een strak order- en leverschema, omdat we jouw toestelkeuze hebben vastgelegd is de uitlevering van je bestelling gekoppeld aan het type, kleur en geheugencapaciteit. Je order annuleren en opnieuw plaatsen kan altijd, neem daarvoor contact op met de klantenservice.
Let op: je bestelling komt wel weer achteraan de wachtrij te staan. Controleer daarom je bestelling vooraf goed!

 

Ook interessant om te lezen: 

 

Hallo op 25 december heb ik de iphone 12 pro 128 GB- graphite besteld. Ik vraag me af wanneer ik de telefoon ongeveer kan verwachten i.v.m. een leentoestel. Alvast bedankt!

 

Vriendelijke groet,

 


Merci! Heeft u ook zo’n overzicht van de 12 mini, met name de blauwe variant?


Hoi @Em_lav, dat model verwachten we in de eerste week van volgend jaar weer.

Voor de 12 mini zie ik alleen de groene variant op de lijst waarbij we wachten op een nieuwe levering, de blauwe lijken we wel te hebben dus @SS :slight_smile:


Goedemorgen,

 

25-11 een iPhone 12 pro graphite besteld. Deze is gisteren eindelijk geleverd! 😀


Dan kun je mooi het nieuwe jaar in met jouw toestel!


Gisteren ook mijn iPhone 12 Pro Graphite gekregen….Dank daarvoor KPN :thumbsup_tone3: 
Ik heb nog een vraag over de E-Sim, zie mijn vraag

Fijne jaarwisseling :boom:


Goedemorgen,

Het is inmiddels bijna 6 weken geleden dat ik een bestelling bij jullie geplaatst heb voor een iPhone 12 Pro, waarbij aangegeven werd dat de telefoon binnen 1-2 weken geleverd zou worden.

Na een week werd de levertijd 2-3 weken. Weer een tijdje later werd de levertijd eind december. Dat is het nu. Maar nu is de levertijd ineens begin januari 🤷🏽‍♂️. Bovendien is nu ook de aanbieding verdwenen om met korting de Airpods Pro aan te schaffen.

Ik weet, er zijn ergere dingen in het leven, maar dit ben ik niet van jullie gewend. We zijn al lang trouwe klant van jullie met - particulier gezien - behoorlijk wat producten en ben benieuwd of jullie meer kunnen aangeven dan telkens de leverdatum te verplaatsen. Of wat jullie wellicht ter compensatie kunnen aanbieden. 

Hoor graag jullie reactie.

Met vriendelijke groet,
Roel Willems

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Hallo @RoelWillems, welkom! Wat rot dat je al zo lang moet wachten! Natuurlijk zijn er ergere dingen, maar dit is ook gewoon niet leuk. Gelukkig is de Airpod actie verlengd t/m 10 januari, dus dat zit nog wel even goed! Voor wat betreft de levering: ik hoop dat je de iPhone volgende week in huis hebt!


Goedemorgen,

 

Ik heb zojuist een abbonement afgesloten i.c.m. een toestel. Het gaat om de iPhone 12 Pro 256GB Pacific Blue, nu weet ik dat deze tijdelijk niet op voorraad is. Alleen staat er op de site vermeldt dat het toestel vanaf begin januari weer leverbaar is. Het zou fijn zijn als jullie een indicatie kunnen geven wanneer ik hem zal ontvangen, want de verwachtte levertijd van begin januari staat al een tijdje op jullie website vermeldt.

 

 

Met vriendelijke groet,

 

David 

*Admin: samengevoegd met het centrale topic


Eind november de Apple iPhone 12 Pro 5G 128GB, Gold besteld.

Tot op heden niet geleverd ? Iedere week een mail en sms dat jullie niet weten waneer deze geleverd gaat worden. Voel me omgekocht, bij de bestelling was de verwachte levertijd 2-3 weken. Andere providers leveren dit toestel wel gewoon uit. 

 

Kunnen jullie mij en wellicht ook anderen informeren

admin: reactie naar verzamel topic verplaatst 


Beste KPN,


Ik heb al een tijdje een nieuwe iPhone 12 pro besteld (verlenging abo). Nu weet ik dat ik even moet wachten, maar heb toch nog een klein vraagje tussendoor. 
 

Van sommigen heb ik begrepen dat de bijbetaling via automatische incasso gaat. Echter heb ik ook gelezen dat er soms ook betaald moet worden aan de koerier. Zouden jullie mij hier meer duidelijkheid in willen geven om miscommunicatie, zoals het annuleren van de gehele bestelling, te voorkomen. Momenteel staat er op ‘mijn bestelling’ een orderbevestiging met daarop genoteerd ‘nog te betalen’. Betekent dit dat ik deze eenmalige bijbetaling moet doen via de koerier OF dat deze via automatische incasso gaat. Mijn bestelling is gedaan begin december 2020. 
 

Ik hoor graag van jullie 😉,

 

met vriendelijke groet,

 

Ivy


Goedemiddag, @David26! We verwachten deze week een nieuwe batch aan toestellen te ontvangen. Helaas is niet duidelijk om wat voor aantallen het gaat. Als we meer toestellen ontvangen dan er op dit moment besteld zijn, dan ontvang je vrij snel (na deze week) bericht dat je toestel onderweg is. Ervan uitgaande dat we onvoldoende toestellen ontvangen, verwachten wij een toestel dat vandaag besteld is, binnen 3 weken uit te leveren. Hopelijk kun je hiermee uit de voeten! 

 


Eind november de Apple iPhone 12 Pro 5G 128GB, Gold besteld.

Tot op heden niet geleverd ? Iedere week een mail en sms dat jullie niet weten waneer deze geleverd gaat worden. Voel me omgekocht, bij de bestelling was de verwachte levertijd 2-3 weken. Andere providers leveren dit toestel wel gewoon uit. 

 

Kunnen jullie mij en wellicht ook anderen informeren

admin: reactie naar verzamel topic verplaatst 

Met dit antwoord kan ik en andere lees ik niets mee. Het verzamel topic is te globaal. Jullie beloven zaken welke je niet nakomt. Leveren volgens afspraak of een compensatie ? 


@zzzuygugkjgkjhl Ik snap goed dat je baalt. Ik heb nog even gekeken. Zoals het nu lijkt wordt het toestel komende week verwacht.


Na bijna 7 weken wachten was het gisteren dan eindelijk zo ver, de iPhone 12 pro 256Gb Pacific Blue is geleverd. (16-11 besteld)

Ik hoop voor een ieder hier dat de komende weken de leveringsachterstand ingehaald wordt.

Succes allemaal.


Hoi ik had eergisteren een bestelling van een iphone 12 geplaatst maar ik heb geen orderbevestiging gekregen maar wel dat die bestelling binnen kwam. 

Alvast bedankt voor uw tijd.

 

Met vriendelijke groet,

 

Joduard

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 


Hallo

Eind november iPhone 12 pro Max 128 grafietblauw besteld. Wanneer komt deze binnen’?

 

mvg koen

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 


Hallo @RoelWillems, welkom! Wat rot dat je al zo lang moet wachten! Natuurlijk zijn er ergere dingen, maar dit is ook gewoon niet leuk. Gelukkig is de Airpod actie verlengd t/m 10 januari, dus dat zit nog wel even goed! Voor wat betreft de levering: ik hoop dat je de iPhone volgende week in huis hebt!

Hi Marcia,

Denk het niet 😞 Ik heb vandaag alweer een mail gehad met de mededeling dat de iPhone nog niet op voorraad is. En dan is het alweer zo 10 januari…

 

Groet,

Roel


@Kpn heb op 27-11 de 12 pro 128 ocean blue besteld, krijg wekelijks bericht dat het niet geleverd kan worden. Op de site lees ik overal een levertijd van 2-3 weken. Dit klopt toch niet! Kan ook niet met de airpods actie meedoen, heb de gegevens van het toestel nodig! De leukste grap als laatste, mijn abonnement is nu 5 euro per maand goedkoper!

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


@Kpn  Is er al iets bekend over wanneer de 12 pro 128gb pacific blue op voorraad is? 27-11 is het besteld.


Wat is de levertijd van de IPhone 12?

Deze al een maand geleden besteld, maar nog steeds niet binnen. 
Ik ontvang wel elke week keurig netjes een e-mail over dat hij nog niet geleverd kan worden, maar ik wil eigenlijk ook weten hoe lang dat nog gaat duren. 


Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Beste, 25 nov heb ik de Iphone 12 pro max gold (128gb) besteld, 6 weken geleden.. 

Toen ik mijn bestelling plaatste stond er een levertijd van 2 à 3 weken. Hebben jullie enig idee wanneer ik mijn toestel kn verwachten? 

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 


Mijn telefoon is zojuist verzonden!

 

Besteld op 22.11.2020, iphone 12 pro 256gb gold


@Kpn  Is er al iets bekend over wanneer de 12 pro 128gb pacific blue op voorraad is? 27-11 is het besteld.

Ik heb even voor je gekeken. We verwachten in de loop van deze maand deze iPhone weer te ontvangen, dan komt het toestel zo snel mogelijk jouw kant op.

@Caroline1969 We verwachten de meeste types in de loop van deze maand te ontvangen. Als je nog aangeeft welke iPhone je precies bestelt hebt, kunnen we voor je kijken of we een specifiekere indicatie kunnen geven.

@ZZKPN Ik snap dat je 'm graag zo snel mogelijk wilt hebben. Het lijkt erop dat we dit type iPhone vanaf 5 januari weer binnen krijgen! Je krijgt een mailtje zo gauw je toestel jouw kant op komt.


@Kpn  Is er al iets bekend over wanneer de 12 pro 128gb pacific blue op voorraad is? 27-11 is het besteld.

Ik heb even voor je gekeken. We verwachten in de loop van deze maand deze iPhone weer te ontvangen, dan komt het toestel zo snel mogelijk jouw kant op.

@Caroline1969 We verwachten de meeste types in de loop van deze maand te ontvangen. Als je nog aangeeft welke iPhone je precies bestelt hebt, kunnen we voor je kijken of we een specifiekere indicatie kunnen geven.

@ZZKPN Ik snap dat je 'm graag zo snel mogelijk wilt hebben. Het lijkt erop dat we dit type iPhone vanaf 5 januari weer binnen krijgen! Je krijgt een mailtje zo gauw je toestel jouw kant op komt.

Beste Alexandra, abonnement is nu ook goedkoper geworden. Ga ik mee met de tarieven of heb ik dubbele pech, toestel wachttijd +\- 10 weken (in de loop van deze maand is erg ruim)en abo nu goedkoper. Ik begrijp dat jij er niets aan kunt doen, maar er is toch ongetwijfeld iemand binnen kpn die iets kan. Kom op jullie zijn @Kpn!


Reageer