Skip to main content

Goed nieuws voor alle Applefans: ook dit najaar onthulde Apple zijn nieuwste generatie smartphones: iPhone 12. In dit topic lees je meer over de pre-order, features en verschillen tussen de iPhone 12 iPhone 12 Mini, iPhone 12 Pro en iPhone 12 Pro Max, hoe je de nieuwste iPhone bij KPN kunt bestellen en de levertijd

Heb je vragen over de levering van de nieuwe iPhone 13? Dan kun je terecht in dit topic: iPhone 13 bij KPN, levertijden en specificaties


Wees er snel bij: als eerste besteld = als eerste in huis

Op 16 oktober is de voorverkoop van start gegaan voor de iPhone 12 & iPhone 12 ProAls eerste besteld = als eerste in huis!
Release schema: 

Voorverkoop 16 oktober;
Pre-order de iPhone 12 Voorverkoop: vrijdag 16 oktober 14.00 uur - In de winkels: vrijdag 23 oktober
Pre-order de iPhone 12 Pro Voorverkoop: vrijdag 16 oktober 14.00 uur - In de winkels: vrijdag 23 oktober

Voorverkoop 6 november;
iPhone 12 mini Voorverkoop: vrijdag 6 november 14.00 uur - In de winkels: vrijdag 13 november
iPhone 12 Pro Max Voorverkoop: vrijdag 6 november 14.00 uur - In de winkels: vrijdag 13 november

 

Levertijd iPhone 12

iPhone 12 levertijden: 

iPhone 12               → direct leverbaar tot ~ 2 tot 3 weken*
iPhone 12 Pro        → direct leverbaar tot ~ 2 tot 3 weken*

iPhone 12 mini        → direct leverbaar tot ~ 1 tot 2 weken*
iPhone 12 Pro Max  → direct leverbaar tot ~ 1 tot 2 weken*

De nieuwe iPhone 12 en 12 Pro zijn sinds 16 oktober in de voorverkoop gegaan. De aller vroegste bestellers die de nieuwste iPhone vooruitbestelt hebben kunnen hem vanaf 23 oktober verwachten. 

*Wanneer je je bestelling ontvangt hangt af van het model, kleur en geheugencapaciteit. Een aantal toestellen zijn populair waardoor de levertijd langer duurt.

Niet geleverd? Door een tekort aan toestellen bij Apple is de levertijd wat langer, hierboven vermelden wij  per uitvoering de actuele verwachtte levertermijn. We doen er alles aan om jouw bestelling zo snel mogelijk af te leveren. Hierin geldt: als eerste besteld = als eerste in huis. Via e-mail en sms houden we je op de hoogte over je bestelling! Of raadpleeg: mijn bestelling mobiel

Meer informatie over de levertijd vind je onderaan in de FAQ levertijd iPhone 12!

Apple iPhone 12 & iPhone 12 Mini


Apple iPhone 12
De gloednieuwe iPhone 12 heeft een 6,1-inch Super Retina XDR display. Daarnaast zijn alle toestelschermen voorzien van Apple's nieuwste techniek: Ceramic Shield, deze is 4 keer sterker en kan dus tegen een stootje Een van de grootste verschillen met de iPhone 11, is dat de iPhone 12 Apple nu voor het eerst een smartphone uitbrengt die geschikt is voor 5G. Op het 5G-netwerk van KPN kun je sneller, betrouwbaarder en veiliger internetten.
De iPhone 12 heeft 3 camera's: een groothoekcamera, ultragroothoekcamera en een selfiecamera. Een nieuwe A14 Bionic Chip zorgt voor uitmuntende prestaties. De iPhone 12 is te krijgen in verschillende kekke kleuren. Natuurlijk zijn er de klassieke zwarte, witte, groene en rode iPhones. Je kunt daarnaast kun je nu ook kiezen voor blauw! Loop jij binnenkort te shinen met een iPhone 12 zwart 256 GB? De nieuwe iPhone 12 wordt uitgevoerd met opslagruimtes van 128GB en 256GB. Een mooie upgrade in vergelijking met voorganger iPhone 11.

Apple iPhone 12 Mini
De iPhone 12 Mini lijkt veel op de iPhone 12. Zoals de naam al verklapt, is het toestel iets kleiner van formaat. Het iPhone 12 Mini beeldscherm is 5,4-inch en heeft hetzelfde Super Retina Oled display als het iPhone 12 display. Omdat de iPhone 12 Mini ook een A14 Bionic chip heeft, hoef je je over prestaties en batterijduur niet druk te maken! De Apple iPhone 12 Mini kleuren zijn hetzelfde als de kleuren van de iPhone 12. 

Apple iPhone 12 Pro & iPhone 12 Pro Max


De Apple iPhone 12 Pro en iPhone 12 Pro Max zijn de nieuwe krachtpatsers van Apple. Het strakke, rechthoekige ontwerp maakt ook van deze toestellen echte design toppers. Over goede camera's ook niets te klagen. De iPhone Pro en iPhone Pro Max camera's zijn met recht high end te noemen. Hoogtepunt is de unieke LiDAR scanner. Deze herkent diepte en maakt je foto's nóg realistischer. Apple heeft de iPhone 12 Pro en iPhone 12 Pro Max uitgerust met de kraakheldere Retina XDR displays. De iPhone 12 Pro heeft een 6,1 inch OLED-scherm. Liever een maatje meer? Ga dan voor de iPhone 12 Pro Max met een 6,7 inch OLED-scherm.

FAQ levertijd iPhone 12

 

Hoe kan het dat de leverdatum toch nog verlaat is?

We proberen de leverdatum van je toestel zo nauwkeurig mogelijk te voorspellen. Tijdens het plaatsen van je bestellingen is het mogelijk dat meerdere hetzelfde toestel in hun winkelmandje hebben zitten en net de bestelling eerder hebben afgerond. Hierdoor kan het zijn dat je toestel onverwachts toch een langere levertijd heeft. Geen zorgen, jouw iPhone komt eraan! Uiteraard doen wij ons uiterste best om je bestelling zo snel mogelijk gereed te maken.

Waarom is het ene model iPhone 12 direct leverbaar en het andere duurt weken voordat ik 'm thuis heb?

Sommige modellen in combinatie met een bepaalde kleur en geheugencapaciteit zijn favoriet. Daardoor kan het voorkomen dat (bijvoorbeeld) een andere kleur die minder populair is wel binnen een dag geleverd wordt. Apple levert zijn toestellen per bulk aan ons uit door het tekort aan toestellen wereldwijd. Wij ontvangen de iPhone 12 niet allemaal in één keer, maar in kleinere hoeveelheden. Voor elke levering is niet precies bekend hoeveel toestellen, welke kleuren & geheugencapaciteit wij in ons magazijn binnenkrijgen. Uiteraard krijg je van ons een update via mail en sms zodra we meer informatie hebben over jouw bestelling

Kan de KPN klantenservice op basis van mijn ordernummer een leverdatum geven?

Helaas kan onze klantenservice ook geen exacte leverdatum aan je doorgeven. Door een tekort aan iPhone 12 toestellen wereldwijd worden wij elke week door Apple bevoorraad. We weten niet precies hoeveel, welke type, kleur en geheugencapaciteit we bij de levering van Apple ontvangen. Wij doen er alles aan om je bestelling zo snel mogelijk af te leveren. Zodra jouw iPhone 12 bij ons binnen is, krijg je van ons direct een melding via sms en mail dat je toestel eraan komt! :tada:

Wanneer kan ik mijn iPhone verwachten?

We doen er alles aan om jouw bestelling zo snel mogelijk af te leveren. Hierin geldt: als eerste besteld = als eerste in huis. Via e-mail en sms houden we je op de hoogte over je bestelling! Of raadpleeg: mijn bestelling mobiel

Iemand in mijn omgeving heeft de nieuwste iPhone 12 al ontvangen, terwijl hij later besteld heeft. Hoe kan dit?

Als eerste besteld = als eerste in huis! Daar houden we ons aan. Maar stel dat een bepaalde kleur en/of geheugencapaciteit enorm populair is, dan is een andere kleur sneller te leveren door ons. Zelfs als deze later besteld is.

 Ik heb per ongeluk de verkeerde type/ kleur/geheugencapaciteit besteld, kan ik dit nog wijzigen?

Je bestelling wijzigen nadat je 'm hebt afgerond kan helaas niet. We hanteren een strak order- en leverschema, omdat we jouw toestelkeuze hebben vastgelegd is de uitlevering van je bestelling gekoppeld aan het type, kleur en geheugencapaciteit. Je order annuleren en opnieuw plaatsen kan altijd, neem daarvoor contact op met de klantenservice.
Let op: je bestelling komt wel weer achteraan de wachtrij te staan. Controleer daarom je bestelling vooraf goed!

 

Ook interessant om te lezen: 

 

Tegen mij is door een KPN medewerker gezegd dat ik de iphone 12 pro in ocean blue, in de 1e week van januari kan verwachten. Vanavond om 21.15 kreeg ik echter een mail dat het nog steeds niet op voorraad is. Kan iemand me aub vertellen wanneer het binnenkomt want ik begin een beetje mijn geduld te verliezen.


Zelf wacht ik ook op de iPhone 12 pro oceaan blauw. KPN zei dat het in de eerste week van 2021 geleverd zou moeten zijn. Daar ga ik dus nu ook van uit. Week 1 is tot en met 10 januari. Dus blijf ik gewoon keurig wachten tot 10 januari. 
 

Ik vind het wachten nog niet zo een groot probleem, want geduld is een schone zaak. Maar als er foute beloftes worden gemaakt schaadt dit jullie imago enorm. Wees dan voortaan eerlijk tegenover de consument. 
 

aangezien Vodafone de TWEEDE levering sinds dat ik de telefoon hier heb gekocht bij kpn binnenkrijgt deze week, ga ik er ook wel vanuit dat KPN het deze week ook krijgt…. Vodafone levert nu aan alle klanten die hebben besteld voor 3 januari  de iPhone 12 pro! Dit is dan ook de tweede levering. KPN heeft klanten wel -/+ 10 weken laten wachten. 


Ik wacht ook al sinds 30 november op de Iphone 12 Pro 128Gb Pacific Blue. De officiele levertijd was toen 3-4 weken, maar de verkoper gaf me telefonisch aan dat dit ook 2-3 weken kan zijn. Het is nu al ruim 5 weken geleden en nog geen indicatie van wanneer ik deze kan verwachten. Vooral het geprek aan planning stoort me heel erg.

Wat is de planning KPN?

Wat ook vervelend is dat er wekelijks wordt bericht dat “Wij doen er alles aan...”. Dit lijkt niet het geval te zijn omdat anderen sneller kunnen leveren. 

 


@Memoli40 jouw abonnement is/wordt degene die in jouw bevestiging staat. Dat wordt inderdaad niet meer veranderd!

 

@sf1993 ik heb twee varianten op medio week 1 en twee varianten op medio januari staan. Dat geldt dus ook voor jullie, @Ivy2 en @Arjan-Iphone 12Pro. De 128 GB staat op medio week 1. Wanneer er een toestel beschikbaar is, krijg je hier ook een mail over. Hopelijk hebben jullie 'm snel!

 

 


Beste,

Ik krijg nu al netjes elke week hetzelfde mailtje met dat mijn Iphone 12 pro pacific blue niet op voorraad is. Maar na 5 weken het zelfde mailtje weet ik nog steeds niet wanneer die dan wel komt. Het begint nu ook wel een beetje lang te duren. Ik ben nu zelfs al een telefoon aan het aflossen die ik niet heb.. 

Dus mijn vraag luidt  als volgt: Weten jullie al meer over wanneer de IPhone weer op voorraad zal zijn?

 

Admin: samengevoegd met bestaand topic


@RY4N, de 256GB en de 128GB versies worden deze week verwacht.


Op 14 november heb ik de Iphone 12 pro 128GB Blue Pacific besteld. 

Tot op heden nog niks ontvangen, zelfs de standaard mail met ‘informatie over je bestelling’ niet ontvangen afgelopen week. Aantal keer contact gehad met de klantenservice die ook geen gedetailleerde informatie kunnen geven.  

Op het forum lees ik dat dit model deze week binnen komt, kan iemand dat bevestigen? 

Heeft iemand anders de iphone 12 pro 128GB blue al ontvangen? 

Hoor het graag, 

Milou


Milou, ik wacht ook op precies hetzelfde toestel en kleur als jij.

Alleen heb ik het op 14 december, een maand later dan jij besteld.

 

Deze week zouden we meer moeten horen. Ben benieuwd...


@Milou2802 Wat @sf1993 hierboven aangeeft klopt, we verwachten vanaf deze week dit type iPhone weer van Apple binnen te krijgen en dan te versturen :slight_smile: Je krijgt een mailtje zo gauw je toestel naar jou onderweg is.


@Milou2802 Wat @sf1993 hierboven aangeeft klopt, we verwachten vanaf deze week dit type iPhone weer van Apple binnen te krijgen en dan te versturen :slight_smile: Je krijgt een mailtje zo gauw je toestel naar jou onderweg is.

Karma, net een mail gekregen dat de iphone morgen bezorgd wordt! 🥳

iemand een idee of je een paspoort of ook een rijbewijs mag overleggen voor aannemen van de bezorging? 


 

@Milou2802 Wat @sf1993 hierboven aangeeft klopt, we verwachten vanaf deze week dit type iPhone weer van Apple binnen te krijgen en dan te versturen :slight_smile: Je krijgt een mailtje zo gauw je toestel naar jou onderweg is.

Karma, net een mail gekregen dat de iphone morgen bezorgd wordt! 🥳

iemand een idee of je een paspoort of ook een rijbewijs mag overleggen voor aannemen van de bezorging? 

@sf1993 ben benieuwd naar die van ons...


Super fijn, @Milou2802! Als het om een verlenging van een abonnement gaat, maakt het type legitimatiebewijs niets uit: één van de twee mag. Gaat het om een geheel nieuw abonnement/ contract, dan graag het legitimatiebewijs wat je hebt doorgegeven bij jouw bestelling. @Ivy2 Ook voor jou geldt: je krijgt een mailtje zo gauw je toestel naar jou onderweg is. :fingers_crossed_tone4:


@Marcia_ . Het is inmiddels medio week 1, maar kreeg zojuist weer een mail dat de 12 pro 128Gb pacific blue er (tijdelijk! :wink: ) niet is. Enig idee wat een realistische planning is?

Groeten, Arjan


Hi @Arjan-Iphone 12Pro, dit toestel staat nog steeds op een uitlevering vanaf deze week. Dit specifieke type is erg veel besteld en heeft daardoor het grootste aantal klanten dat nog wacht op levering, van alle iPhone 12 varianten. (heb jij even ‘mazzel’ :rolling_eyes: ) Hierdoor is de kans groot dat nog niet iedereen die aan het wachten is, direct van een toestel kan worden voorzien nadat we weer voorraad ontvangen vanuit Apple. We hebben niet inzichtelijk hoeveel toestellen we ontvangen per levering en ook niet wanneer die leveringen exact plaats zullen vinden. Vooralsnog verwachten men nog steeds dat dit bij het merendeel van de wachtende klanten deze week zal zijn, maar als het voor een deel van de klanten pas volgende week wordt, zal dat mij niks verbazen. Uiteraard hoop ik voor je dat je toch snel bericht zult ontvangen dat jouw toestel er aan komt!


Hallo ik heb 4/5 weken geleden de iphone 12 pro PACIFIC BLUE 128 GB   

er staat nu dat hij leverbaar is vanaf begin januari maar mijn vraag was waneer is dat ongeveer wand het is vandaag al weer 7 januari dus Al begin januari


@Ivy2 Yes ik krijg net een sms met dat ik een afspraak voor aflever moment kan gaan inplannen 😁


Hi @Nick12345, ook voor jouw bestelling geldt het volgende:

 Dit specifieke type is erg veel besteld en heeft daardoor het grootste aantal klanten dat nog wacht op levering, van alle iPhone 12 varianten. (heb jij even ‘mazzel’ :rolling_eyes: ) Hierdoor is de kans groot dat nog niet iedereen die aan het wachten is, direct van een toestel kan worden voorzien nadat we weer voorraad ontvangen vanuit Apple. We hebben niet inzichtelijk hoeveel toestellen we ontvangen per levering en ook niet wanneer die leveringen exact plaats zullen vinden. Vooralsnog verwachten men nog steeds dat dit bij het merendeel van de wachtende klanten deze week zal zijn, maar als het voor een deel van de klanten pas volgende week wordt, zal dat mij niks verbazen. Uiteraard hoop ik voor je dat je toch snel bericht zult ontvangen dat jouw toestel er aan komt!

 


@Ivy2 Yes ik krijg net een sms met dat ik een afspraak voor aflever moment kan gaan inplannen 😁

TOPPPPP! Wel raar, jij hebt je toestel 14 dec besteld en ik heb hem 11 dec besteld en nog geen info… Ben benieuwd, hopelijk vandaag meer informatie en anders…. weet ik niet meer wat ik van KPN kan verwachten. Maar in ieder geval ben blij voor je!


@Ivy2 Yes ik krijg net een sms met dat ik een afspraak voor aflever moment kan gaan inplannen 😁

TOPPPPP! Wel raar, jij hebt je toestel 14 dec besteld en ik heb hem 11 dec besteld en nog geen info… Ben benieuwd, hopelijk vandaag meer informatie en anders…. weet ik niet meer wat ik van KPN kan verwachten. Maar in ieder geval ben blij voor je!

 

Oh dat is wel strange, aangezien KPN aangeeft op volgorde van binnenkomst van de bestelling uit te leveren, wat op zich ook eerlijk is. Nu zit er maar een weekendje tussen onze besteldatums maar toch… Hoop dat jij alsnog vandaag of morgen ook een mail ontvangt :relaxed:


Kpn,

Reeds een iPhone 12 pro pacific blue besteld, maar die is blijkbaar niet op voorraad.

Hoe snel kan ik het toestel bij mij thuis verwachten? Gezien ik het toestel binnenkort wel nodig heb.

 

Hendri

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Welkom op het forum @Hendriv! Het oponthoud ligt helaas bij de levering vanuit Apple. De meest nauwkeurige informatie is te vinden via mijn bestelling mobiel


Welkom op het forum @Hendriv! Het oponthoud ligt helaas bij de levering vanuit Apple. De meest nauwkeurige informatie is te vinden via mijn bestelling mobiel

Dit is dus een antwoord waar ik niks aan heb. Kan er concreet niets aangegeven worden voor een specifieke datum van levering?


@Ivy2 Yes ik krijg net een sms met dat ik een afspraak voor aflever moment kan gaan inplannen 😁

TOPPPPP! Wel raar, jij hebt je toestel 14 dec besteld en ik heb hem 11 dec besteld en nog geen info… Ben benieuwd, hopelijk vandaag meer informatie en anders…. weet ik niet meer wat ik van KPN kan verwachten. Maar in ieder geval ben blij voor je!

@sf1993 ben blij voor jou, maar @Kpn hier gaat iets mis, ik heb exact hetzelfde toestel besteld als sf1993, maar dan op 27-11. Sf1993 heeft het op 14-12 besteld. Daar zitten 17 dagen tussen. Hoe zit het met als eerste besteld, eerste geleverd???? Volgens mij komt eerst november en dan pas december of hanteren jullie een andere kalender????


Ik op 2-12 ook nog niks..

 

ps: hoe reageer je op een bericht? 


@Ivy2 Yes ik krijg net een sms met dat ik een afspraak voor aflever moment kan gaan inplannen 😁

TOPPPPP! Wel raar, jij hebt je toestel 14 dec besteld en ik heb hem 11 dec besteld en nog geen info… Ben benieuwd, hopelijk vandaag meer informatie en anders…. weet ik niet meer wat ik van KPN kan verwachten. Maar in ieder geval ben blij voor je!

@sf1993 ben blij voor jou, maar @Kpn hier gaat iets mis, ik heb exact hetzelfde toestel besteld als sf1993, maar dan op 27-11. Sf1993 heeft het op 14-12 besteld. Daar zitten 17 dagen tussen. Hoe zit het met als eerste besteld, eerste geleverd???? Volgens mij komt eerst november en dan pas december of hanteren jullie een andere kalender????

Hier hetzelfde , 23 november pacific blue besteld, nog niets gehoord.

dag ernaar 2e besteld voor me vrouw, ook nog niets van gehoord.

Mag toch hopen dat we morgen bericht krijgen, geduld begint op te raken


Reageer