Skip to main content

Goed nieuws voor alle Applefans: ook dit najaar onthulde Apple zijn nieuwste generatie smartphones: iPhone 12. In dit topic lees je meer over de pre-order, features en verschillen tussen de iPhone 12 iPhone 12 Mini, iPhone 12 Pro en iPhone 12 Pro Max, hoe je de nieuwste iPhone bij KPN kunt bestellen en de levertijd

Heb je vragen over de levering van de nieuwe iPhone 13? Dan kun je terecht in dit topic: iPhone 13 bij KPN, levertijden en specificaties


Wees er snel bij: als eerste besteld = als eerste in huis

Op 16 oktober is de voorverkoop van start gegaan voor de iPhone 12 & iPhone 12 ProAls eerste besteld = als eerste in huis!
Release schema: 

Voorverkoop 16 oktober;
Pre-order de iPhone 12 Voorverkoop: vrijdag 16 oktober 14.00 uur - In de winkels: vrijdag 23 oktober
Pre-order de iPhone 12 Pro Voorverkoop: vrijdag 16 oktober 14.00 uur - In de winkels: vrijdag 23 oktober

Voorverkoop 6 november;
iPhone 12 mini Voorverkoop: vrijdag 6 november 14.00 uur - In de winkels: vrijdag 13 november
iPhone 12 Pro Max Voorverkoop: vrijdag 6 november 14.00 uur - In de winkels: vrijdag 13 november

 

Levertijd iPhone 12

iPhone 12 levertijden: 

iPhone 12               → direct leverbaar tot ~ 2 tot 3 weken*
iPhone 12 Pro        → direct leverbaar tot ~ 2 tot 3 weken*

iPhone 12 mini        → direct leverbaar tot ~ 1 tot 2 weken*
iPhone 12 Pro Max  → direct leverbaar tot ~ 1 tot 2 weken*

De nieuwe iPhone 12 en 12 Pro zijn sinds 16 oktober in de voorverkoop gegaan. De aller vroegste bestellers die de nieuwste iPhone vooruitbestelt hebben kunnen hem vanaf 23 oktober verwachten. 

*Wanneer je je bestelling ontvangt hangt af van het model, kleur en geheugencapaciteit. Een aantal toestellen zijn populair waardoor de levertijd langer duurt.

Niet geleverd? Door een tekort aan toestellen bij Apple is de levertijd wat langer, hierboven vermelden wij  per uitvoering de actuele verwachtte levertermijn. We doen er alles aan om jouw bestelling zo snel mogelijk af te leveren. Hierin geldt: als eerste besteld = als eerste in huis. Via e-mail en sms houden we je op de hoogte over je bestelling! Of raadpleeg: mijn bestelling mobiel

Meer informatie over de levertijd vind je onderaan in de FAQ levertijd iPhone 12!

Apple iPhone 12 & iPhone 12 Mini


Apple iPhone 12
De gloednieuwe iPhone 12 heeft een 6,1-inch Super Retina XDR display. Daarnaast zijn alle toestelschermen voorzien van Apple's nieuwste techniek: Ceramic Shield, deze is 4 keer sterker en kan dus tegen een stootje Een van de grootste verschillen met de iPhone 11, is dat de iPhone 12 Apple nu voor het eerst een smartphone uitbrengt die geschikt is voor 5G. Op het 5G-netwerk van KPN kun je sneller, betrouwbaarder en veiliger internetten.
De iPhone 12 heeft 3 camera's: een groothoekcamera, ultragroothoekcamera en een selfiecamera. Een nieuwe A14 Bionic Chip zorgt voor uitmuntende prestaties. De iPhone 12 is te krijgen in verschillende kekke kleuren. Natuurlijk zijn er de klassieke zwarte, witte, groene en rode iPhones. Je kunt daarnaast kun je nu ook kiezen voor blauw! Loop jij binnenkort te shinen met een iPhone 12 zwart 256 GB? De nieuwe iPhone 12 wordt uitgevoerd met opslagruimtes van 128GB en 256GB. Een mooie upgrade in vergelijking met voorganger iPhone 11.

Apple iPhone 12 Mini
De iPhone 12 Mini lijkt veel op de iPhone 12. Zoals de naam al verklapt, is het toestel iets kleiner van formaat. Het iPhone 12 Mini beeldscherm is 5,4-inch en heeft hetzelfde Super Retina Oled display als het iPhone 12 display. Omdat de iPhone 12 Mini ook een A14 Bionic chip heeft, hoef je je over prestaties en batterijduur niet druk te maken! De Apple iPhone 12 Mini kleuren zijn hetzelfde als de kleuren van de iPhone 12. 

Apple iPhone 12 Pro & iPhone 12 Pro Max


De Apple iPhone 12 Pro en iPhone 12 Pro Max zijn de nieuwe krachtpatsers van Apple. Het strakke, rechthoekige ontwerp maakt ook van deze toestellen echte design toppers. Over goede camera's ook niets te klagen. De iPhone Pro en iPhone Pro Max camera's zijn met recht high end te noemen. Hoogtepunt is de unieke LiDAR scanner. Deze herkent diepte en maakt je foto's nóg realistischer. Apple heeft de iPhone 12 Pro en iPhone 12 Pro Max uitgerust met de kraakheldere Retina XDR displays. De iPhone 12 Pro heeft een 6,1 inch OLED-scherm. Liever een maatje meer? Ga dan voor de iPhone 12 Pro Max met een 6,7 inch OLED-scherm.

FAQ levertijd iPhone 12

 

Hoe kan het dat de leverdatum toch nog verlaat is?

We proberen de leverdatum van je toestel zo nauwkeurig mogelijk te voorspellen. Tijdens het plaatsen van je bestellingen is het mogelijk dat meerdere hetzelfde toestel in hun winkelmandje hebben zitten en net de bestelling eerder hebben afgerond. Hierdoor kan het zijn dat je toestel onverwachts toch een langere levertijd heeft. Geen zorgen, jouw iPhone komt eraan! Uiteraard doen wij ons uiterste best om je bestelling zo snel mogelijk gereed te maken.

Waarom is het ene model iPhone 12 direct leverbaar en het andere duurt weken voordat ik 'm thuis heb?

Sommige modellen in combinatie met een bepaalde kleur en geheugencapaciteit zijn favoriet. Daardoor kan het voorkomen dat (bijvoorbeeld) een andere kleur die minder populair is wel binnen een dag geleverd wordt. Apple levert zijn toestellen per bulk aan ons uit door het tekort aan toestellen wereldwijd. Wij ontvangen de iPhone 12 niet allemaal in één keer, maar in kleinere hoeveelheden. Voor elke levering is niet precies bekend hoeveel toestellen, welke kleuren & geheugencapaciteit wij in ons magazijn binnenkrijgen. Uiteraard krijg je van ons een update via mail en sms zodra we meer informatie hebben over jouw bestelling

Kan de KPN klantenservice op basis van mijn ordernummer een leverdatum geven?

Helaas kan onze klantenservice ook geen exacte leverdatum aan je doorgeven. Door een tekort aan iPhone 12 toestellen wereldwijd worden wij elke week door Apple bevoorraad. We weten niet precies hoeveel, welke type, kleur en geheugencapaciteit we bij de levering van Apple ontvangen. Wij doen er alles aan om je bestelling zo snel mogelijk af te leveren. Zodra jouw iPhone 12 bij ons binnen is, krijg je van ons direct een melding via sms en mail dat je toestel eraan komt! :tada:

Wanneer kan ik mijn iPhone verwachten?

We doen er alles aan om jouw bestelling zo snel mogelijk af te leveren. Hierin geldt: als eerste besteld = als eerste in huis. Via e-mail en sms houden we je op de hoogte over je bestelling! Of raadpleeg: mijn bestelling mobiel

Iemand in mijn omgeving heeft de nieuwste iPhone 12 al ontvangen, terwijl hij later besteld heeft. Hoe kan dit?

Als eerste besteld = als eerste in huis! Daar houden we ons aan. Maar stel dat een bepaalde kleur en/of geheugencapaciteit enorm populair is, dan is een andere kleur sneller te leveren door ons. Zelfs als deze later besteld is.

 Ik heb per ongeluk de verkeerde type/ kleur/geheugencapaciteit besteld, kan ik dit nog wijzigen?

Je bestelling wijzigen nadat je 'm hebt afgerond kan helaas niet. We hanteren een strak order- en leverschema, omdat we jouw toestelkeuze hebben vastgelegd is de uitlevering van je bestelling gekoppeld aan het type, kleur en geheugencapaciteit. Je order annuleren en opnieuw plaatsen kan altijd, neem daarvoor contact op met de klantenservice.
Let op: je bestelling komt wel weer achteraan de wachtrij te staan. Controleer daarom je bestelling vooraf goed!

 

Ook interessant om te lezen: 

 

Hoi , @Theovanexcel

Wat vervelend dat jouw toestel nu niet leverbaar is, de actuele levertijden vind je boven aan dit artikel. Als jij een ander kleur toestel wilt, omdat deze wel leverbaar is, kan je jouw bestelling annuleren via 0800-0402. Vervolgens kan je een nieuwe bestelling plaatsen met een ander toestel. 


Zojuist de iPhone pro Max 128G in het zwart besteld.

Nou staat er dat die niet leverbaar is op het moment maar er staat ook nergens hoe lang het ongeveer gaat duren. Iemand enige idee? 

 

Admin: samengevoegd met centrale topic


@Jerooeeen, je bedoelt in de kleur graphite toch? Die komt deze week weer op voorraad en zullen we deze gaan uitleveren. 


Hai!

 

Zojuist de Iphone 12 pro, Silver, 128 GB besteld. Is er al meer bekend dan enkel ‘begin februari’ qua levertijd? 


Hai!

 

Zojuist de Iphone 12 pro, Silver, 128 GB besteld. Is er al meer bekend dan enkel ‘begin februari’ qua levertijd? 

Hi Jesse, ik kan me voorstellen dat je wilt weten wanneer je je nieuwe iPhone kunt verwachten! Ik heb het voor je nagekeken. We verwachten vanaf week 6 dit toestel weer binnen te krijgen en te kunnen versturen. Je krijgt een mailtje zo gauw jouw toestel naar je toe komt.


Hi!

Ik heb een week geleden de nieuwe iPhone 12 pro max besteld bij de PhoneHouse met een KPN-abonnement. Nu vraag ik mij af of KPN Apple toestellen levert aan de PhoneHouse, of dat de PhoneHouse de Apple toestellen gewoon van Apple zelf krijgt? 

 


De levering van jouw toestel gaat via de Phonehouse zelf @sophievn. Wij zorgen alleen voor het abonnement, dus jouw belminuten en databundel. 


Goedenavond,

Ik heb drie dagen terug mijn abonnement verlengd met de nieuwe 12 Max Pro 128GB. Mijn huidige abonnement loopt af op 13 februari. Wordt de telefoon voor die tijd verwacht? En hoe werkt het indien de telefoon nog niet leverbaar is maar het abonnement wel in gaat? Dan betaal ik natuurlijk maandelijks voor een telefoon die ik nog niet heb. 
 

Dank alvast en ik kijk uit naar de telefoon!


Hi @Kmbr, ik weet niet welke kleur je hebt besteld, maar de Pro Max 128GB Graphite wordt vermoedelijk wel voor die datum weer uitgeleverd. We weten nooit hoeveel toestellen we gaan ontvangen dus de kans bestaat dat mensen die al langer wachten wel hun toestel ontvangen en jij nog niet, omdat er niet voldoende toestellen bij ons binnen komen.  Je nieuwe abonnement zal echter pas ingaan als je je toestel hebt ontvangen, je gaat dus niet betalen voor iets dat je nog niet hebt :relaxed: 


Kan er een indicatie worden gegeven voor de iPhone 12 Pro Max 512gb graphite? Ik ben sinds november aan het wachten..


@Micvdz we verwachten vanaf week 7 deze weer te kunnen leveren. Zodra we het toestel naar je toe gaan sturen krijg je uiteraard eerst ook van ons een mail om dit te laten weten.


@Thomas 

Deze week zouden jullie de Iphone 12 pro 256 gb silver weer binnenkrijgen. Heb alleen helaas geen update ontvangen over mijn bestelling. Ik ga er dus van uit dat er niet genoeg toestellen binnen zijn gekomen

Wanneer wordt de volgende lading verwacht en kan ik mijn bestelling verwachten?


Hi @Saesje! Op dit moment verwachten wij halverwege februari weer een nieuwe voorraad, naar verwachting volgende week: maar pin mij er niet op vast. Zodra er een toestel naar jou onderweg is, ontvang je een bericht met een Track and trace code.


Hallo,

Ik heb op 5 februari 2021 een iPhone 12 Pro besteld op de site. Nu kreeg ik te horen dat deze niet meer op voorraad is. Is het bij jullie bekend wanneer er weer een levering word verwacht?

 

Groet

*Admin: verplaatst naar algemene iPhone 12 topic


Hoi @Samxxx, welkom! Zie het startbericht van het topic waar we je naar verplaatst hebben voor de verwachte levertijden. 


Het is bijna drie maanden geleden dat ik het Apple 12 Pro-telefoonabonnement heb gekocht en de termijnen heb betaald, maar ik heb het nog niet ontvangen.

Als u geen goede diensten kunt verlenen, kunt u zich beter niet registreren.


Hi @Asi1985, welkom hier. We hebben je reactie verplaatst naar dit algemene topic over de levertijden van de iPhone 12. In het startbericht vind je hierover meer informatie.


Heeft iemand enig idee waarom mijn iPhone 12 max pro (516gb) nog steeds niet geleverd is? Begin 2021 bestelling gedaan...maar het blijft stil. Zijn de problemen ook met de 256GB versie?

Wat ik vreemd vind is dat ik telkens een update krijg dat het er niet is...maar dat ik dan geen optie krijg om wellicht andere versie te bestellen. Ik zit nu al meer dan een maand te “werken” op een oude iPhone 4. Telefoon is voor werk, weet niet of KPN de urgentie ziet. Opties om bijv. online contact hier over op te nemen komen voor 90% uit bij mogelijkheid om telefoon te bestellen. Alles om de klantenservice te ontlasten. Ben ik niet gewend van KPN.

Alvast bedankt voor de opheldering.


Hi @Marco S., welkom! Ik heb je vraag verplaatst naar dit algemene topic over de iPhone 12 en de levertijden. Ik kan me voorstellen dat je je nieuwe telefoon zo snel mogelijk wilt hebben. In het startbericht staat meer informatie over de levering van de nieuwe iPhone. Mocht je nog vragen hebben, laat het dan gerust weten!


Hi @Marco S., welkom! Ik heb je vraag verplaatst naar dit algemene topic over de iPhone 12 en de levertijden. Ik kan me voorstellen dat je je nieuwe telefoon zo snel mogelijk wilt hebben. In het startbericht staat meer informatie over de levering van de nieuwe iPhone. Mocht je nog vragen hebben, laat het dan gerust weten!

Hoi Alexandra,


Ik zie dat dit een standaard antwoord is. Nee niet blij met het antwoord helaas. Wat ik lees over de levertijd is dat deze: direct leverbaar tot ~ 1 tot 2 weken* 

Ik heb de telefoon op 3 januari besteld. Dat is nu 5 weken geleden… Volgens mij klopt de informatie dus niet. Maar wellicht zie ik dat verkeerd?


Ik snap dat het niet het antwoord is wat je wilde lezen Marco. Wij zijn afhankelijk van een volgende levering van Apple, waarna we de toestellen kunnen uitleveren. Het hangt af van de kleur en de geheugencapaciteit, daar kunnen verschillen in zitten. Sommige modellen zijn populairder dan anderen, waardoor de levertijd per model kan verschillen. Zodra jouw toestel geleverd kan worden, krijg je daar een bericht over.


Ik snap dat het niet het antwoord is wat je wilde lezen Marco. Wij zijn afhankelijk van een volgende levering van Apple, waarna we de toestellen kunnen uitleveren. Het hangt af van de kleur en de geheugencapaciteit, daar kunnen verschillen in zitten. Sommige modellen zijn populairder dan anderen, waardoor de levertijd per model kan verschillen. Zodra jouw toestel geleverd kan worden, krijg je daar een bericht over.

Hoi Jasper,

Naar dat antwoord was ik op zoek. Want is het dan niet handiger dat ik bijv. i.p.v. een blauwe een zwarte neem? Als die wel eerder leverbaar is. Maakt mij niet zoveel uit. Of kunnen jullie dat niet aanbieden?


Dat zijn de twee meest populaire modellen, er zit weinig verschil tussen. Als je een ander toestel wilt zal de huidige bestelling geannuleerd moeten worden en daarna opnieuw geplaatst, daarmee kom je achteraan in de wachtrij voor het andere toestel te staan. Nu zal je voor het gekozen toestel al verder naar voren staan (we kunnen die wachtrij niet inzien), waardoor afwachten de gunstigste optie is.


Ik had een iphone 12 pro 128gb silver besteld maar was verkeerd. Had deze toen geannuleerd en de iphone 12 pro 256gb ocean blue besteld. Beide telefoons moeten betalen. 20 minuten aan de telefoon gezeten vervolgens hing de mevrouw op.Gebeld wat bleek hebben ze de oceanen blue geannuleerd dus nu meer dan 500 euro kwijt en geen telefoon met abonnement. Kunnen ze niet oplossen alleen 14 dagen op mijn geld wachten en een nieuwe bestelling plaatsen. Jaren lang KPN klant en dan zo afgescheept worden. Belachelijk

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Hoi @Mecheltje. Welkom op het KPN Forum. Ik heb jouw bericht verplaats naar dit topic. Wat vervelend dat je 14 dagen op jouw geld moet wachten en dat je nu geen nieuwe iPhone 12 pro hebt. Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat wij hier iets in kunnen betekenen, maar we zoeken het toch graag voor je uit. Zou je daarvoor jouw naam, postcode, huisnummer, klantnummer en mobielnummer achter willen laten in het KPN Forum profiel en een berichtje in dit topic nadat je dit hebt gedaan? 


Reageer