Skip to main content

Goed nieuws voor alle Applefans: ook dit najaar onthulde Apple zijn nieuwste generatie smartphones: iPhone 12. In dit topic lees je meer over de pre-order, features en verschillen tussen de iPhone 12 iPhone 12 Mini, iPhone 12 Pro en iPhone 12 Pro Max, hoe je de nieuwste iPhone bij KPN kunt bestellen en de levertijd

Heb je vragen over de levering van de nieuwe iPhone 13? Dan kun je terecht in dit topic: iPhone 13 bij KPN, levertijden en specificaties


Wees er snel bij: als eerste besteld = als eerste in huis

Op 16 oktober is de voorverkoop van start gegaan voor de iPhone 12 & iPhone 12 ProAls eerste besteld = als eerste in huis!
Release schema: 

Voorverkoop 16 oktober;
Pre-order de iPhone 12 Voorverkoop: vrijdag 16 oktober 14.00 uur - In de winkels: vrijdag 23 oktober
Pre-order de iPhone 12 Pro Voorverkoop: vrijdag 16 oktober 14.00 uur - In de winkels: vrijdag 23 oktober

Voorverkoop 6 november;
iPhone 12 mini Voorverkoop: vrijdag 6 november 14.00 uur - In de winkels: vrijdag 13 november
iPhone 12 Pro Max Voorverkoop: vrijdag 6 november 14.00 uur - In de winkels: vrijdag 13 november

 

Levertijd iPhone 12

iPhone 12 levertijden: 

iPhone 12               → direct leverbaar tot ~ 2 tot 3 weken*
iPhone 12 Pro        → direct leverbaar tot ~ 2 tot 3 weken*

iPhone 12 mini        → direct leverbaar tot ~ 1 tot 2 weken*
iPhone 12 Pro Max  → direct leverbaar tot ~ 1 tot 2 weken*

De nieuwe iPhone 12 en 12 Pro zijn sinds 16 oktober in de voorverkoop gegaan. De aller vroegste bestellers die de nieuwste iPhone vooruitbestelt hebben kunnen hem vanaf 23 oktober verwachten. 

*Wanneer je je bestelling ontvangt hangt af van het model, kleur en geheugencapaciteit. Een aantal toestellen zijn populair waardoor de levertijd langer duurt.

Niet geleverd? Door een tekort aan toestellen bij Apple is de levertijd wat langer, hierboven vermelden wij  per uitvoering de actuele verwachtte levertermijn. We doen er alles aan om jouw bestelling zo snel mogelijk af te leveren. Hierin geldt: als eerste besteld = als eerste in huis. Via e-mail en sms houden we je op de hoogte over je bestelling! Of raadpleeg: mijn bestelling mobiel

Meer informatie over de levertijd vind je onderaan in de FAQ levertijd iPhone 12!

Apple iPhone 12 & iPhone 12 Mini


Apple iPhone 12
De gloednieuwe iPhone 12 heeft een 6,1-inch Super Retina XDR display. Daarnaast zijn alle toestelschermen voorzien van Apple's nieuwste techniek: Ceramic Shield, deze is 4 keer sterker en kan dus tegen een stootje Een van de grootste verschillen met de iPhone 11, is dat de iPhone 12 Apple nu voor het eerst een smartphone uitbrengt die geschikt is voor 5G. Op het 5G-netwerk van KPN kun je sneller, betrouwbaarder en veiliger internetten.
De iPhone 12 heeft 3 camera's: een groothoekcamera, ultragroothoekcamera en een selfiecamera. Een nieuwe A14 Bionic Chip zorgt voor uitmuntende prestaties. De iPhone 12 is te krijgen in verschillende kekke kleuren. Natuurlijk zijn er de klassieke zwarte, witte, groene en rode iPhones. Je kunt daarnaast kun je nu ook kiezen voor blauw! Loop jij binnenkort te shinen met een iPhone 12 zwart 256 GB? De nieuwe iPhone 12 wordt uitgevoerd met opslagruimtes van 128GB en 256GB. Een mooie upgrade in vergelijking met voorganger iPhone 11.

Apple iPhone 12 Mini
De iPhone 12 Mini lijkt veel op de iPhone 12. Zoals de naam al verklapt, is het toestel iets kleiner van formaat. Het iPhone 12 Mini beeldscherm is 5,4-inch en heeft hetzelfde Super Retina Oled display als het iPhone 12 display. Omdat de iPhone 12 Mini ook een A14 Bionic chip heeft, hoef je je over prestaties en batterijduur niet druk te maken! De Apple iPhone 12 Mini kleuren zijn hetzelfde als de kleuren van de iPhone 12. 

Apple iPhone 12 Pro & iPhone 12 Pro Max


De Apple iPhone 12 Pro en iPhone 12 Pro Max zijn de nieuwe krachtpatsers van Apple. Het strakke, rechthoekige ontwerp maakt ook van deze toestellen echte design toppers. Over goede camera's ook niets te klagen. De iPhone Pro en iPhone Pro Max camera's zijn met recht high end te noemen. Hoogtepunt is de unieke LiDAR scanner. Deze herkent diepte en maakt je foto's nóg realistischer. Apple heeft de iPhone 12 Pro en iPhone 12 Pro Max uitgerust met de kraakheldere Retina XDR displays. De iPhone 12 Pro heeft een 6,1 inch OLED-scherm. Liever een maatje meer? Ga dan voor de iPhone 12 Pro Max met een 6,7 inch OLED-scherm.

FAQ levertijd iPhone 12

 

Hoe kan het dat de leverdatum toch nog verlaat is?

We proberen de leverdatum van je toestel zo nauwkeurig mogelijk te voorspellen. Tijdens het plaatsen van je bestellingen is het mogelijk dat meerdere hetzelfde toestel in hun winkelmandje hebben zitten en net de bestelling eerder hebben afgerond. Hierdoor kan het zijn dat je toestel onverwachts toch een langere levertijd heeft. Geen zorgen, jouw iPhone komt eraan! Uiteraard doen wij ons uiterste best om je bestelling zo snel mogelijk gereed te maken.

Waarom is het ene model iPhone 12 direct leverbaar en het andere duurt weken voordat ik 'm thuis heb?

Sommige modellen in combinatie met een bepaalde kleur en geheugencapaciteit zijn favoriet. Daardoor kan het voorkomen dat (bijvoorbeeld) een andere kleur die minder populair is wel binnen een dag geleverd wordt. Apple levert zijn toestellen per bulk aan ons uit door het tekort aan toestellen wereldwijd. Wij ontvangen de iPhone 12 niet allemaal in één keer, maar in kleinere hoeveelheden. Voor elke levering is niet precies bekend hoeveel toestellen, welke kleuren & geheugencapaciteit wij in ons magazijn binnenkrijgen. Uiteraard krijg je van ons een update via mail en sms zodra we meer informatie hebben over jouw bestelling

Kan de KPN klantenservice op basis van mijn ordernummer een leverdatum geven?

Helaas kan onze klantenservice ook geen exacte leverdatum aan je doorgeven. Door een tekort aan iPhone 12 toestellen wereldwijd worden wij elke week door Apple bevoorraad. We weten niet precies hoeveel, welke type, kleur en geheugencapaciteit we bij de levering van Apple ontvangen. Wij doen er alles aan om je bestelling zo snel mogelijk af te leveren. Zodra jouw iPhone 12 bij ons binnen is, krijg je van ons direct een melding via sms en mail dat je toestel eraan komt! :tada:

Wanneer kan ik mijn iPhone verwachten?

We doen er alles aan om jouw bestelling zo snel mogelijk af te leveren. Hierin geldt: als eerste besteld = als eerste in huis. Via e-mail en sms houden we je op de hoogte over je bestelling! Of raadpleeg: mijn bestelling mobiel

Iemand in mijn omgeving heeft de nieuwste iPhone 12 al ontvangen, terwijl hij later besteld heeft. Hoe kan dit?

Als eerste besteld = als eerste in huis! Daar houden we ons aan. Maar stel dat een bepaalde kleur en/of geheugencapaciteit enorm populair is, dan is een andere kleur sneller te leveren door ons. Zelfs als deze later besteld is.

 Ik heb per ongeluk de verkeerde type/ kleur/geheugencapaciteit besteld, kan ik dit nog wijzigen?

Je bestelling wijzigen nadat je 'm hebt afgerond kan helaas niet. We hanteren een strak order- en leverschema, omdat we jouw toestelkeuze hebben vastgelegd is de uitlevering van je bestelling gekoppeld aan het type, kleur en geheugencapaciteit. Je order annuleren en opnieuw plaatsen kan altijd, neem daarvoor contact op met de klantenservice.
Let op: je bestelling komt wel weer achteraan de wachtrij te staan. Controleer daarom je bestelling vooraf goed!

 

Ook interessant om te lezen: 

 

Dit is toch al helemaal raar! 

 


Dit is toch al helemaal raar! 

 

Hahaha wat is dit dan... er klopt he le maal niks van de voorraden 😂


Tip: De iPhone 12 Pro 128 gb Zwart is momenteel op voorraad bij mobiel.nl, en ze doen aan zondaglevering. Bovendien is het toestel 24 euro goedkoper daar.

 

Ik heb zojuist mijn order voor de niet-pro variant geannuleerd bij KPN en het daar besteld (ook met verlenging bij KPN). Wordt morgen geleverd.

Hoe heb je hem geannuleerd bij kpn? Wil dit ook gaan doen


Dit is toch al helemaal raar! 

 

Hahaha wat is dit dan... er klopt he le maal niks van de voorraden 😂

Ik heb net Belsimpel opgebeld en ze zeggen dat ze de Iphone’s zelf inkopen en meerdere leveranciers hebben. Je kan bij hun een abonnement afsluiten met nummerbehoud en dan zit je alsnog bij kpn en heb je gewoon je Iphone morgen in huis😂! KPN waar zijn jullie mee bezig! 


Tip: De iPhone 12 Pro 128 gb Zwart is momenteel op voorraad bij mobiel.nl, en ze doen aan zondaglevering. Bovendien is het toestel 24 euro goedkoper daar.

 

Ik heb zojuist mijn order voor de niet-pro variant geannuleerd bij KPN en het daar besteld (ook met verlenging bij KPN). Wordt morgen geleverd.

Hoe heb je hem geannuleerd bij kpn? Wil dit ook gaan doen

Gewoon even bellen met de KPN klantenservice.


Ook ik heb even contact opgenomen met de klantenservice, productexpert gaf aan dat ze niet konden zien waar de bestelling misliep, maar kon wel aangeven dat het toestel momenteel niet leverbaar is (Pro pacific blue 256gb). Ik heb mijn verlenging en bestelling geannuleerd en hetzelfde abonnement + hetzelfde toestel bij belsimpel besteld. Toestel morgen in huis.


Ook ik heb even contact opgenomen met de klantenservice, productexpert gaf aan dat ze niet konden zien waar de bestelling misliep, maar kon wel aangeven dat het toestel momenteel niet leverbaar is (Pro pacific blue 256gb). Ik heb mijn verlenging en bestelling geannuleerd en hetzelfde abonnement + hetzelfde toestel bij belsimpel besteld. Toestel morgen in huis.

Hoelang duurde het voor belsimpel de aanvraag bij kpn gedaan heeft? Ik heb m net ook via belsimpel besteld via kpn maar zit te wachten tot kpn m verwerkt heeft.


Heb de iPhone 12 Pro gepre-orderd en had nog contact opgenomen met klantenservice omdat ik de updates die je kreeg op de duidelijk verouderde statuspagina erg vaag vond. Ik begrijp niet wanneer de verlenging van mijn nieuwe abonnement zou ingaan of wanneer de iPhone (ongeveer) geleverd wordt. Daarop werd mij verteld dat mijn iPhone gelukkig bij de eerste batch zat en dat ik de woensdag of donderdag voor vrijdag 23 oktober een sms zou krijgen om de levering in te plannen. Nu is het zaterdag 24 oktober en heb ik weer contact opgenomen met een medewerker die mij heeft verteld dat het 2-3 weken zou kunnen duren. Hoe kan het dat zo een grote provider een dramatisch slechte customer experience en logistieke problemen heeft? Andere webwinkels hebben hun pre-order bestellingen al geleverd en geven veel meer duidelijkheid in het proces. Bij Coolblue kan ik zelfs sommige iPhones bestellen die morgen binnenkomen, en zijn alle pre-orders gisteren bezorgd.
Is het niet mogelijk dat de iPhone toevallig op voorraad is in een KPN winkel?

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 


Ook ik heb even contact opgenomen met de klantenservice, productexpert gaf aan dat ze niet konden zien waar de bestelling misliep, maar kon wel aangeven dat het toestel momenteel niet leverbaar is (Pro pacific blue 256gb). Ik heb mijn verlenging en bestelling geannuleerd en hetzelfde abonnement + hetzelfde toestel bij belsimpel besteld. Toestel morgen in huis.

Hoelang duurde het voor belsimpel de aanvraag bij kpn gedaan heeft? Ik heb m net ook via belsimpel besteld via kpn maar zit te wachten tot kpn m verwerkt heeft.

Twee uur ongeveer


Ook ik heb even contact opgenomen met de klantenservice, productexpert gaf aan dat ze niet konden zien waar de bestelling misliep, maar kon wel aangeven dat het toestel momenteel niet leverbaar is (Pro pacific blue 256gb). Ik heb mijn verlenging en bestelling geannuleerd en hetzelfde abonnement + hetzelfde toestel bij belsimpel besteld. Toestel morgen in huis.

Lekker hoor, veel plezier er mee! :)


Ook ik heb even contact opgenomen met de klantenservice, productexpert gaf aan dat ze niet konden zien waar de bestelling misliep, maar kon wel aangeven dat het toestel momenteel niet leverbaar is (Pro pacific blue 256gb). Ik heb mijn verlenging en bestelling geannuleerd en hetzelfde abonnement + hetzelfde toestel bij belsimpel besteld. Toestel morgen in huis.

Hoelang duurde het voor belsimpel de aanvraag bij kpn gedaan heeft? Ik heb m net ook via belsimpel besteld via kpn maar zit te wachten tot kpn m verwerkt heeft.

Twee uur ongeveer

Heb nu net mijn bevestiging gehad.

morgen word mijne geleverd.


Ik heb gisteren mijn telefoonabonnement verlengd en daarbij de IPhone 12 pro besteld. Wanneer ik via de link vanuit mijn mail, de bestel pagina open, staat bovenaan de pagina “beoordeling”. Maar ik heb wel een mail gehad dat de telefoon voor me gereserveerd is. En op de pagina van de order staat ook dat het niet meer geannuleerd kan worden omdat het al onderweg en/of geleverd is. Ik snap nu niet zo goed wat de werkelijke status is. Is het nu al beoordeeld en onderweg of..? 

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 


Dit is toch al helemaal raar! 

 

Hahaha wat is dit dan... er klopt he le maal niks van de voorraden 😂

Ik heb net Belsimpel opgebeld en ze zeggen dat ze de Iphone’s zelf inkopen en meerdere leveranciers hebben. Je kan bij hun een abonnement afsluiten met nummerbehoud en dan zit je alsnog bij kpn en heb je gewoon je Iphone morgen in huis😂! KPN waar zijn jullie mee bezig! 

Thank you so much voor deze tip! Heb echt precies hetzelfde probleem gehad als jullie allemaal. Voor vrijdag besteld, in zijn geheel afgerekend en niet ontvangen wegens een tekort. Vanmiddag bestelling geannuleerd, via Belsimpel opnieuw besteld met een KPN abonnement, goedkeuring en verzending is as we speak in gang gezet. Morgen verwacht ik hem ook! Heel veel succes voor degene die rustig afwachten op de levering. Anders neem deze tip echt aan (:


Na al het drama via kpn heb ik vanochtend overnieuw contact opgenomen, toen vertelden ze me dat het minimaal 2-3 weken ging duren. Erna de bestelling geannuleerd en besteld via mobiel.nl en hij wordt morgen al geleverd. 
 


Hoe hebben jullie de bestelling geannuleerd? Bij mij zeg KPN dat het niet meer mogelijk is om te annuleren, omdat het pakket (misschien) al onderweg is. Maar dat weten ze ook weer niet zeker en ook niet wanneer het word verstuurd. 
Ik wil ook graag via belsimpel.nl proberen te bestellen. 


Hoe hebben jullie de bestelling geannuleerd? Bij mij zeg KPN dat het niet meer mogelijk is om te annuleren, omdat het pakket (misschien) al onderweg is. Maar dat weten ze ook weer niet zeker en ook niet wanneer het word verstuurd. 
Ik wil ook graag via belsimpel.nl proberen te bestellen. 

Je kan het 0800 0402 nummer bellen en vragen om je bestelling te annuleren. Ik ben 3x vanmiddag uit de klantenservice gegooid met deze vraag. Uiteindelijk de vraag ingesproken dat ik uitleg wilde over een factuur van mijn mobiel om uiteindelijk toch nog iemand aan de lijn te krijgen die mij toevallig zelfs kon helpen met het annuleren van mijn bestelling. (:


Zelfde hier, als ik niet snel meer duidelijkheid krijg van KPN zal ik ook moeten annuleren en bestellen bij een winkel wiens logistieke proces wel normaal functioneert...


Ook zojuist geannuleerd bij KPN en via Belsimpel gedaan. Krijg morgen mijn telefoon in huis. Het kan dus wel


Idem hier. Overigens supersnel en supervriendelijk geholpen. Al met al niet langer dan 4 of 5 minuten aan de lijn gehangen met de KPN. Dat is ook meteen de reden waarom ik bij de KPN blijf, alleen nu de verlenging + toestel via Belsimpel gedaan en die wordt morgen (fingers crossed) geleverd.


In minder dan 24 uur na bestelling bij Belsimpel de telefoon ontvangen. Keurig op de hoogte gehouden van elke stap binnen het proces. 


Als eerste besteld is niet als eerste bezorgd dat blijkt wel weer. Zie vele mensen die uren later of zelfs dagen later besteld hebben en eerder telefoons hebben dan mensen die tussen 14.00 en 14.15 besteld hebben. Heel gek zelfs als het om dezelfde toestellen en gb gaat.. 

 

jammer dit


Vanochtend heb ik een mail van jullie ontvangen "Helaas hebben wij de Apple iPhone 12 5G 128GB, Black tijdelijk niet op voorraad. Onze excuses hiervoor." en dat jullie niet weten wanneer het toestel binnen is, maar kan ik een indicatie krijgen van hoelang ik hier op moet wachten? Hebben we het over weken of maanden?

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst


Hoe hebben jullie de bestelling geannuleerd? Bij mij zeg KPN dat het niet meer mogelijk is om te annuleren, omdat het pakket (misschien) al onderweg is. Maar dat weten ze ook weer niet zeker en ook niet wanneer het word verstuurd. 
Ik wil ook graag via belsimpel.nl proberen te bestellen. 

 

Als jouw toestel al daadwerkelijk onderweg is, @Suus1492, dan kunnen wij het aan onze kant niet meer annuleren. In dat geval zou je dat zelf kunnen doen door de levering te weigeren, maar dat is dan ook weer niet de bedoeling. Als er nog niet daadwerkelijk iets naar je onderweg is, dan kan het aan onze kant gewoon geannuleerd worden. Als je dan ook nog geen mail hebt gehad dat jouw toestel verzonden is, en je wilt echt annuleren, neem dan opnieuw contact op met de klantenservice. 

 

Vanochtend heb ik een mail van jullie ontvangen "Helaas hebben wij de Apple iPhone 12 5G 128GB, Black tijdelijk niet op voorraad. Onze excuses hiervoor." en dat jullie niet weten wanneer het toestel binnen is, maar kan ik een indicatie krijgen van hoelang ik hier op moet wachten? Hebben we het over weken of maanden?

Onbekend, @Aron91. Kan zijn dat we deze week nieuwe binnen krijgen, kan ook later zijn. Maar dan eerder een week of wat, en niet maanden. 

 


@Erik_  Ja, het heeft nu geen zin meer om te annuleren. Overal is soort van uit de voorraad. Ik wacht nog tot donderdag. Als weer niets veranderd in bestelstatus, dan bel ik weer de klantenservice.

Nogal raar dat mensen die hun bestelling hebben geannuleerd en later bij Belsimpel.nl bestellen eerder hun toestel krijgen dan mensen die pre-order hebben. 

Hoe komt dit?
 

Ik hoop echt deze week meer informatie over mijn bestelling te krijgen.


@Erik_  Ja, het heeft nu geen zin meer om te annuleren. Overal is soort van uit de voorraad. Ik wacht nog tot donderdag. Als weer niets veranderd in bestelstatus, dan bel ik weer de klantenservice.

Nogal raar dat mensen die hun bestelling hebben geannuleerd en later bij Belsimpel.nl bestellen eerder hun toestel krijgen dan mensen die pre-order hebben. 

Hoe komt dit?
 

Ik hoop echt deze week meer informatie over mijn bestelling te krijgen.

Suus, Erik heeft het over “daadwerkelijk onderweg”. Zolang je geen verzendvestiging hebt en je bestelling nog steeds in bolletje 1 staat dan is er helemaal niks naar je onderweg. Ik heb gisteren geannuleerd en mijn toestel zit nu ergens in een PostNL auto. Ik blijf wel gewoon bij de KPN hoor, die nemen de telefoon tenminste op, maar ik vermoed dat de KPN gokt dat ze via die derde partijen zoals Belsimpel meer nieuwe klanten binnen halen dan klanten die toch al bij de KPN zitten, en daar dus meer voorraad naartoe sturen. Ook kan het zijn dat clubs zoals Belsimpel zelf partijen sourcen en deze bundelen met de abo’s waar ze het meeste premie van de telco’s op krijgen. Er was bij Belsimpel om 11:20 lig nog ruim voorraad (128GB Pro’s in grijs en zilver) voor mensen die bij de KPN verlengen.


Reageer