Skip to main content

Sinds een week is 4G bereik dramatisch. Valt continue uit, hotspot maken werkt ook niet meer.

Ligt aan netwerk, niet aan toestel

toestel gecheckt, instellingen etc. 
Is uitgesloten dat het aan het toestel ligt, update IPhone of overige instellingen. Is aantoonbaar netwerk KPN verslechterd, heb namelijk meerdere mobiele abos lopen bij KPN- elk toestel geeft een sterk verminderd bereik aan 

Ik heb al sinds begin juni ongeveer problemen met het bereik van mijn IPhone 11. En met mij vele anderen ook met andere IPhones. KPN zegt er mee bezig te zijn maar het duurt veel te lang. Ik heb continue wegvallende gesprekken en wegvallend internet. Niet acceptabel en het duurt nu al drie maanden. Mij dochter kreeg nu ook problemen met het Internet op haar IPhone, geen idee at het probleem is. Ik zou wel de klantenservice bellen en een ticket aan laten maken ivm een eventuele vergoeding.


Sinds een week is 4G bereik dramatisch. Valt continue uit, hotspot maken werkt ook niet meer.

Ligt aan netwerk, niet aan toestel

toestel gecheckt, instellingen etc. 
Is uitgesloten dat het aan het toestel ligt, update IPhone of overige instellingen. Is aantoonbaar netwerk KPN verslechterd, heb namelijk meerdere mobiele abos lopen bij KPN- elk toestel geeft een sterk verminderd bereik aan 

 

Hoi @HK111 

Ik raad je aan om contact op te nemen met de klantenservice van KPN, om daar een ticket te laten aanmaken voor de technische dienst van KPN.

Vanuit de technische dienst wordt je dan op de hoogte gehouden bij nieuwe ontwikkelingen en updates, en je wordt geplaatst op een lijst van getroffen klanten die gebeld gaan worden voor een passende oplossing en compensatie.
 

Telefoonnummer klantenservice:

  • 0800-0402 
  • 1200 (vanaf een KPN mobiele aansluiting)

Bereikbaar:

  • Maandag tot en met Vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
  • Zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
  • Zondag gesloten

 

Houdt er rekening mee, dat het even kan duren voordat je wat hoort vanuit de technische dienst, aangezien het daar bovengemiddeld druk is.


Thanks Michel, direct je advies opgevolgd.

ben benieuwd- voor mij is het sinds lange tijd dat het bereik ineens is verslechterd . Hou je geïnformeerd!


Ik heb al sinds begin juni ongeveer problemen met het bereik van mijn IPhone 11. En met mij vele anderen ook met andere IPhones. KPN zegt er mee bezig te zijn maar het duurt veel te lang. Ik heb continue wegvallende gesprekken en wegvallend internet. Niet acceptabel en het duurt nu al drie maanden. Mij dochter kreeg nu ook problemen met het Internet op haar IPhone, geen idee at het probleem is. Ik zou wel de klantenservice bellen en een ticket aan laten maken ivm een eventuele vergoeding.

 

 

exact wat ik ervaar; ben niet geswitched van plaats / omgeving/ woning. Ofwel het bereik is onder dezelfde omstandigheden verslechterd. 
 

 

 


Gisteren ook wee gesprekken gemist omdat de telefoon niet over gaat. Terwijl ik er naast zit!

 

ik baal hier van want heb ook hartproblemen, stel dat ik een hulpdienst moet bellen en de telefoon doet het niet. 


Gisteren ook wee gesprekken gemist omdat de telefoon niet over gaat. Terwijl ik er naast zit!

 

ik baal hier van want heb ook hartproblemen, stel dat ik een hulpdienst moet bellen en de telefoon doet het niet. 

Alarmnummer blijft altijd werken, dat heeft de helpdesk mij verzekerd. Maar (gelukkig) niet hoeven te gebruiken/testen, dus ik weet het niet zeker.

Voor het iPhone 11 probleem: Bellen en een ticket aan laten maken. Ik ben bang dat je onderaan de lijst komt te staan, dus je moet echt heel veel geduld hebben. Uiteindelijk krijg je een belletje en moet je je iPhone 11 opsturen naar RecoNext. Deze maken een rapport en zullen waarschijnlijk zien dat je telefoon gewoon in orde is. Daarna krijg je als het goed is een iPhone 13. Dus bellen, geduld, soms extra achteraan bellen, nog meer geduld, eventueel een klacht indienen, bellen en wachten.

Bij velen, inclusief ikzelf, heeft het zo’n 3 maanden geduurd. Maar de uitrol van deze “oplossing” is pas vorige maand van start gegaan, dus misschien hoef jij “maar” enkele weken te wachten. Maar zorg er echt voor dat er een ticket is aangemaakt. Desnoods bel je een dag later om nogmaals te checken dat die ticket daadwerkelijk is aangemaakt.


Dank je wel voor je antwoord, er is een ticket aangemaakt, ik heb ook een sms ontvangen. Ik wacht wel heel even af tot volgende week. Misschien krijg ik dan bericht. 


Gisteren ook wee gesprekken gemist omdat de telefoon niet over gaat. Terwijl ik er naast zit!

 

ik baal hier van want heb ook hartproblemen, stel dat ik een hulpdienst moet bellen en de telefoon doet het niet. 

 

Hoi @Sjaan65 

Zoals mede community lid @Matthew83 al aangaf, kun je ten allertijden het noodnummer 112 bellen!
Is er geen goede KPN dekking, dan zal het gesprek met 112 automatisch verlopen via het mobiele netwerk van Odido of Vodafone, dit is ook zo vast gelegd in de telecomwet.
Het noodnummer 112 moet namelijk overal bereikbaar zijn, ook als je eigen provider een slechte dekking heeft op de locatie waar je bent.


Reageer