Skip to main content
Hoi Kpn.





Mijn mobiel abbonement heeft als einddatum 01-12-2019. Nu staat er dat ik per 4-8-2019 kan verlengen. Ik dacht dat dit 4 maand van te voren kon??? Dat is bij mij toch echt 01-08-2019??



Kan ik dan vanaf die dag een mobiel bestellen?

Is het geen optie om bijvoorbeeld een dag van te voren de mobiel te bestellen, zodat je op de dag zelf van de verlenging, de mobiel in huis hebt?
Het is 120 dagen. Dat is bij alle providers het geval overigens. Dit is ook de overstaptermijn tegenwoordig. (was 60 dagen).



Voor het gemak wordt gesproken van 4 maanden, maar dat is dus niet tot op de datum precies. Niet alle maanden hebben 30 dagen.



Het bestelproces kan pas in gang worden gezet v.a. de verlengdatum. Overigens is dat nog niet de datum dat het nieuwe abonnement in gaat! Jouw nieuwe abonnement gaat in per 2-12-2019.

Dus als je nog niet écht een nieuwe telefoon nodig hebt (defect oude) dan zou ik nog even wachten...



Als je niet 'verlengt' loopt je huidige abonnement gewoon door per 2-12.




  • Als je je abonnement verlengt, wat eigenlijk vernieuwen is, gaat het nieuwe abonnement in aansluitend op je oude. Je oude loopt dus eerst door tot de einddatum en dan je nieuwe. Vroegtijdig verlengen heeft alleen zin met nieuw toestel.
  • Het nieuwe abonnement kun je vanaf 120 dagen of korter voor je oude afloopt afsluiten. (niet eerder!)
  • Een nieuw toestel krijg je wél direct mee en kun je al meteen gebruiken.
  • Lees ook dit door i.v.m. de nieuwe BKR regels voor je toestellening.
  • Oh ja, als je niet verlengt loopt je oude abonnement na de einddatum gewoon door. Het wordt dan per maand opzegbaar. Het stopt niet vanzelf! Vernieuwen, overstappen met nummerbehoud of opzeggen kan dan per direct. (opzegtermijn bij overstappen en opzeggen is 1 maand). De afbetaling van het toestel wordt stopgezet.
  • Klik hier om te verlengen.
Bron: Breedbeeldweetjes | Verlengen bij KPN.
Waarom zou ik beter kunnen wachten met een nieuwe mobiel als mijn oude mobiel nog niet defect is?



Is toch alleen maar voordeliger om een nieuwe mobiel te bestellen voordat je nieuwe abonnement en dus ook je nieuwe lease bedrag ingaat?



Dank je voor je snelle reactie!
Nou, voor je nieuwe telefoon ga je direct betalen, dus betaal je 120 dagen 2 telefoons. Want de lening van je oude is ook nog niet afgelopen denk ik zo.



Als je nu verlengt met nieuw toestel loopt de toestellening dus 120 dagen (4 mnd) vóór op je abonnement. Dat is tegenwoordig namelijk losgekoppeld. Al kan een toestellening nog steeds alleen i.c.m. afsluiten verlengabonnement of nieuw abonnement aangegaan worden.



En waarom dan (nu al) een nieuwe als de oude nog werkt? (je koopt toch ook niet elke 2 jaar een nieuwe auto, televisie, inrichting etc.?)

Ik doe vaak 8 jaar met een toestel.
Hoi @roosje91, Welkom op het forum. Ik lees dat PeterG je al heel goed heeft uitgelegd hoe het zit en je goed advies heeft gegeven. Als je toch nog vragen hebt, stel ze vooral!

Reageer