Skip to main content
Beantwoord

Mobiel abonnement aanpassen lukt niet: "Omdat er een wijzigingsverzoek in behandeling is""

• April 4, 2025
  • 9 reacties
  • 158 keer bekeken

Volgens de geldende voorwaarde kan ik gratis één keer per maand mijn mobielabonnement naar boven of beneden aanpassen waarbij de aanpassing ingaat op de eerste dag van de volgende maand.

Dit moet mogelijk zijn vanuit de MijnKPN app en via MijnKPN maar lukt in beide gevallen niet. Als ik de aanpassing wil uitvoeren, wat ik overigens in het verleden regelmatig heb gedaan,  verschijnt de volgende tekst: “U kunt uw abonnement niet wijzigen, omdat een wijziging naar ander product niet is toegestaan of omdat er een wijzigingsverzoek in behandeling is”.

Bij mijn abonnement is het echter volgens de voorwaarden wel mogelijk om één keer per maand mijn mobielabonnement naar boven of beneden aan te passen en er is op dit moment ook geen wijzigingsverzoek van mij in behandeling.

Inmiddels is duidelijk dat het niet alleen bij mij een problemen is maar ook bij familie en een paar kennissen, het is dus een probleem bij KPN. Op 2 en 3 april j.l. heb ik telefonisch contact gehad met de klantenservice van KPN waarbij bleek dat hun ook geen wijzigingen kunnen doorvoeren. De mevrouw van de klantenservice die ik op 2 april j.l. heb gesproken heeft het ook zelf geprobeerd op haar mobiel en kreeg dezelfde melding als ik, bij haar lukte het dus ook niet.

KPN los a.u.b. dit probleem op of laat klanten in ieder geval weten wat er aan de hand is i.p.v. een onzinnige tekst te vermelden waar niets van klopt.

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@MBNOORD 

Welkom op de community van KPN.

Het beste wat je hierin kunt doen, is om wederom weer contact op te nemen met de klantenservice van KPN via 0800-0402 of 1200 via een KPN mobiele aansluiting.
Er zou dan een ticket aangemaakt moeten worden voor de Back Office (of Technische Dienst), zodat die ernaar kunnen kijken waarom je geen wijzigingen kunt doen, en waarom je de melding krijgt dat er nog een wijziging zou lopen.
De Back Office (of Technische Dienst) kunnen dan het probleem voor jouw verhelpen, waarna je weer gewoon een nieuwe wijziging kunt doorvoeren.

Je kunt ook kiezen voor een terugbel verzoek, dan wordt je teruggebeld op een tijdstip dat jouw het beste uitkomt, klik hiervoor op de volgende link: Terugbel verzoek inplannen
Scrol naar beneden, en je ziet het rechtsonder.

Ditzelfde geldt ook voor jouw familieleden en kennissen.
Want hoe meer klachten (lees: tickets) hiervoor aangemaakt worden, hoe beter KPN dit in kaart kan brengen en definitief kan oplossen.

De community kan hierin weinig voor betekenen.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

9 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@MBNOORD 

Welkom op de community van KPN.

Het beste wat je hierin kunt doen, is om wederom weer contact op te nemen met de klantenservice van KPN via 0800-0402 of 1200 via een KPN mobiele aansluiting.
Er zou dan een ticket aangemaakt moeten worden voor de Back Office (of Technische Dienst), zodat die ernaar kunnen kijken waarom je geen wijzigingen kunt doen, en waarom je de melding krijgt dat er nog een wijziging zou lopen.
De Back Office (of Technische Dienst) kunnen dan het probleem voor jouw verhelpen, waarna je weer gewoon een nieuwe wijziging kunt doorvoeren.

Je kunt ook kiezen voor een terugbel verzoek, dan wordt je teruggebeld op een tijdstip dat jouw het beste uitkomt, klik hiervoor op de volgende link: Terugbel verzoek inplannen
Scrol naar beneden, en je ziet het rechtsonder.

Ditzelfde geldt ook voor jouw familieleden en kennissen.
Want hoe meer klachten (lees: tickets) hiervoor aangemaakt worden, hoe beter KPN dit in kaart kan brengen en definitief kan oplossen.

De community kan hierin weinig voor betekenen.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • April 5, 2025

Beste ​@MBNOORD een wijziging gaat niet precies per de 1e van de nieuwe kalendermaand in, maar per de eerstkomende factuurdatum.

Dus als jouw factuur en bundel altijd (voorbeedldatum) per de 13e plaatsvinden, kan de eerstkomende wijzging ook pas per de eerstkomende 13e van een maand ingaan.

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 5, 2025

Beste ​@JanD Bedank voor je reactie. Klop wat je aangeeft.  Mijn nieuwe bundel komt altijd op de eerste van de maand. De volgende bundel komt dus op 1 mei a.s. en per die datum wil ik ook mijn abonnement aanpassen.  Deze aanpassing moet ik dus nu kunnen aangeven om er per 1 mei a.s. gebruik van te kunnen maken.  De aanpassing, wat ik overigens in het verleden regelmatig heb gedaan, moet ik via de MijnKPN app of via MijnKPN kunnen aangeven maar dat lukt in beide gevallen niet. Er worden namelijk geen bundels aangegeven waar ik uit kan kiezen maar de volgende tekst verschijnt: “U kunt uw abonnement niet wijzigen, omdat een wijziging naar ander product niet is toegestaan of omdat er een wijzigingsverzoek in behandeling is”.  Bij mijn abonnement is het echter volgens de voorwaarden wel mogelijk om één keer per maand mijn mobielabonnement naar boven of beneden aan te passen en er is op dit moment ook, zeker weten, geen wijzigingsverzoek van mij in behandeling. Ga daarom volgende week maar weer contact opnemen met de klantenservice van KPN.

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 5, 2025

Hallo Michel.uit.Arnhem Bedankt voor je reactie. Ik ga volgende week je advies opvolgen en zal wederom contact opnemen met de klantenservice van KPN . Nogmaals dank.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@MBNOORD, er is inmiddels een nieuwe week aangebroken. Heb je inmiddels duidelijkheid over jouw mobiele abonnement via de collega's van de klantenservice? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 8, 2025

https://community.kpn.com/members/jeroen-van-kpn-318033  Bedank voor je reactie. Ik heb het afgelopen weekend een goed contact gehad Via FB en messenger over mijn probleem. Ik weet geen naam van deze mevrouw of mijnheer maar hij/zij zou mijn probleem nogmaals melden en heeft me geadviseerd om in de loop van deze week nogmaals te proberen mijn mobielabonnement aan te passen. Lukt het dan nog niet dan kan ik via messenger opnieuw contact opnemen. Ook mijn vrouw had hetzelfde probleem als ik en daarom hebben we vanmorgen haar contract met 2 jaar verlengd. Haar nieuwe contract werd iets goedkoper en ook 6 GB meer. Contract verlengen lukt dus wel maar aanpassen van mijn contract nog steeds niet.

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 8, 2025

Hallo https://community.kpn.com/members/jeroen-van-kpn-318033 Nog een aanvulling op mijn bovenstaande bericht aan u. Omdat ik nu inmiddels een week bezig ben om mijn probleem verholpen te krijgen en ik jammer genoeg geen stap verder komt heb ik besloten om net als mijn vrouw ook mijn abonnement te gaan verlengen, ook al was dit absoluut niet de bedoeling maar het begint me enorm tegen te staan en daar wil ik nu vanaf. Ik wil je nogmaals bedanken voor je reactie.

• Helper
  • April 28, 2025

Ik heb exact hetzelfde probleem, met de klantenservice gesproken maar en zij zien ook dar er geen wijzigingsverzoek in behandeling. Zij dachten dat het misschien kwam vanwege het oude abonnement, maar binnen de voorwaarden moet ik maandelijks kunnen aanpassen. Ik heb ook geen bericht ontvangen dat dit niet meer mogelijk zou zijn. Kan een KPN moderator bevestigen dat aanpassingen ook bij oude abonnementen nog steeds mogelijk zijn?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • April 28, 2025

Ik heb exact hetzelfde probleem, met de klantenservice gesproken maar en zij zien ook dar er geen wijzigingsverzoek in behandeling. Zij dachten dat het misschien kwam vanwege het oude abonnement, maar binnen de voorwaarden moet ik maandelijks kunnen aanpassen. Ik heb ook geen bericht ontvangen dat dit niet meer mogelijk zou zijn. Kan een KPN moderator bevestigen dat aanpassingen ook bij oude abonnementen nog steeds mogelijk zijn?

Zie mijn reactie in je eigen topic ​@Otto73