Skip to main content

Ik heb via kpn geprobeerd een abonnement af te sluiten met een toestel voor 24 euro toestelkosten per maand zonder eenmalige betaling maar de inkomencheck geeft aan dat ik óf te weinig inkomen heb óf een negatieve krediet score heb bij bkr maar ik heb een hoog genoeg inkomen en geen registratie bij bkr. Hoe kan het dat kpn mijn aanvraag niet accepteert? 

Als je bijvoorbeeld 200 euro meteen betaald, lukt het dan wel?


Hallo @Simon12345698 Ook KPN dient zich aan de vernieuwde, lees strengere, regels van de BKR te houden.

Je zou een goedkoper toestel kunnen kiezen dat goedkoper is dan €250 dan omzeil je de BKR, of je koopt wel een duurder toestel, maar betaalt dat contant.

Bij de BKR kun je inzage krijgen in je eigen gegevens.

 

 

 

 


Als je bijvoorbeeld 200 euro meteen betaald, lukt het dan wel?

Ja ik heb contact gehad met kpn en ze zeiden dat ik minimaal 350 euro ofso contant moet betalen


Hallo @Simon12345698 Ook KPN dient zich aan de vernieuwde, lees strengere, regels van de BKR te houden.

Je zou een goedkoper toestel kunnen kiezen dat goedkoper is dan €250 dan omzeil je de BKR, of je koopt wel een duurder toestel, maar betaalt dat contant.

Bij de BKR kun je inzage krijgen in je eigen gegevens.

 

 

 

 

Juist, dus óf ik zit weer met een mindere telefoon óf ik moet eenmaal 350 euro betalen en dan meer betalen dan het toestel eigenlijk waard is. Heb namelijk van een kpn medewerker gehoord dat ik dan uiteindelijk zo een 1035 euro betaal voor een toestel dat maar 780 euro waard is


Hallo @Simon12345698 Ook KPN dient zich aan de vernieuwde, lees strengere, regels van de BKR te houden.

Je zou een goedkoper toestel kunnen kiezen dat goedkoper is dan €250 dan omzeil je de BKR, of je koopt wel een duurder toestel, maar betaalt dat contant.

Bij de BKR kun je inzage krijgen in je eigen gegevens.

 

 

 

 

Juist, dus óf ik zit weer met een mindere telefoon óf ik moet eenmaal 350 euro betalen en dan meer betalen dan het toestel eigenlijk waard is. Heb namelijk van een kpn medewerker gehoord dat ik dan uiteindelijk zo een 1035 euro betaal voor een toestel dat maar 780 euro waard is

Nee, dat is onzin. Het bedrag blijft gelijk. Als je bij de start meer betaald, dan betaal je per maand minder. Totaal blijft gelijk. Je kunt dat zelf uitrekenen.


Een voorbeeld, toestel van 744 euro.

Bij 1malig 24 euro + 30 euro x 24 maanden kom je op dat bedrag uit:

Kies je er voor om meer te betalen bij de aanvang van het abonnement, 456 euro, dan ga je 12 euro per maand betalen. 12 x 24 maanden = 288 + 456 is nog steeds precies 744:

 


Hallo @Simon12345698 Ook KPN dient zich aan de vernieuwde, lees strengere, regels van de BKR te houden.

Je zou een goedkoper toestel kunnen kiezen dat goedkoper is dan €250 dan omzeil je de BKR, of je koopt wel een duurder toestel, maar betaalt dat contant.

Bij de BKR kun je inzage krijgen in je eigen gegevens.

Juist, dus óf ik zit weer met een mindere telefoon óf ik moet eenmaal 350 euro betalen en dan meer betalen dan het toestel eigenlijk waard is. Heb namelijk van een kpn medewerker gehoord dat ik dan uiteindelijk zo een 1035 euro betaal voor een toestel dat maar 780 euro waard is

Hi @Simon12345698, de regels voor het afsluiten van een toestelkrediet zijn onlangs aangescherpt en álle providers zijn verplicht deze zelfde regels te hanteren. Als je niet zo veel kunt lenen als je had gehoopt, kunnen en mogen wij helaas niet voor je nagaan waarom dat is, wij hebben namelijk geen inzage in jouw BKR gegevens.

Voor meer informatie over toestelleningen wil ik je graag verwijzen naar BKR registratie bij een toestelfinanciering. Door meer eenmalig te betalen bij het moment van aanschaffen, wordt het te lenen bedrag lager. Je zult altijd hetzelfde voor je toestel betalen, voor welke eenmalige aanbetaling je ook kiest :slight_smile:

 

 


Hallo @Simon12345698 Ook KPN dient zich aan de vernieuwde, lees strengere, regels van de BKR te houden.

Je zou een goedkoper toestel kunnen kiezen dat goedkoper is dan €250 dan omzeil je de BKR, of je koopt wel een duurder toestel, maar betaalt dat contant.

Bij de BKR kun je inzage krijgen in je eigen gegevens.

Juist, dus óf ik zit weer met een mindere telefoon óf ik moet eenmaal 350 euro betalen en dan meer betalen dan het toestel eigenlijk waard is. Heb namelijk van een kpn medewerker gehoord dat ik dan uiteindelijk zo een 1035 euro betaal voor een toestel dat maar 780 euro waard is

Hi @Simon12345698, de regels voor het afsluiten van een toestelkrediet zijn onlangs aangescherpt en álle providers zijn verplicht deze zelfde regels te hanteren. Als je niet zo veel kunt lenen als je had gehoopt, kunnen en mogen wij helaas niet voor je nagaan waarom dat is, wij hebben namelijk geen inzage in jouw BKR gegevens.

Voor meer informatie over toestelleningen wil ik je graag verwijzen naar BKR registratie bij een toestelfinanciering. Door meer eenmalig te betalen bij het moment van aanschaffen, wordt het te lenen bedrag lager. Je zult altijd hetzelfde voor je toestel betalen, voor welke eenmalige aanbetaling je ook kiest :slight_smile:

 

 

Geen zorgen het is al gelukt bij Tele2, toch bedankt voor de hulp🤣