Skip to main content

In febr 2024 contract afgesloten.   Het contract was met nummer behoud en zou in april /mei ingaan.  Ik zal een aanbieding van simyo en dacht ik ga even kpn bellen. Meneer was broederlijk en ik vroeg hem .. simyo is van jullie . Kan ik eigenlijk nog naar simyo overstappen. Dus dat mijn contract bij kpn wordt geannuleerd  en nummerbehoud bij simyo?  Uhm zei hij.  Ja dat ga ik regelen.  Dan maak ik even nw opdracht aan en boek ze dan beide terug. Ik vraag.. je zegt dat dan is geannuleerd?  Ja zegt hij.  Dan heb je geen  contract met bij kpn. Ik vraag .. je bedoeld dan mn contract van febr dan ook vervalt?  Ja zegt hij.  Doe maar dan zeg ik.  Ging okay maar toch kreeg ik toch termijnbedragen te betalen..  nooit gebeld nooit gestart.  En toch gedoe nu.   

In febr 2024 contract afgesloten.   Het contract was met nummer behoud en zou in april /mei ingaan.  Ik zal een aanbieding van simyo en dacht ik ga even kpn bellen. 

Wanneer heeft u gebeld? En wanneer is het abonnement precies ingegaan? 


Hi @Trui-04, ik denk ook graag mee. 

In febr 2024 contract afgesloten.   Het contract was met nummer behoud en zou in april /mei ingaan.  Ik zal een aanbieding van simyo en dacht ik ga even kpn bellen. 

Wanneer heeft u gebeld? En wanneer is het abonnement precies ingegaan? 

Een goede vraag van Nick. Dit omdat je na het bestellen en ontvangen van een eventuele simkaart nog een wettelijk bedenktijd hebt van 14 dagen, dit kun je ook in je contract teruglezen. Heb je binnen deze 14 dagen gereageerd? Dan moet het annuleren mogelijk zijn daarna niet meer. 


Dat snap ik.  Die tijd was al lang voorbij.  Ik belde op om te vragen of er nog een oplossing kon zijn  maar  ik ging ervan uit dat het  niet kon.

Toch zei de medewerker  dat hij dat zou kunnen regelen.  Hij maakte een nw aanvraag aan een dan kon hij in bestand.  Dan kon hij de originele laten vervallen. Vooral omdat ik naar symio zou gaan wat ook van kpn is.  Zo gezegd zo gedaan.  Hij zei mij het contract is vervallen.   Ik vraag hem.. dus ik heb nu helemaal geen contract  meer bij kpn? Nee mevrouw dat is nu weg. Dus ik contact opgenomen met symio. Nummerbehoud en klaar. Niet dus.  Door zijn toedoen zit ik nu dus met 2 tel contracten! Het is een medewerker van kpn maar ik ben de bok.  Ik moet er toch van uit kunnen gaan dat een medewerker  van kpn de waarheid spreekt


Toch een stapje verder.. ik weet nu dat de meneer van kpn per ongeluk alleen nummerbehoud heeft laten vervallen. Abonnement  bleef per ongeluk staan. 


Dit is het nu:In Febr 2024 besluit ik over te gaan van simpel naar kpn,ivm bereik in huis.
Mijn dochter vertelde me dat simyo een betere aanbieding heeft en ik bel op 8 april de Kpn op.
Mijn abonnement zou op 24 mei ingaan incl nummer behoud.
De heer aan de tel zegt een oplossing te hebben, simyo is een dochteronderneming van de Kpn en hij zegt:"ik maak even een abonnement aan, dan kan ik in het programma en laat ze dan beide vervallen. waarop ik zeg: 'voor de zekerheid... dan wil zeggen dat ik geen contract cq abonnement meer heb dan bij Kpn?
"Ja dat is zo" wat het antwoord.
dat heb ik voor de zekerheid nog 1 maal gevraagd en dat antwoord wat hetzelfde.
Wat scherts mijn verbazing? ineens heb ik nog een abonnement! maar gelukkig krijg ik daarna een annulering.

Helaas heeft de aardige man alleen het nummerbehoud laten vervallen en niet het abopnnement.
Daar kom ik later pas achter.
Vandaag is dat weer bevestigd door de klanterservice.
Helaas wil Kpn het abonnement nu niet annuleren. Daar zit ik nu.... met 1 abonnement bij symyo en 1 bij Kpn.
vandaag heb ik onder protest betaald aan kpn omdat ik anders incassokosten krijg.
Vandaag is er weer de de medewerkster van de klantenservice weer een klacht ingediend namens mij. Zij zei betaal maar wel want anders nog duurder.
De medewerkster vindt het ook schandalig maar kan niets doen zegt ze.
Ik mag het abonnement wel aan een ander "verkopen" daar wil de kpn wel aan meewerken.


Weer klacht ingedient. Via medewerkster  van kpn ... zal wel weer gebeld worden door mederwerker van klachten afdeling die verveeld zucht en zegt.. helaas. (Al meegemaakt) ik zal de naam niet noemen..


Mijn abonnement zou op 24 mei ingaan ...

Toen u dit topic begon 7 dagen geleden zat u dus nog binnen de 14 dagen bedenktijd. U had gewoon alsnog op kunnen zeggen. Nu niet meer.


Ik moet toch uit kunnen gaan als de medewerker iets zegt dat het zo is? En ik heb dus toen opgezegd..24 mei zou mn abonnement  gaan lopen.  Dit alles was op 8 april. Doordat nummerbehoud  eruit werd gehaald door medewerker ... ging abonnement  ineens meteen in😔


Ik moet toch uit kunnen gaan als de medewerker iets zegt dat het zo is?

Nee. Want u kunt niet bewijzen dat die medewerker dat gezegd heeft. Wat medewerkers door de telefoon aan u vertellen heeft u niets aan. Het heeft geen enkele waarde.


Nou lekker dan. 


Het gesorek is dit kpn opgenomen.. waarom niet afluisteren 


@Trui-04, zou ik met je mogen kijken? Zou je je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 


gedaan

 


In Febr 2024 besluit ik over te gaan van simpel naar kpn, ivm bereik in huis.
Mijn dochter vertelde me dat simyo een betere aanbieding heeft en ik bel op 8 april de KPN op.
Mijn abonnement zou op 24 mei ingaan incl. nummer behoud.
De heer aan de tel zegt een oplossing te hebben, simyo is een dochteronderneming van de KPN en hij zegt:" ik maak even een abonnement aan, dan kan ik in het programma en laat ze dan beide vervallen. Waarop ik zeg: 'voor de zekerheid... dan wil zeggen dat ik geen contract c.q. abonnement meer heb dan bij KPN?
"Ja dat is zo" wat het antwoord.
Dat heb ik voor de zekerheid nog 1 maal gevraagd en dat antwoord wat hetzelfde.
Wat scherts mijn verbazing? Ineens heb ik nog een abonnement! Maar gelukkig krijg ik daarna een annulering.

Helaas heeft de aardige man alleen het nummerbehoud laten vervallen en niet het abonnement.
Daar kom ik later pas achter.
Vandaag is dat weer bevestigd door de klantenservice.
Helaas wil Kpn het abonnement nu niet annuleren. Daar zit ik nu.... Met 1 abonnement bij symyo en 1 bij Kpn.
Vandaag heb ik onder protest betaald aan kpn omdat ik anders incassokosten krijg.
Vandaag is er weer de de medewerkster van de klantenservice weer een klacht ingediend namens mij. Zij zei betaal maar wel want anders nog duurder.
De medewerkster vindt het ook schandalig maar kan niets doen zegt ze.
Ik mag het abonnement wel aan een ander "verkopen" daar wil de KPN wel aan meewerken.

vandaag weer gebeld door de klachtenafdeling,

Ze vertelt mij, dit is echt erg maar ik kan het niet corrigeren.

Ik geef u aan, laat het er niet bij zitten want er is bij ons, de KPN, iets fout gegaan.

 

nu zit ik dus met 2 abonnementen , met mn "eigen"nummer bij Simyo en een voor mij onbekend nummer bij KPN.

Omdat ik helemaal geen simkaart heb van het KPN-nummer stuurt de medewerkster die nu toe. Ik heb wel betaald omdat uw medewerkster zei... Betaal nu en U krijgt hetr terug als het wordt gecorrigeerd. Ik heb geen schulden en wil geen schulden.

Kunt U mij aub helpen uit deze ellende. Ik zit aan minimum inkomen omdat ik - toen ik 32 jaar geleden werd gediagnostiseerd met MS,-ik net halve dagen was gaan werken.


kpn stuurt nu de simkaart op

 


In de regel kun je binnen 14 dagen alles annuleren @Trui-04 , of is die tijd al verstreken, zowel bij Simyo als bij KPN?

Wacht ook de reactie van @Alex van KPN af 

 


@Trui-04, ik ben hier nog mee bezig. Ik kom er zo snel mogelijk op terug. 


Het is opgelost! Ik ben begonnen met raad van bestuur en andere  "hoge" werknemers aan te schrijven.  En het is gelukt!  En heel aardige mevrouw belde me op "dit kan echt niet, we gaan dit oplossen". Bedankt ervoor. Contract ontbonden!😄🥳🥳


Dit is gedaan naar aanleiding van de aangemaakte klacht, niet zozeer door het aanspreken van de raad van bestuur. Ik ben wel ontzettend blij om te lezen dat het opgelost is. 


Dat weet ik niet. Want de klachten service zei"helaas voor u". 


En daar heeft U veel geluk mee.  Normaal gesproken had U door uw eigen schuld aan 2 kontrakten vast gezeten. 

Iets wat U afsluit en na de wettelijke bedenktijd wilt annuleren, dat is coulance van de "verkoper".

En doe zoiets nooit meer telefonisch, U heeft een mondelinge deal(?) en U krijgt die zelden tot nooit als mail of brief bevestigd. Klopt of niet?


Reageer