Skip to main content
Te hoog,hoe te verlagen.

Ben ingestapt met een te hoog abonnement.

Nou is mij verteld dat ik ondanks mijn instapabonnement bij een verlenging alsnog mijn abonnement kan verlagen.

Klopt dit wel? Ik lees namelijk overal dat dit niet mogelijk is en de kosten zijn voor mij gewoon niet meer te doen...
Hallo loontje1800,



Het is helaas niet mogelijk je abonnement te verlagen naar een abonnement dat minder kost dan het abonnement waar je op bent ingestapt.



Heb je jouw oorspronkelijke abonnement een keer verhoogd dan kun je wel altijd terug naar het abonnement dat je in eerste instantie hebt afgesloten.



Vroegtijdig opzeggen van je abonnement kan ook, maar dan wordt, naast het resterende abonnementsbedrag, ook € 25,00 administratiekosten in rekening gebracht.



Als je een abonnement hebt met toestel, aangeschaft na 1 mei 2017, kun je er ook voor kiezen in 1x de resterende toestelkosten te betalen. Dat doe je via dit formulier.
Hallo,



Maar mij word dus verteld door United Consumers dat ik altijd bij een verlenging alsnog omlaag kan ondanks de instap,hoe kan dat dan? Dus dan moet ik mijn abonnement opzeggen en een nieuwe afsluiten?

Wil namelijk wel graag bij KPN blijven
Dan heeft United Consumers je verkeerd ingelicht. Waar je mee verlengt dat is de basis, deze kan wel omhoog worden bijgesteld echter niet omlaag, bij een volgende verlenging zou je pas omlaag kunnen. De enige optie zou zijn annuleren helaas zal dat mischien niet meer kunnen als de verleniging meer dan 14 dagen geleden heeft plaats gevonden.
@Galdor68



Verlenging is pas aan het einde van het jaar

En als ik hem verleng wil ik dat dus graag via UC doen.

Maar ik weet niet beter dan dat je je abonnement dus niet kan verlagen,ook niet bij verlenging

Tenminste niet lager dan basis

Heb het abonnement al wat jaren,maar mijn verbruik is helderweg minder geworden
Dat is anders bij een verlenging (lees nieuwe overeenkomst) kan je zeker een lagere bundel kiezen dat is geen punt. Een lopend contract kan niet lager dan waar je mee bent ingestapt.



De term verlenging is in zekere zin onjuist omdat je altijd een nieuwe overeenkomst voor weer een bepaalde periode afsluit tegen de op dat moment geldende voorwaarden.



Vanaf 4 maanden voor het eind van je huidig lopende contract kan je deze gewoon veranderen naar een beter passende bundel. Die verandering gaat dan aan het einde van je contract in, soms heeft wachten nut ben je ook toe aan een ander toestel kan het gunstig zijn de verlenging eerder te doen.
Hallo loontje, welkom! Ik geloof dat er in het topic wat dingen door elkaar lopen. Tijdens de looptijd van je contract kun je het abonnement maandelijks aanpassen. Maar, dit kan inderdaad niet lager dan het type waar je mee bent begonnen.



Als je contract is afgelopen, dan kun je verlengen. En aangezien verlengen eigenlijk niets anders is dan een nieuw abonnement afsluiten waarbij je hetzelfde telefoonnummer behoudt, kun je dan dus wél een abonnement dat lager is dan je huidige.



Verlengen kan via ons of via een derde partij en kan, zoals Galdor al aangeeft vanaf 4 maanden voor einde contract. Wel gaat het pas in aansluitend op je lopende contract. Jij geeft aan dat dit aan het einde van het jaar is. In dat geval zit je tot dan in ieder geval nog vast aan je huidige abonnement.



De enige manier hoe je eventueel eerder zou kunnen is als je nu een Sim Only abonnement bij ons hebt, en wilt overstappen naar een abonnement met toestel. In die gevallen kunnen we je voortijdig verlengen.