Skip to main content
Hallo,



als vers gepensioneerde is mijn aanwezigheid in Nederland minder dan in Frankrijk, ik ben 5 maanden in Nederlkand en 7 maanden in Frankrijk, in Nederland staat mijn mobiel vrijwel altijd op het WiFi netwerk, in het buitenland niet als ik rondreis ( Frankrijk )



Ik heb natuurlijk gewoon mijn huis in Nederland en daar ook het KPN pakket voor TV en internet.

Wat kan ik nu na 4 maanden in Frankrijk verwachten ? Moet ik mijn binding met Nederland dan nog aantonen met de reden " ik heb daar mijn huis en woon er 5 maanden in de winter maar ben gepensioneerd en verblijf 7 maanden in voorjaar-zomer en najaar in Frankrijk op de camping"

of zijn er meer " toestanden" te verwachten ?



Ik heb nu nog een T-Mobile mobiel abonnement en kreeg hun smsjes over z.g. onredelijk gebruik in buitenland en zelfs nadat ik alles uit had gezet in de iphone , mobiele data uit, dataroaming uit, en toch dataverbruik, ja door hun welkom in Frankrijk en verbruik smsjes elke dag denk ik. Dus ben die gasten zat en overweeg mijn KPN TV en in ternet abo nu uit te breiden met compleet incl mobiel abonnement. maar wil eerst weten hoe jullie omgaan met mijn buitenland situatie.



vr. gr.

Ron



*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.

@beulie

Als je langer dan 120 dagen aan één (1) stuk je telefoon buiten Nederland gebruikt dan zal er een toeslag volgen. Ben je tussendoor ook wel een week of zo hier (familiebezoek kan ik me indenken), dan ben je dus niet aan één stuk van 120 dagen buiten Nederland. Is dat wel het geval dan kan er voor het gebruik dus een toeslag volgen. Je krijgt, per sms, waarschuwingen van KPN (de hoogte van de toeslag heb ik nog nergens gevonden...)



Zie verder mijn reactie en die van Susan_ (KPN) in ditzelfde (!) topic. Via de ACM link kun je daar nog veel meer info hieromtrent vinden.



Zie ook: KPN.com: Band met Nederland (roam like home-vakantieregeling). Die heeft Susan_ (KPN) ook al genoemd in dit topic.

(krijg de indruk dat je dit topic niet gelezen hebt... 🤔 )
Hi Beulie, welkom bij ons.



Peter legt dit al goed uit, waarvoor dank. Hier kun je ook alles hierover lezen.



Hopelijk weet je zo voldoende.