Skip to main content

Hallo,

 

ik heb een vraag. Ik ga 2 maanden op vakantie en heb mijn abonnement aangepast naar onbeperkt zodat ik 25 gb per maand binnen Europa kan verbruiken. Dus als ik dit 2 maanden doe heb ik 50 gb te verbruiken binnen Europa.  Nu is mijn vraag. Moet ik dit opnieuw aanvragen na een maand of loopt het aangevraagde abonnement automatisch door totdat ik deze terugzet naar mijn huidige abonnement. Want binnen nl heb ik maar 10 gb en onbeperkt bellen. 

Hallo @dp1972. de wijziging die jij hebt gedaan aan jouw abonnement blijft actief tot het moment dat jij zelf het abonnement weer naar beneden aanpast. Je hoeft dus niet na een maand de wijziging nog een keer te doen. 
Waar je wel even rekening mee moet houden is het volgende: De 1e dag van de volgende maand gaat de wijziging in. Pas dus alvast weer je abonnement aan naar beneden, in de maand dat je nog op vakantie bent. Anders zit je nog een maand extra met een Unlimited abonnement, terwijl je alweer terug bent in Nederland. 


fijn dat een abonnement aangepast kan worden; ik vind het wel vreemd dat je na wijziging moet wachten tot de volgende factuurmaand. Dat is niet zo flexibel als ik zou willen. Ik zou willen dat je je abonnement per direct zou kunnen verhogen, naar bijvoorbeeld onbeperkt datagebruik. snap wel dat er per maand één wijziging mogelijk is.


Ezornaj jij geeft duidelijk aan dat het om een factuurmaand gaat, terwijl KPN het heeft over de 1e dag van de maand, dat heeft de indruk dat het over een kalendermaand gaat, dus de 1e vd nieuwe maand! Helaas ben ik er na mijn 1e maand ingetrapt. 


Hallo @Venzcc Het gaat om de factuurmaand. Die was 'vroeger' gelijk aan de kalendermaand, maar tegenwoordig kan die periode op elke dag van de maand beginnen. De opmerking van @Jeroen_dB is nog op de oude situatie gebaseerd.