Skip to main content

Ik controleer een tweede mobiele nummer….. het is een abonnement met 10gb + 2 gb extra. Iets verder staat bij internetbundel 2462/24000. Begrijp er niets van want dat betekend dat je maandelijks 24 Gb krijgt ipv 12 Gb. Dat is niet erg, maar het gebruik is niet meer dan 3 Gb per maand 🤣

Het ergste van alles…. begin 2023 heb ik een paar keer geklaagd bij kpn dat mijn moeder (een oud vrouwtje) het abonnement is aangesmeerd voor 2 jaar door een medewerker. Heb een paar keer telefonisch contact gehad hierover. Een oud vrouwtje op leeftijd heeft geen idee waarvoor ze moet kiezen. Ik was niet op de hoogte van de order want dan had ik het direct terug laten draaien. Ze betaald flink voor het mobiele abonnement (21 euro per maand) terwijl het verbruik minimaal is. En dat ten kosten van haar lage AOW. Ben daar beste een beetje boos over gezien het contract zo lang loopt en mei 2024 pas het einde in zicht is. Sinds de wijziging controleer ik elke maand de facturen. Misschien had ik een rouwkaart kunnen sturen naar KPN begin 2023, waren we direct van het abonnement af 😂

Ze heeft mogelijk ooit gebeld voor televisie en internet thuis, daarbij heeft de medewerker ook haar mobiele abonnement aangepast.

Ben van mening dat de Nederlandse overheid sim only contracten moet verbieden voor 1 en 2 jaar.  Veel mensen die achteraf een foutieve keuze hebben gemaakt of die opeens in financiële problemen verkeren. Daar zit je dan met je 1 of 2 jarig abonnement sim only.

In België bestaan geen 1 of 2 jarige contracten voor sim only. Je kan bij KPN ook per maand afsluiten, maar het bovenstaande laat weer zien dat wel makkelijk is om aan een 2 jarig contract vast te zitten.

Het is volkomen belachelijk dat ze een nu een abonnement heeft van 24 GB, kpn heeft het automatisch op 24gb gezet (voorheen 12GB). Frustreren dat je weet dat het goedkoper kan met minder GB’s.

Mei 2024 haal ik haar weg bij KPN. Als ik facturen optel over 2 jaar dan hebben we het over een flink bedrag.

En als ik bel dan zegt de medewerker, uw moeder moet bij het gesprek aanwezig zijn. Hoe doe ik dat vanuit Groningen als je moeder in Zuid Holland woont. Ik ben mantelzorger en vanaf een bepaalde leeftijd van je ouders moet men niet moeilijk doen als je het goed wenst te regelen. We staan tenslotte in het systeem op één adres. Een oud vrouwtje van bijna 80 jaar oud. Wat dat betreft schiet de privacy wetgeving haar doel voorbij. 

Het is een heel verhaal wat nauwelijks te volgen is. Wat ik er van begrijp is dat je vind dat het een abonnement is met teveel mb's.  Nou dat kan je gewoon zelf aanpassen in mijnkpn. Iedere maand kan je de bundel aanpassen. 


Misschien je moeder een machtiging laten tekenen dat jij beslissingsbevoegd bent voor haar in deze situatie. Door fraude preventie en standaard procedures schieten sommige medewerkers in de kramp.


Ook ik snap niks van heel je verhaal, maar bij KPN kan je maandelijks omhoog of omlaag met je abonnement. Dus dan ga je toch naar een kleiner abonnemen als hij te hoog is? Verder is hij 24 ipv 12 omdat als internet en mobiel gecombineerd worden de data wordt verdubbeld.


Scheelt wel dat de huidige AVG pas sinds 25 mei 2018 actief is. Je zult als mantelzorger dan vast al enige tijd op de hoogte zijn van deze regelgeving, een rechterlijke machtiging of ander ingevuld machtigingsformulier is dan zo ingestuurd lijkt mij. Je weet vast dat als je het hier niet mee eens bent, je een klacht kunt indienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens.


Dat jouw moeder met een minder grote databundel afkan, lijkt me duidelijk. Gelukkig bieden wij ook abonnementen met minder data! Je kunt bijvoorbeeld kiezen voor het abonnement met 3 GB per maand. En doordat je KPN Thuis en Mobiel combineert, krijg je ook nog eens dubbel data door Combivoordeel. Dus effectief krijgt jouw moeder dan 6 GB per maand. Dat scheelt dan toch weer iets in de kosten.

Heb jij zelf een Unlimited abonnement? Dan zou je er zelfs voor kunnen kiezen om jouw moeder op 0 GB te zetten. Want met Combivoordeel kan je namelijk onderling MB's delen. Zo kan een Unlimited abonnement tot 50 GB per maand delen. Ook andere abonnementen kunnen natuurlijk MB's delen, maar je wilt zelf natuurlijk ook nog wat overhouden, dus kijk daar goed naar.

Je kunt de bundels zelf aanpassen via MijnKPN.


Kpn verdubbelt de mobiele bundel als je ook vast internet bij kpn afneemt. 

Dus jouw 10 + 2 = 12 wordt zonder extra kosten 24 GB. Voor de prijs van 12 dus 😀.