Skip to main content

Blijkbaar biedt KPN alleen maar data bundels aan voor de VS. Mobiel bellen wordt dan dus een dure grap. Wat is een goed

alternatief? Hier een Prepaid SIMcard USA kopen? 

Welkom op het forum van KPN @Paul van de Wiel 

KPN heeft inderdaad alleen maar data bundels voor datagebruik in Amerika.
Heb je geen data bundel aangeschaft, dan betaal je 2,50 euro per verbruikte MB, en dat is duur!
Voor het bellen, gebeld worden en sms'en betaal je met je KPN abonnement:

  • Bellen: € 1,00 / min

  • Gebeld worden: € 0,50 / min

  • Sms versturen: € 0,30 / sms

  • Sms ontvangen: gratis

Ik adviseer je daarom ook, om een Amerikaanse Prepaid simkaart te kopen, bij één van de Amerikaanse providers (zoals T-Mobile of AT&T).
Hoeveel het je dan kost om met een Amerikaanse Prepaid aansluiting te bellen naar een Nederlands telefoonnummer, weet ik niet, maar kun je uiteraard navragen bij de desbetreffende provider.
Het bellen naar Amerikaanse vaste en mobiele telefoonnummers, is met die prepaid uiteraard wel een stuk goedkoper, net zoals het data verbruik.

 


Dank je wel Michel ! Aanvullende vraag. Ik heb een Huawei P Smart. Is die bruikbaar in de VS ?

Ik verblijf hoofdzakelijk in stedelijk gebied.


Heeft de andere partij een smartphone én Whatsapp? Bel dan daarmee. Audio only bellen is maar 1 MB per 4 minuten. Dan kun je met die databundel héél veel bellen.

'Gewoon' bellen kan in de papieren lopen. Daarvoor is een lokaal kaartje misschien handiger. I.i.g. als je Amerikaanse nummers als het hotel wilt bellen. Naar Nederland daarmee bellen kan dan ook weer duur zijn. Dan krijg je het internationale tarief wat dié provider rekent met prepaid.


Dank je wel Michel ! Aanvullende vraag. Ik heb een Huawei P Smart. Is die bruikbaar in de VS ?

Ik verblijf hoofdzakelijk in stedelijk gebied.

Hoi @Paul van de Wiel 

Ja, de Huawei P Smart (model 2021) is gewoon bruikbaar op de netwerken in Amerika.
Huawei heeft maar 1 variant hiervan op de markt gebracht, en ik zag op de frequentie lijst ook de frequenties staan die de Amerikaanse mobiele providers gebruiken.
Het toestel heeft geen 5G ondersteuning, dus je zit op het 4G netwerk wat een goede dekking heeft binnen de stedelijke gebieden van Amerika.

Daarnaast gaf @PeterG ook nog goede tips!
Want als je met een Amerikaanse prepaid aansluiting naar een Nederlands telefoonnummer belt, zal daar eveneens een toeslag overheen komen, hoeveel kun je navragen aan de desbetreffende provider ter plekke.


Dank Peter en Michel voor jullie nuttige info.


Dank Peter en Michel voor jullie nuttige info.

Hoi @Paul van de Wiel 

Ik heb je met veel plezier mogen helpen!
En ik hoop dat daarmee je vragen ook zijn beantwoord, en je nu ook verder kunt.