Skip to main content
Beantwoord

Mobiel bellen vanuit Australië naar Nederland: telefoon gaat niet over

• April 25, 2025
  • 8 reacties
  • 92 keer bekeken

Hoi! Ik zit in Australië en wil een Nederlands vast nummer bellen. Als ik bel lijkt er geen verbinding tot stand te komen want de telefoon gaat niet over. Wat moet ik doen om te kunnen bellen? Moet ik roaming aanzetten? Moet ik bepaalde getallen voor het telefoonnummer invoeren? Etc. Ik heb een abonnement voor mobiel bellen en internet en de buitenland bundel geactiveerd 

Beste antwoord door Noordzee

Aha! Ik heb namelijk echt alle tips in het stuk van Noordzee geprobeerd 😅 Ik vermoed dat ik de klantenservice ook niet kan bellen? Aangezien ik daarvoor naar Nederland moet bellen? Kan ik dit ook regelen via hun contact mogelijkheid via facebook? Dan maak ik even een profiel aan. 

Kun je nog wel gebeld worden? Maak dan eventueel online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld op jouw Nederlandse nummer op een moment dat jou uitkomt.

Je kunt KPN inderdaad ook een bericht sturen via social media. Je vindt KPN op Facebook en X. Stuur je vraag via een privébericht en je krijgt zo snel mogelijk reactie.

Meer opties vind je hier:

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 25, 2025

Hallo ​@Mizzmarijke ,

Je moet inderdaad roaming aanzetten.

Wat is roaming?

In het buitenland maak je gebruik van het netwerk van een daar beschikbare, lokale provider. Als je roaming aanzet op je toestel, maakt jouw mobiel verbinding met een van de beschikbare netwerken, zodat je mobiel internet kunt gebruiken. Dataroaming is kortgezegd mobiel internetten in het buitenland.

Net als elke andere provider werken we samen met providers in het buitenland. Als je in een ander land komt, maakt jouw mobiel automatisch verbinding met een voorkeursnetwerk. Het betekent niet dat je daar aan gebonden bent: je kunt handmatig ook een andere beschikbare provider kiezen.

Heb je al zowel 4G als 5G geprobeerd? Zou je ook handmatig een ander netwerk willen proberen? Je kunt daar kiezen tussen Vodafone, Telstra en SingTel Optus. 

Handmatig een ander netwerk selecteren doe je als volgt:

Verder heel belangrijk: 

Beschermingslimiet aanpassen

Wil je de beschermingslimiet verlagen naar 0 euro, dan kan dat: SMS bescherming aan naar 1266

Je zet hiermee de limiet op 0,- en je kunt dan dus geen gebruik maken van mobiel internet buiten de EU, totdat je de limiet zelf weer aan zet (bescherming uit naar 1266) of een voordelige Extra buitenlandbundel activeert. 

Meer informatie staat in dit topic:

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 25, 2025

Dank je wel! Data roaming staat aan en vreemd genoeg lukt het nog steeds niet. Ik draai nu 001131 en dan de rest van het Nederlandse nummer zonder 0. Enig idee wat het probleem nog kan zijn? 🤔

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • April 25, 2025

Dank je wel! Data roaming staat aan en vreemd genoeg lukt het nog steeds niet. Ik draai nu 001131 en dan de rest van het Nederlandse nummer zonder 0. Enig idee wat het probleem nog kan zijn? 🤔

Waarschijnlijk staat op jouw nummer een blokkade op roaming buiten EU. Deze kan alleen klantenservice afhalen, dus de dure klantenservice vanuit buitenland +31-612001200 met een andere (lokale) telefoonnummer bellen 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 25, 2025

Lukt het niet met +31 en dan het Nederlandse nummer zonder de 0? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 25, 2025

Aha! Ik heb namelijk echt alle tips in het stuk van Noordzee geprobeerd 😅 Ik vermoed dat ik de klantenservice ook niet kan bellen? Aangezien ik daarvoor naar Nederland moet bellen? Kan ik dit ook regelen via hun contact mogelijkheid via facebook? Dan maak ik even een profiel aan. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 25, 2025

Nee helaas, ik heb echt alle varianten van het nummer al geprobeerd. Ik denk idd dat mijn data roaming buiten de EU automatisch uit staat want het was me eerder al opgevallen dat ik met data roaming aan niet op internet kon komen.

De catch 24: om die uit te schakelen moet je bellen met hun helpdesk 🙈 Ik ga maar even een Facebook profiel aanmaken bij gebrek aan mogelijkheid tot mailcontact en chat contact om dit op te lossen 🤯😆

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • April 25, 2025

Kun je nog wel gebeld worden? Maak dan eventueel online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld op jouw Nederlandse nummer op een moment dat jou uitkomt.

Je kunt KPN inderdaad ook een bericht sturen via social media. Je vindt KPN op Facebook en X. Stuur je vraag via een privébericht en je krijgt zo snel mogelijk reactie.

Meer opties vind je hier:

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 25, 2025

Super, dank je wel! Ook aan de anderen 😊