Skip to main content

Bellen vanuit Turkije met mobiel naar vast nummer in Nederland met een extra bundel. Ik zie nu alleen een data bundel en geen belbundel meer.

Dat moet toch goedkoper kunnen dan 1 euro per minuut. 

 

Helaas zijn er geen bundels meer met bellen voor onder andere Turkije. 

Je kunt naar een ander mobiel nummer bellen via bijvoorbeeld WhatsApp. Met alleen audio bellen is dat 1 MB per 4 minuten. Via de bundel van 10.000 MB kun je heel wat uren bellen. 

Via wifi voor nop.

Naar vaste nummers kan dat helaas niet. 

Dan is bellen 1 € per minuut en gebeld worden 50 cent per minuut. 

Sms ~ 50 cent per 160 tekens ( maximaal 800 per sms).


Hallo @bennieb ,

De goedkoopste optie om vanuit Turkije te bellen via de telefoon (los van bellen via WhatsApp) is om gebruik te maken van een lokaal simkaartje. Koop dus ter plaatse ergens een simkaartje en zet die tijdelijk in jouw telefoon.

 

Dat moet toch goedkoper kunnen dan 1 euro per minuut. 

 

En dan ben je veel goedkoper uit dan één euro per minuut.

    


Wat een onzin weer , gebruik al jaren de bel bundel! En dan lees ik hier dat deze ineens niet meer bestaat. Gebruik het altijd voor de vakantie ( Turkije) zodat mijn moeder die mee is contact kan blijven houden met mijn vader die thuis blijft ( beide bijna 80) niet iedereen heeft whatsap zeker vaak oudere niet!


Hmm, @GVD13 .

Als je regelmatig naar Turkije gaat waarom heb je dan KPN? En niet Vodafone? Bij (alleen) hen zit Turkije in de standaard bundel van het abonnement. Het is bij hen vestzak/broekzak omdat zij als enige provider daar ook een eigen netwerk hebben.

Dan ben je nog goedkoper uit dan met de (niet meer bestaande) belbundels.


is ook echt triest van kpn wel een SMS gekregen zie onderstaande:

😤😤

 


Hmm, @GVD13 .

Als je regelmatig naar Turkije gaat waarom heb je dan KPN? En niet Vodafone? Bij (alleen) hen zit Turkije in de standaard bundel van het abonnement. Het is bij hen vestzak/broekzak omdat zij als enige provider daar ook een eigen netwerk hebben.

Dan ben je nog goedkoper uit dan met de (niet meer bestaande) belbundels.

Nou ben op zich best blij met KPN en ik schreef als ik met vakantie ga gebruik ik het , helaas is dat niet met regelmaat zoals jij aan neemt maar wel 1 x per jaar. Neemt niet weg dat dit kwa kosten behoorlijk oploopt als je elke dag even wilt checken of het met thuis blijf front op leeftijd nog goed gaat :-(

 


Ik begrijp dat het thuisfront niet via Whatsapp gebeld kan worden? Dan kost het via de data bundel nauwelijks iets, @GVD13 . Vele malen minder dan via de oude bundels waar het nog 0,10 Euro per minuut was. Whatsapp audio only kost 1 MB per 4 minuten. Reken maar uit met de bundel van 10.000 MB.

Helaas kost ‘gewoon’ bellen van uit Turkije nu 1,00 euro per minuut. Gebeld worden 0,50 euro per minuut. Je zou wel in het extra sim-slot een Turks prepaid kaartje kunnen doen voor 'gewoon’ bellen. Dat zal ook internationaal goedkoper zijn….hoop ik.

Nota Bene. Je belt ook nooit met familie in Turkije van uit Nederland? Want ook dat is bij Vodafone binnen de bundel van het abonnement. Bij Vodafone is het de landen van de EER + Zwitserland + V.K. + Turkije. 

Alle andere providers hebben ook dat rijtje maar dan zonder Turkije.