Skip to main content
Beantwoord

Mobiel gebruik op veerboot

• July 10, 2025
  • 4 reacties
  • 99 keer bekeken

Op veerboot van Denemarken naar Noorwegen ontvang je een SMS van KPN dat gebruik wordt gemaakt van een satelliet verbinding met kostenplaatje. Als je niet internet echt uitzet wordt er toch gebruikt (tot wettelijk max 60€). Ik vind het geen stijl van de KPN dat ze dit niet in de SMS vermelden en ook niet wat je kan doen om het te vermijden (vliegtuigstand of SMS sturen naar 1266 met bescherming aan ). Het is dus een gewoon ordinair verdienmodel van de KPN.

Hetzelfde voor het nieuwe abonnement, waarbij het overgebleven beltegoed niet meer naar de volgende maand wordt overgezet. Ik had een oneindig groot overschot, zomaar weg zonder compensatie.

KPN moest zich schamen. Zo gaan de klanten wel weg

Beste antwoord door Erwin van KPN

Hoi ​@Johan 2 . Welkom hier. 

Erg spijtig dat jou dit is overkomen.  Ondanks dat ik het vervelend voor je vind, heb je hier natuurlijk zelf ook een bepaalde verantwoordelijkheid in.  Alle informatie over het reizen naar het buitenland met je mobiele telefoon staat netjes op onze website: 

Schrale troost, het zal je ongetwijfeld geen tweede keer gebeuren.  

4 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 10, 2025

het overgebleven beltegoed niet meer naar de volgende maand wordt overgezet

Met Lekker Lang Bellen is Telfort ook al jaren geleden, 2018, gestopt. Dan had je wel een heel oud abonnement! Kpn heeft het nooit gehad. 

Het was ook alleen geldig bij Bellen in Nederland naar Nederlandse nummers. 

Er is nu ook gewoon de optie onbeperkt bellen bij de abonnementen. Voor maar € 1 per maand meer. Dat is gewoon alle EU bundel landen. 

Ik had een oneindig groot overschot

Het werd 3 maanden doorgeschoven. Dus bijvoorbeeld het overschot van februari verviel in juni weer. Het was wel handig met vakantie inderdaad. 

Kpn had het nooit. Telfort wel tot een jaar of 5 geleden. Als je daarna had verlengt bij Telfort had je het óók niet meer gehad.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 10, 2025

Met het beltegoed bedoelde ik eigenlijk het aantal GB. Het bellen was en is altijd onbeperkt geweest. 

Het aantal niet gebruikte GB wordt nu gewoon afgekapt, vroeger bleef dit gewoon behouden. Is een paar maanden geleden ingevoerd, zonder enige compensatie voor alle opgebouwde tegoeden.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • July 10, 2025

Bij Telfort kon je altijd naximaal 2 maanden internettegoed meenemen naar de huidige maand.

Als je dan overging naar het echte KPN kon je het oudste tegoed van maximaal 2 maanden eerst opmaken is mijn persoonlijke ervaring.

Voorbeeld, het is nu juli, dan had je eventueel nog tegoed van mei en juni om op te maken in de maand juli. Ga je per 1-8 naar KPN, dan kun je Het resterende tegoed van juni en juli opmaken en het tegoed van mei is dan vervallen.

Op 1-9 heb je eventueel nog een tegoed van juli resterende een eventueel tegoed van juli is dan vervallen. Op 1-10 bestaat er geen oud telfort tegoed meer.

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 14, 2025

Hoi ​@Johan 2 . Welkom hier. 

Erg spijtig dat jou dit is overkomen.  Ondanks dat ik het vervelend voor je vind, heb je hier natuurlijk zelf ook een bepaalde verantwoordelijkheid in.  Alle informatie over het reizen naar het buitenland met je mobiele telefoon staat netjes op onze website: 

Schrale troost, het zal je ongetwijfeld geen tweede keer gebeuren.