Skip to main content
Vraag

Mobiel + Glasvezel opzeggen na email over 1 euro verhoging

• May 7, 2026
  • 9 reacties
  • 147 keer bekeken

Het is mij duidelijk dat ik KPN Mobiel kan opzeggen ivm de email over de 1 euro verhoging.

Maar de algemene voorwaarden veranderen, voor zover ik zie ook voor KPN Glasvezel (thuis)

Kan ik dan alles bij KPN opzeggen ?

Reden : een combinatie pakket is (ook bij anderen) aantrekkelijker dus ik wil helemaal weg bij KPN.

Erg tevreden over het netwerk maar dit soort trucjes zijn niet sjiek.

Heb al jaren KPN, paar keer verlengd, de laatste keer verdween mijn gratis 30gb extra. Volgens KPN ook door een verlenging maar dat gebeurde het jaar ervoor niet. 
Al met al voel ik me ook niet serieus genomen en wil het liefst zsm weg.

Vanaf 9 juni ga ik meer betalen en wil ik dus weg zijn. Dat betekend nog precies een maand, dus ik moet opschieten.

9 reacties

JanD
Superuser
  • May 7, 2026

Beste ​@kevertje77 als je zowel voor het thuisabo als het mobiele  abo een email daarover hebt ontvangen kun je opzeggen.

Heb je bijvoorbeeld alleen voor thuis een mail ontvangen, kun je mobiel nog niet opzeggen en vice versa

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@kevertje77, jammer om te lezen dat je overweegt KPN op te zeggen. Goed dat je navraag doet over de procedure die je als klant moet volgen. 

Als je van ons een bericht hebt ontvangen, staat daarin vanaf welke datum de prijsverhoging en/of de nieuwe algemene voorwaarden ingaan. We sturen dit per abonnement/nummer. Pas zodra je voor dat specifieke abonnement bericht hebt gekregen, kun je eventueel actie ondernemen. Hou er dus rekening mee dat voor de verschillende abonnementen er op andere momenten communicatie wordt gestuurd

Wil je opzeggen of overstappen?
Dan kun je een overstapverzoek doen via je nieuwe provider. Geef daarbij aan dat de overstap zo snel mogelijk moet plaatsvinden, en in ieder geval vóór de datum waarop de wijziging ingaat. Je nieuwe provider houdt je op de hoogte van de status en je ontvangt van ons ook een bevestiging.

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 7, 2026

Ik krijg helaas niet duidelijk of dit ook geld voor KPN Vast thuis/glasvezel internet.

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 7, 2026

Beste ​@kevertje77 als je zowel voor het thuisabo als het mobiele  abo een email daarover hebt ontvangen kun je opzeggen.

Heb je bijvoorbeeld alleen voor thuis een mail ontvangen, kun je mobiel nog niet opzeggen en vice versa

Als de algemene voorwaarden van een product veranderen mag je volgens mij onder je abbo uit.

Dus als de AV van de internet-thuis/glas veranderen moet je daar ook onderuit kunnen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 7, 2026

Hier staat toch duidelijk dat de “algemene voorwaarden” veranderen. Er word hier niet gesproken over mobiel alleen.

https://www.kpn.com/wijziging/algemenevoorwaarden

Net ook gebeld met KPN en die bevestigen dat het voor beiden diensten geld.

JanD
Superuser
  • May 7, 2026

Hier staat toch duidelijk dat de “algemene voorwaarden” veranderen. Er word hier niet gesproken over mobiel alleen.

https://www.kpn.com/wijziging/algemenevoorwaarden

Net ook gebeld met KPN en die bevestigen dat het voor beiden diensten geld.

Beste ​@kevertje77 nogmaals, dat klopt, maar je moet per abo een mail over de wijzigingen hebben ointvangen.

Dus als je een mail over je thuisabo hebt, mag je je thuisabo opzeggen binnen een gestelde termijn, maar niet je mobiele abo.

Als je een mail over je mobiele abo hebt, mag je je mobiele abo opzeggen binnen de gestelde termijn, maar niet je thuisabo.

Heb je 2 diensten van KPN, krijg je ook 2 mails.

Met 1 mail mag je niet 2 diensten opzeggen, voor de andere dienst heb je dan ook een mail nodig.

Duidelijk zo?

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 7, 2026

Je legt het mij nu duidelijk uit maar zo is het mij net aan de telefoon niet verteld

Ik heb 1 mail gehad over KPN Mobiel.

Is er uberhaupt iemand hier die een mail heeft gehad over een ander product ?

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 8, 2026

Je legt het mij nu duidelijk uit maar zo is het mij net aan de telefoon niet verteld

Ik heb 1 mail gehad over KPN Mobiel.

Is er uberhaupt iemand hier die een mail heeft gehad over een ander product ?

Ik inmiddels zelf gisterenavond. 

Dus helaas ben ik weg bij KPN nu.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • May 8, 2026

maar je moet per abo een mail over de wijzigingen hebben ointvangen.

Dit klopt, bij afsluiten van een abonnement kreeg men ook een email met contract, algemene voorwaarden en geldige tarieven. Indien men geen mededeling van KPN (mail, post...) krijgt, gelden nog steeds de oude algemene voorwaarden & tarieven en dus ook het oude contract.