Skip to main content

waarom moet ik in een keer mijn telefoon betalen en niet maandelijks ik heb verblijfsvergunning en ben al 20 jaar klant van kpn en nu moet ik eerst alles betalen omdat ik een verblijfsvergunning heb ik snap er niets .

Hi @Frisky, welkom hier. 

Wat is er precies aan de hand? Kom je niet door de BKR check


ik heb geen registratie bij bkr. Ik nog nooit moeilijkheden gehad met het afsluiten van een abonement hij kpn .Maar nu werd duudelujk gezegt omdst ik een vefblijfavergunning heb.


Het gaat er niet om of je een BKR registratie hebt, het gaat erom of je genoeg middelen hebt om je toestel af te kunnen lossen. Sinds een tijdje is daar namelijk nieuwe wetgeving bijgekomen waar alle providers zich aan dienen te houden, de Wet op financieel toezicht. Vandaar mijn vraag of je op basis van je ingevulde gegevens een toestel op afbetaling kon krijgen. Als die check positief is, dan kun je dat in een KPN winkel op afspraak in orde maken. Hou er wel rekening mee dat je een BRP (basis registratie personen) nodig hebt, dit kun je bij de gemeente aanvragen. 

Dit is zeker geen onwil van onze kant, we houden je graag als klant indien mogelijk. Dat moet echter wel gebeuren volgens deze regels. 

Misschien ook goed om te weten? Hoe heb je geprobeerd om dit in orde te maken? En waarom is het afgewezen? 


waarkm wordt dit niet in de winkel en bij telefonisch contact niet gevraagd. eerst zeggen dat alles in orde is in de winkel en dan een afwijzing sturen. Terwijl ik eerst telefonisch cintact heb gehad en daarna pas naar de kpn xxl in Den bosch gegaan toen per email.een afwijzing toen weer telefonisch contact gehad en gezegd werd om weer na de winkek te gaan.De persoon aan de telefoon kon alleen maar aangeven dat het aan de verblijfvervunning ligt. Ik woon al 20 jaar in Nederland ik mag hier voor onbepaalde tijd blijven Heb een vaste betrekking verdien genoeg heb geen bkr vermelding