Skip to main content

Helaas na 10 dgn en 2e set duo sim kaart verder weer geen internet op mobiel. (Onbeperkt)

-iPhone SE met iOS 14.2 

-genoeg data over 

-2e set simkaarten in 30dgn

(Ook in ander toestel geen mobiel internet)

 

helaas is er niemand aan de lijn te krijgen die het antwoord heeft.

 

kpn: help!!!!

 

Slechts op 1 apparaat kan je beschikken over de diensten met duo-sim. Dus hangt het af van welk apparaat aan staat. Dan moet de ander eerst (!) uit (of op vliegtuigstand) volgens de handleiding van de duo-sim. 

Beiden tegelijk aan of gebruik kan niet.

Als net Phone 1 is gebruikt zal Phone 2 niet over diensten beschikken.

Dat is nu eenmaal hoe duo-sim werkt. Is ooit geïntroduceerd toen de autotelefoon kwam waar ook een sim in moest. Zo werkt het nog steeds.

Bij wisselen dus éérst het ene toestel uit- en dan pas de andere aanzetten. En visa versa.


Dat is ook gedaan en had opeens na 00.50 na gesprek met iemand van netwerk beheer (vast netwerk) opeens wel internet op zowel de telefoon als ook de lLTE router (zoals het duo Sim bedoeld is een van de twee en niet allebei tegelijk)

 

en nu nog steeds dus halleluja voor de netwerk beheerders van kpn versus de callcenter medewerkers die hetzelfde Oplezen als ik zelf ook al gevonden heb.

 

Op hoop van zegen dan maar.

🍀


Ik wil graag als ik op de camping ben of in het buitenland of waar dan ook onderweg ook met de LTE router de iPads vd kinderen of laptop van mijzelf van internet kunnen voorzien los van vast WiFi van kpn wat perfect werkt ..

 

Als extra info op de vraag waarom ik een LTE router heb. (HUAWEI b525)

daar ene tip voor?


Tja, je kunt onderweg ook de Hotspot van je mobiel aan zetten. Dan kun je ook, via wifi, de bundel van je telefoon delen….

Een vriendin van mij gebruikt op die manier tegelijk haar mobiel én haar tablet.

Nadeel wel: als jij op de camping boodschappen gaat doen zijn de kids wel hun wifi-Hotspot kwijt als je je phone meeneemt. Maar ja, dat zijn ze via de router ook als je onderweg je phone gebruikt...

Nu met duo-sim… zodra je die gebruikt zal de simkaart in de router dus niks (kunnen) doen. Er kan maar één apparaat "tegelijk” online zijn.


Het is net als met alles een kwestie van keuzes maken, maar als je van tmobile speciaal ivm bereik overstapt naar kpn verwacht ik daar in L het redelijke wel iets van…

bij T-Mobile had ik als normale klant al wel een vast aanspreekpunt omdat ik schijnbaar precies tussen 2/3 masten in woon waardoor er volgens T-Mobile daar de bereikbaarheid door verstoord wordt.

 

zij raadde daarop kpn aan omdat die twee masten in Oss en waar ik woon gunstiger staan.

 

maar ja, dat is niet altijd in orde merken we. (Vast internet wel stabiel)

 

 

 


Ik wil graag als ik op de camping ben of in het buitenland of waar dan ook onderweg ook met de LTE router de iPads vd kinderen of laptop van mijzelf van internet kunnen voorzien los van vast WiFi van kpn wat perfect werkt ..

 

Als extra info op de vraag waarom ik een LTE router heb. (HUAWEI b525)

daar ene tip voor?

Zie ook mijn reactie op 1 van je andere berichten. De tip is dat je voor elk kind een iPad met eigen 4G kan kopen, eigen SIMkaart voor elk kind met een Unlimited abo. Dan krijgen de operators op die locatie misschien een hint van hun technisch-financiele systemen dat het wellicht loont om een mast of capaciteit bij te plaatsen.

Er zijn ook mensen die allerhande scriptjes hebben geprogrammeerd voor hun apparaten, maar het einde van he liedje is dat er daardoor weer een andere ‘1GB bijplus methode’ is ingezet om die ondermijning tegen te gaan. Voor zover ik weet werkte dat omzeilen altijd prima bij Tele2, maar de nieuwe eigenaar T-Mobile wist/weet naturlijk ook wel dat die ondermijning zich vanzelf wel oploste doordat vroeg of laat het hele Tele2 gebeuren ontmanteld is.


Ik denk eerder dat T-mobile hun eigen unlimited abonnement wil voortrekken.

Tele2 gaat opgeheven worden, net als Telfort bij KPN. Vanaf vandaag zijn er bij Tele2 ook geen abonnementen meer te nemen.


Mobiel onbeperkt internet met dagelijks Max van 5gb is meer dan voldoende.

 

inmiddels werkt alles naar behoren en zijn wij tevreden.

-WiFi op huisnummer 4

-mobiel internet (onbeperkt) op 94 of de camping icm LTE router is perfect.

(Er is ook geen Vaste kabel en groene kabel van kpn of Ziggo aanwezig op dit adres. Deze zou dan vanaf kastje aan de straat opnieuw getrokken moeten worden wat veel te omslachtig is en op deze manier is het prima werkbaar!)

kortom wat willen we nog meer?