Skip to main content

Hallo,

Mijn Samsung A53 kan sinds deze ochtend geen internet verbinding meer maken met data. Ook bellen staat op “emergency calls only”. Geen idee waar dit vandaan komt.

Ik heb de standaard reboots, flight modes, sim kaart check enz gedaan. Helaas geen success. Ik kan KPN niet bellen, want dat werkt niet. De chatbot geeft aan dat ze mij kunnen bellen, maar snapt niet dat niet kan. Enige optie lijkt dus te zijn het hier te vragen.

Facturen worden via automatische incasso betaald, daar geen problemen mee. 

Iemand suggesteis?

Hi @MrQwerty , kan je niet even een telefoon lenen? Het kost niets, 0800-0402 = gratis nummer.

Anders is wellicht een bezoek aan een KPN winkel in de buurt een optie.

Heb je al op KPN Storingen gekeken of er misschien een netwerkstoring is in jouw buurt?


Hi, dank voor de reactie en suggestie. Ik had gekeken of er storingen waren. Zowel KPN als algemene storingswebsites gaven geen indicatie dat daar het probleem kon liggen.

Het begon mij op te vallen dat ik af en toe wel een WhatsApp bericht binnen kreeg. Ondanks dat websites als Nu.nl nog steeds niet werden geladen, of in half gebakken pagina's met scheve structuur tot stilstand kwamen.

De locatie (binnen, buiten, werk, thuis) leek niet relevant. Gek genoeg werkt de telefoon nu weer gewoon naar behoren, zonder dat ik er nog aan gesleuteld heb. Dit wekt toch de indruk dat het wél een storing betrof, maar vermoedelijk meer als ‘ruis’ toevallig mijn toestel onder de weinigen. 

Hoe dan ook, case closed :)


Fijn dat het weer werkt @MrQwerty .
Problemen op meerdere locaties, binnen en buiten, duidt niet op een lokale netwerkstoring. Gebruik je ook wifi? Hadden anderen ook problemen? Eerder iets mis met jouw toestel. Heb je het toestel ook een keer opnieuw gestart tijdens de problemen?


Ik vermoed ook niet een (locale) netwerkstoring. Ik vermoed een kleinschalige storing in het netwerk van KPN, waarbij ik als gebruiker tot de select getroffen groep behoorde. 

Ik gebruik normaliter ook wifi, maar op kantoor (waar ik was) niet. Andere (KPN) gebruikers naast mij hadden geen problemen. De telefoon heb ik tijdens de problematiek opnieuw opgestart, dat bood geen soelaas.

Dat het probleem in het verloop van de dag weer zo spontaan verdween als deze kwam ondersteunt mijn stelling uit de 2e zin van deze post :-)