Skip to main content
Beantwoord

Mobiel internet doet het niet goed sinds twee weken

• April 21, 2025
  • 7 reacties
  • 92 keer bekeken

Goededag,

Mijn internet op mijn telefoon doet niet goed of helemaal niet.

Ik heb er nu al 2 weken laast van en ik moet mijn telefoon steeds opnieuw opstarten.

Ik heb al jullie stappen al gevolgd ik wordt nu wel gek van.

Met groeten

Myrthe westenberg 

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@Myrthe westenberg. Welkom op de KPN Community! Erg lastig dat je mobiel internet zo slecht presteert de laatste twee weken. 

Je bent al mooi op weg geholpen door ​@Michel.uit.Arnhem zie ik. Heb je ook zijn laatste advies kunnen opvolgen? Dat is een mooie methode om erachter te komen waar het probleem nou precies zit. 

Als dan blijkt dat het probleem meeverhuisd naar het andere toestel, dan kun je het beste telefonisch contact zoeken met onze helpdesk. Zij kunnen vervolgens een ticket aanmaken voor de Technische Dienst en dan kan het verder onderzocht worden. Het kan even duren, maar zij nemen dan contact met je op voor de opvolging van je issue. Als blijkt dat je sim in een ander toestel goed werkt, dan ligt het probleem wellicht aan je toestel. Dan is het aan te raden je toestel ter reparatie aan te bieden bij de partij waar je deze gekocht hebt. Als dat bij KPN is geweest dan kun je op deze pagina lezen wat je kunt doen. 

Voor telefonisch contact kun je het beste een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons maken. Dan nemen wij contact met je op wanneer het uitkomt. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Myrthe westenberg 

Welkom op de community van KPN.

Zou je wat extra informatie kunnen geven, zodat we je nog beter kunnen helpen.

• Welk merk smartphone heb je in gebruik?
  • Om welk model gaat het dan?
  • Heb je er last van op 4G of 5G, of op beide netwerken?
  • Is het alleen op je woonadres of ook op andere locatie’s?

Graag hierop even antwoord geven, zodat we een beter beeld krijgen.

Hoi ​@Myrthe westenberg 

Welkom op de community van KPN.

Zou je wat extra informatie kunnen geven, zodat we je nog beter kunnen helpen.

• Welk merk smartphone heb je in gebruik?
  • Om welk model gaat het dan?
  • Heb je er last van op 4G of 5G, of op beide netwerken?
  • Is het alleen op je woonadres of ook op andere locatie’s?

Graag hierop even antwoord geven, zodat we een beter beeld krijgen.

Hoi,

Ik heb een Samsung s23

En ik heb er last van op 4g en 5g.

En op mijn woonadres en op andere locaties.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Myrthe westenberg 

Bedankt voor je terugkoppeling.

Je hebt er dus last van op zowel 4G als het 5G netwerk van KPN, zowel op je woonadres als op andere locaties.

Om te beginnen, vraag ik je om de netwerkinstellingen van je Samsung Galaxy S23 te resetten, hiermee haal je veel fouten eruit, en worden de actuele netwerkinstellingen automatisch ingeladen op je Samsung.

Ga als volgt te werk:

1. Ga hiervoor naar "Instellingen" > "Algemeen" > "Overzetten of resetten [device]" > "Resetten" > "Netwerkinstellingen resetten".
  2. Houd er rekening mee dat hierdoor ook alle opgeslagen Wi-Fi-netwerken en wachtwoorden, gegevensinstellingen en de VPN en APN opnieuw worden ingesteld.

Zodra dit proces volledig is afgerond zou je al verbetering moeten ervaren.
Laat dat even weten, anders kijken we verder.

Hallo,

Ik heb dat nu gegaan we gaan afwachten of dit genoeg.

Het nog steeds niet opgelost.

Ik heb gereset maar nog steeds die soms het niet alleen steeds opnieuw opstarten werkt die weer de data op mijn telefoon. 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Het nog steeds niet opgelost.

Ik heb gereset maar nog steeds die soms het niet alleen steeds opnieuw opstarten werkt die weer de data op mijn telefoon. 

Hoi ​@Myrthe westenberg 

Hartelijk dank voor je terugkoppeling.

Ik vraag je de volgende stap eens uit te voeren, om te zien of het mogelijk aan je simkaart ligt, dit heet een kruistest en is niet moeilijk om uit te voeren.

Het stappenplan:

• Stop jouw KPN simkaart eens in een ander toestel, van een familielid, vriend of vriendin.
  • De simkaart van die familielid, vriend of vriendin doe je in jouw toestel.
  • Zet beide toestellen weer aan.
  • Kijk nu of je in het andere toestel wel gewoon gebruik kunt maken van het internet op het 4G en 5G netwerk van KPN, zonder de problemen die je nu ervaart.
  • Ditzelfde geldt uiteraard ook voor de simkaart van de ander in jouw toestel.
  • Mocht je in het andere toestel dezelfde problemen ervaren, dan ligt het aan de simkaart van KPN, tenzij je geen problemen ervaart.
  • Kijk ook of de simkaart van die familielid, vriend of vriendin in jouw toestel ook problemen veroorzaakt, of juist niet.

Let wel! Maak je gebruik van een Esim dan kun je géén kruistest uitvoeren!

Heb je wel een fysieke simkaart, dan hoor ik graag vanuit jouw kant wat eruit de kruistest naar voren is gekomen, en of het wel of niet aan je simkaart ligt.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • April 24, 2025

Hoi ​@Myrthe westenberg. Welkom op de KPN Community! Erg lastig dat je mobiel internet zo slecht presteert de laatste twee weken. 

Je bent al mooi op weg geholpen door ​@Michel.uit.Arnhem zie ik. Heb je ook zijn laatste advies kunnen opvolgen? Dat is een mooie methode om erachter te komen waar het probleem nou precies zit. 

Als dan blijkt dat het probleem meeverhuisd naar het andere toestel, dan kun je het beste telefonisch contact zoeken met onze helpdesk. Zij kunnen vervolgens een ticket aanmaken voor de Technische Dienst en dan kan het verder onderzocht worden. Het kan even duren, maar zij nemen dan contact met je op voor de opvolging van je issue. Als blijkt dat je sim in een ander toestel goed werkt, dan ligt het probleem wellicht aan je toestel. Dan is het aan te raden je toestel ter reparatie aan te bieden bij de partij waar je deze gekocht hebt. Als dat bij KPN is geweest dan kun je op deze pagina lezen wat je kunt doen. 

Voor telefonisch contact kun je het beste een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons maken. Dan nemen wij contact met je op wanneer het uitkomt.