In januari 2022 kreeg ik bericht mijn Xs4all abonnement was overgezet naar de techniek van KPN.
Ik kreeg een fraai boekwerkje opgestuurd “Even Checken” waarin alles nog eens uitvoerig werd toegelicht. Ik maakte al gebruik van het complete Xs4all-pakket waaronder het gratis “Mobiel Internet” van Xs4all. In de brochure is op pagina 17 een tekst opgenomen waarin vermeld is dat er voor mij niets zou veranderen, ook bij KPN bleef Mobiel Internet gratis, ik moest alleen “even” een simkaartje verwisselen dat opgestuurd werd; zo gezegd zo gedaan.
Op de eerstvolgende factuur werden tot mijn verbazing toch kosten gerekend voor het “Mobiel Internet Instap” zoals dit bij KPN heet. Uiteraard ben ik gaan bellen met de vraag hoe de vork in de steel zat. Na eindeloze telefoontjes met lange wachttijden met verschillende medewerkers en maar liefst 4 vervangende simkaartjes die opgestuurd werden en diverse toegekende vervangende 09-nummers na iedere klacht ben ik geen stap verder gekomen.
Het kostte me zelfs veel moeite om de ten onrechte in rekening gebrachte kosten (waaronder ook nog “afkoopsom abonnement” in voor kwam terug te eisen van de medewerker die me ook nog verweet dat ik 2 verschillende simkaarten in bezit had….
Te gek voor woorden dit. Ik heb besloten het maar op te geven en maar helemaal te stoppen met het zgn. “gratis” Mobiel internet van KPN.
En ik overweeg serieus over te stappen een andere provider voor mijn totaal- abonnement.
Xs4 all is jarenlang probleemloos geweest, KPN stelt me erg teleur.